Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Topic: Ronde van Vlaanderen

• robbie34

Volgens mij is er zo nog pijl en boog schieten voor Arend Tell ! Daar houden ze rekening met nachtbrakers……………..

• er

Flecha dus 2x gevallen

Langeveld gevallen

Flecha lek

Posthuma lek

• Djenghis

De overmacht van de quick steppers was idd fenomenaal - mijn complimenten daarvoor - maar om de koers daarom nu prachtig te noemen? Nee, prachtig, enerverend en spannend vond ik het bepaald niet…

• Marco

De Ronde van Vlaanderen is vooral een product dat verkocht moet worden. De commentatoren zitten de ene ‘superieur’ na de andere ‘geweldig’ in de lucht te slingeren; maar je zit tot diep in de finale naar wat beelden van niet eens suptoppers te kijken. Maar het ‘product’ moet verkocht worden door Sporza en Nieuwsblad, en dat lukt.

Het enige sportieve belangrijke was de geslaagde poging van Quickstep om met hun kwantitatieve overwicht Pozzato niet van voren te krijgen. Geslaagd, en Devolder is een verdiende winnaar. Maar volgende weekenden kijk ik liever naar wedstrijden die wat meer topkoers en wat minder marketing product zijn …

• robbie34

Rare tactiek overigens van Cervélo. Eerst een groep laten wegrijden met de verkeerde man voor hun erin. Later niet gaan achtervolgen maar proberen er één voor één heen te springen. Oook Lotto had sneller moeten groeperen, dan was er nog iets mogelijk geweest. Rabobank dacht ik eerst hetzelfde over, maar begrijp nu dat ze veel pech hebben gehad. Trouwens opnieuw een pluim voor Vacansoleil

• Massimo

Ik had het niet beter kunnen zeggen Marco, helemaal eens!

• DutchSL

Zoals bijna elk jaar een tegenvallende koers en zeker niet Vlaanderens Mooiste.

Een uur van tevoren al weten welke ploeg wint, en een half uur welke renner.. dan was zelfs MSR dat haar saaiste editie ooit had dit jaar nog spannender.

Laat Devolder aub. weg gaan daar, Devolder en Boonen in één ploeg is dodelijk voor de spanning in de koers.

• Lucho Herrera

Och……….als alles wat Quick Step is vandaag vervangen zou zijn door Rabobank vonden de meeste nederlanders op het wielerforum dit een fantastische koers!

Niks marketing product. In Nederland gaan de commentatoren toch ook niet roepen dat het een teleurstellende of weinig spannende eflstedentocht was? Elke ronde is mooi, elke ronde is groots. De belevingen van de vlamingen ten aanzien van deze koers is ongelooflijk. Daar moet je niet minachtend over doen. Door die beleving kan zo'n Devolder nog meer geven dan normaal.

Ik heb het gisteren tijdens toeristen editie zelf eens meegemaakt. 28 km keien. 16 hellingen. Zware kost hoor, maar wel kippenvel op de Muur. Alles straalt daar puur passie voor de wielersport uit. Vlaanderen is koers!

• Massimo

Ik denk dat het meer te maken heeft met het feit dat er maar een handvol ploegen deze koers serieus neemt, de rest stuurt een B-garnituur.

• Herogewier

Met dit weer liggen de meeste koersen in een strak stramien om in de laatste kilometers pas een beetje los te komen. Maar nu rijden de toppers al volle bak op bijna 100 km van de meet. Vind dat niet zo bezwaarlijk dan dat de koers het laatste deel vast komt te liggen.