Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Topic: Ronde van Vlaanderen

• gerd

Absoluut superieure Devolder. Hopelijk mag hij zondag in Roubaix ook winnen.

Ik ben de eerste om toe te geven dat het belang van de RVV serieus overschat wordt en dat de enterrtainer Wuyts dit altijd een prachtige wedstrijd vindt….

Toch moet ik vast stellen dat het vooral de chauvinisten zijn die het geen mooie wedstrijd vinden…ontgoocheld over de afgang voor Rabo ???

Rabo en pech ????

Roger De Vlaeminck had nooit pech in Roubaix omdat hij nooit slecht was.

Mutatis mutandis ?????

Neem het aan van iemand die Rabo altijd verdedigt hier: dit was een afgang.

• Vacansoleil

De Vocht in het begin. Hoogerland op het eind. En Leukemans netjes 8e in de sprint. En dat in een Protour koers. Echt een prima ploeg dit!

• JCD

Het was wel duidelijk dat een goede Spartacus en Ballen gemist werden. Dan had het qua spankracht nog interessant kunnen worden. Verder kan ik me ook goed vinden in de analyse van Marco.

• Mario Aarts

Ik was al om 11 bezig met de koers. Maar het was zo saai, dat ik de laatste 7 km in slaap ben gevallen. Wat een domme wedstrijd. Ik ben ook overgeschakeld nadat Wuyts zei: ‘Boonen, Devolder, Hoste en Gilbert vooraan, de beste 4 belgen. Wat een prachtige koers vandaag’.

Als de schoonheid van een koers bepaald wordt door het aantal goede belgen vooraan dan stelt de Tour de France niks voor en is het rondje van Tessenderlo de mooiste koers van het jaar.

Wel een prima tactiek van Rabobank vandaag. Boonen heeft namelijk wederom niet gewonnen.

• Marco

Lucho Herrera schreef:

>

>

> Ik heb het gisteren tijdens toeristen editie zelf eens

> meegemaakt. 28 km keien. 16 hellingen. Zware kost hoor, maar

> wel kippenvel op de Muur. Alles straalt daar puur passie voor

> de wielersport uit. Vlaanderen is koers!

Dat bedoel ik nu juist, dat je door de vergelijking met een toertocht je punt maakt bevestigt toch juist m'n stelling dat de Ronde een product is dat ‘geweldig’ moet zijn, ongeacht deelnemers en koersverloop?

En natuurlijk is het makkelijk om m'n commentaar weg te wimpelen omdat ik Nederlander ben, dan ben je ‘chauvinist’. Of heb je een ‘oranje bril’. Gaap, discussie dood. Neem maar aan dat het met dat chauvinisme van mij wel meevalt. Gelukkig begint het Baskenland morgen, dan krijgen we echte wereldtop te zien …

• Wanny

Rabo vandaag gewoon erg slecht. Veel te weinig van voren gekoerst, dat zag je al toen de uitzending net begon. Als je achteraan hangt kun je valpartijen, lekke banden en ander onheil verwachten.

Zwaar tegenvallen vond ik ook Kroon. Ging gezwind mee op de eerste hellingen en had echt verwacht dat ie om de ereplaatsen ging meedoen. Maar op Valkenberg was het over en niet meer gezien.

Maaskant zou volgende week weleens de grootste bedreiging kunnen zijn voor Devolder/Boonen.

• F

B-garnituur ?

Reken maar dat voor iedere renner of ploeg in het peloton een overwinning in de Ronde van Vlaanderen hét hoogtepunt van je carriere is.

• Catena

EEN hoogtepunt. Niet per se hét hoogtepunt. Er zijn nog zeker mooiere wedstrijden en daarbij kan je ook nog eens meerdere grote wedstrijden in je loopbaan winnen.

• Sub Culture

Dit was weer eens wielrennen op zijn allermooist in het allermooiste decor.

Topdag, absoluut genieten alweer.

Quickstep domineert de hele dag en Devolder maakt het af, kan niet mooier.

Had wel graag ergens op een helling gestaan, maar dan had ik het niet zo mooi kunnen volgen op de tv.

Volgende week een 2de ronde van vlaanderen, maar dan op kasseien, hopelijk wederom met Devolder als winnaar.

• Mario Aarts

Dan zou het inderdaad een mooie koers zijn geweest. Want dan zouden Boonen en Devolder ge-owned zijn op hun eigen terrein en in hun koers van het jaar.