Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Armstrong misdraagt zich?

• Goozzer

“Als ik mag gokken zeg ik dat Lance het potje verse urine over het hoofd van de controleur heeft uitgegoten.”

Als dat zo is, dan zou dat wel een hilarische actie zijn…

Waarom zou hij dat alleen doen?

Misschien omdat de dopingcontroleur ongevraagd naar de badkamer was gegaan om aldaar Lances nieuwe muze te bekijken, die daar uiteraard heerlijk stond te douchen?

Ik denk trouwens dat het in dat geval niet bij een potje verse urine zou zijn gebleven… :+

• JW

“Ik onthoud me van commentaar en wacht rustig de discussie af die hier vast zal gaan ontstaan…”

Hoe moet je op basis van zo weinig feiten een discussie voeren ? (Ik geef toe, soms is daar nog minder voor nodig hier, maar toch…

Is die controleur provocerend tewerk gegaan ?

Was Lance geïrriteerd omdat hij alwéér gecontroleerd werd ?

Is Lance de enige die zo vaak wordt gecontroleerd ?

Zo neen, wie nog meer ?

Zo ja, hebben ze reden om Lance zo vaak te controleren ? ('t Is natuurlijk Frankrijk, maar er zijn ook toprenners die veel liever in Frankrijk dan in Italië gecontroleerd worden…)

Denken ze zelfs dat ze “iets” op het spoor zijn ? (en natuurlijk wordt Lance dan boos, dat werd hij altijd in zo'n geval)

Het bericht opent de mogelijkheid voor tal van - al dan niet suggestieve - vragen, maar discussiëren…. heu.., wordt toch moeilijk…

• merijntje mortirolo

Zwíjg dan ook!

:)

• Andere Peter

Pfff… Fransen met autoriteit… die zijn niet zo heel moeilijk om op de kast te krijgen, hoor. Smeets zegt het elke Tour wel een keer met zijn bekende melodrama: ‘geef een Fransman een pet en een fluitje en je hebt een dictator gecreëerd’. En dan zo'n dopingcontroleur… die het nodig vindt een rapportje op te maken… We weten niet wat dit om het lijf had, maar de lucht erom heen doet toch denken aan een scheidsrechter die zwaar beledigd rood geeft omdat een speler hem ‘sufferd’ noemt.

Als Cyclads suggestie werkelijkheid dan is LA een held. Wat een schitterende symboliek zou dat zijn. Ik vrees echter dat het alledaagser zal zijn geweest. Als hij zich echt heeft misdragen, dan vind ik dat voor hem pleiten bij de vraag of-ie clean is of niet. Iemand die schuldbewust en rationeel is, houdt die gasten liever te vriend toch zeker?

Waarom wordt trouwens niet gewoon (bv eens per maand) bekend gemaakt wanneer welke renners zijn gecontroleerd en door welke instantie? Ik wil wel eens zien wie men op de hielen ziet en wie men lijkt te ontzien. Maw: wie controleert de handelwijze en keuzes van de controle-intanties? Hoe komt men tot keuzes? Het lijkt mij niet dat het lot beslist, er lijkt vergaande subjectiviteit in het spel bij het bepalen wie wanneer wordt gecontroleerd. Reden te meer om openbaar te maken.

• Herogewier

PARIJS (ANP) - Het Franse antidopingbureau AFLD heeft een rapport over ongepast gedrag van Lance Armstrong naar de internationale wielrenunie UCI gestuurd. Het rapport is afkomstig van een controleur van de AFLD, die op 17 maart een onaangekondigde test bij de zevenvoudig tourwinnaar wilde afnemen. Armstrong was toen aan het trainen aan de Côte d'Azur.

Het Franse bureau wilde maandag niet precies aangeven wat er tussen de controleur en de Amerikaanse wielrenner is voorgevallen. De 37-jarige Armstrong, die dit seizoen zijn rentree in het wielerpeloton maakte en onlangs in de Spaanse etappekoers Castilla y Leon een sleutelbeen brak, moest urine, bloed en een haar afstaan.

Het rapport over het gedrag van Armstrong is ook naar het wereldantidopingbureau WADA gestuurd.

De UCI liet maandag weten niet over de zaak te gaan. ,,Als het gaat om een onaangekondigde controle van een nationaal bureau, dan is dat bureau ook de bevoegde instantie'', aldus een woordvoerder van de UCI.

Doen ze nu ook DNA controles, omdat hij ook een haar moest afstaan ?

Het zal wel om de haar gaan, die hij vast niet door meneer de controleur heeft laten uittrekken :)

• DmB

Hij scheen ook zijn sleutelbeen af te moeten staan en dat vond íe wat ver gaan…

• JW

Op Cyclingnews iets meer info. Lijkt toch echt op een storm in een glas water..

AFLD reports Armstrong's behaviour

Lance Armstrong (Astana)

Photo ©: Jon Devich

Lance Armstrong's behaviour during his 24th anti-doping control since returning to the sport may have landed the American in hot water with the World Anti-Doping Agency (WADA) and French Anti-Doping Agency (AFLD).

L'Equipe has reported that AFLD, which conducted the March 17 out-of-competition test, submitted a report to the International Cycling Union (UCI) and WADA on March 30. The report apparently details the abnormal behaviour observed before and during the surprise visit from the French agency.

UCI communications manager Enrico Carpani told L'Equipe: “The UCI is not competent to judge this case. Since this was a surprise test conducted by a national agency, it is therefore competent to judge.”

At the time Armstrong had commented on the test via the social network website Twitter. He had said that blood, urine and hair were taken for analysis, although he didn't mention his reaction to the AFLD visit, simply saying that it was a surprise.

On his return to professional racing, Armstrong had promised a high level of transparency through an individual anti-doping programme to be conducted by the UCLA's Dr Don Catlin. That programme was disbanded on February 12, before Catlin had conducted any testing on Armstrong.

The news comes as discussion on Armstrong's infamous 1999 Tour de France samples and subsequent 2005 testing has been reignited. Speaking to the NYVelocity.com website, Australian sports scientist Michael Ashenden, who assisted in the development of urine testing for erythropoietin (EPO), has refuted claims made about mishandling of the samples.

"One of the things is that the samples weren't analysed properly, that they were analysed using a different protocol than what was used in proper dope controls - and that's just not correct," said Ashenden.

“All of these checks and cross checks were put in place with these samples, so the data is valid,” he continued. “The laboratory, I've checked with the people who did the analysis, and I very carefully went through it with them. They're absolutely 100 percent sure that these results are valid.”

At the time of writing, Armstrong hadn't responded to news of the AFLD report via a team, personal press release or Twitter

• Rudy Tek

Vorige week keek ik Holland Sport en daar was Lance zijn beste vriend te gast. Een iets te dikke Nederlandse man die op een hele rare manier Engels praat.

Die meneer had heel veel verstand van wielrennen volgens mij en zei juist dat Lance altijd zo beleefd was tegen de controleurs. Zelfs met Kerst kwamen ze onaangekondigd langs en Lance bleef altijd heel beleefd. Volgens mij was die dikke meneer zel ook aangekondigd langs gegaan met kerst, maar dat was anders, hij was immers Armstrongs beste vriend.

• Goozzer

Ik neem aan dat je onaangekondigd bedoelt?

• Rudy Tek

Dat is dan een goede aanname, dank voor de correctie. Verder geen op- of aanmerkingen hoop ik?