Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Armstrong misdraagt zich?

• gerd

Kijk dat laatste is nu een opmerking die wij Belgen zeer graag horen of zien: een Belg is dom…mensen als Bruyneel spelen daar graag op in. Daar komt ons beromede underdog-gevoel (dat ik zo haat) vandaan.

Zo'n man als Bruyneel (die natuurlijk zeer intelligent én geslepen is) die vindt dat geweldig dat zo'n domme arrogante mensen hem “nooit de slimste” gevonden hebben…

Ik denk dat de meeste anderen het mij wel eens zullen zijn als ik zeg dat Johan Bruyneel net een zeer intelligent man is. Daarbij denk ik dan vooral aande manier waarop Savoldelli zijn laatste Giro won…zonder de sterkste renner te zijn, maar oh zo verstandig.

• JasperK

Dan kan ik net zo goed het hele verhaal hier neer plakken:

“Moét er altijd wat zijn met Armstrong?”

di 07/04/09 - Het Franse antidopingagentschap AFLD heeft een rapport opgemaakt over Lance Armstrong. Die zou zich tijdens een onaangekondigde dopingtest hebben misdragen. Johan Bruyneel was tijdens de controle bij Armstrong en begrijpt de heisa niet.

Op 17 maart bood een controleur van het AFLD zich vlakbij Nice aan bij de villa die Armstrong daar huurt.

Toen de Amerikaan arriveerde, stelde de man zich voor en zei hij dat hij een driedubbele test zou uitvoeren: urine, bloed en haar.

Volgens het rapport liet Armstrong de arts daarna 20 minuten buiten wachten.

En dat is in strijd met het reglement, dat stelt dat de arts de atleet niet meer uit het oog mag verliezen.

Johan Bruyneel, de ploegleider van Lance Armstrong bij Astana, was op het moment van de controle bij zijn renner en doet in L'Equipe het verhaal.

“De man toonde ons zijn badge en zei in het Engels wat hij wilde testen: ”Urine, blood and hair.“ Maar door zijn accent dacht Lance dat de man ”air“ zei”, vertelde Bruyneel.

“Je laat niet zomaar iedereen binnen”

“Daarna heb ik de man om meer uitleg gevraagd en gevraagd even geduld te hebben. Die tijd wou ik gebruiken om te controleren of alles wel in orde was”, zei Bruyneel (foto).

“Want enkele dagen eerder hadden enkele mannen rondgehangen rond het huis.”

“Het lijkt me normaal dat je dan niet zomaar iedereen in je huis wil binnenlaten.”

“Ik heb dan met de UCI gebeld, die me verzekerde dat alles in orde was. Dat heb ik dan ook aan de arts verteld, die aan het bellen was.”

“Zijn gesprekspartner was zich duidelijk aan het opwinden en zei de dokter om de politie erbij te halen.”

“Maar de dokter gaf mijn naam door aan zijn gesprekspartner en zei dat alles oké was.”

“Hij is binnengekomen en heeft zijn tests zonder problemen uitgevoerd, het ging er zelfs gemoedelijk aan toe.”

“Moét er wat zijn met Armstrong?”

“Ik begrijp niet waarom nu een rapport opduikt. Het is toch normaal dat je wil zien of alles oké is? Er moét blijkbaar altijd iets gebeuren rond Armstrong”, zucht Bruyneel.

Lijkt me toch wat serieuzer dan de eerste speculaties dat het slechts om onbeschoft gedrag zou gaan (niet dat hij nou direct geschorst moet worden ;)), in 20 minuten moet je toch aardig wat kunnen doen om een positieve controle te ontwijken. Dat ‘air-verhaal’ had Rasmussen nog kunnen bedenken.

• Alias

Waarom is dat zo raar? De “h” wordt in het Frans immers niet uitgesproken, dus het lijkt aannemelijk dat een Franse dokter “hair” als “air” uitspreekt in het Engels. Bovendien is het het Franse antidopingagentschap het enige dat haartesten uitvoert, dus zo courant is dat niet. Armstrong had vlak daarna trouwens zelf al aangegeven dat het bij hem de eerste keer was.

• Pebo

Ik heb het ook absoluut niet over het koersinzicht van Bruyneel. En al helmaal niet over domme Belgen. (Het blijven natuurlijk wel vermakelijke grappen) Ik heb het over de verklaring die hij hier geeft. Die slaat echt helemaal nergens op. Zijn domheid ligt op het PR vlak. Het air/hair verhaal is een soort kleuter excuus. Alsof Armstrong niet begreep dat hij hair bedoelde………….

Bruyneel heeft dit slecht af gekeken van WIllem van Hanegem.

Hij noemde een scheidsrechter ooit ‘hondelul’ en verdedigde zich vervolgens door te beweren dat hij ‘onbenul’ had geroepen. Kijk dat is nou een goede logische fonetische verdediging…. ‘Air/Hair’ wat een grap.

En dan die verdacht mannen, dan bel je toch de politie. Die controleur had notabene legitimatie.

• Pebo

Omdat Fransen ‘hair’ als ‘air’ uitspreken is het verhaal toch juist niet plausibel. Net alsof je daarna niet vraagt wat hij bedoeld. Die gast legitimeerde zich notabene. Het is een rare verklaring.

• Pebo

Of zouden zowel Bruyneel als Armstrong het Franse woord voor ‘hair’ niet kennen……………. :p

• Alias

Ze waren er beiden waarschijnlijk niet van op de hoogte dat dat soort tests in Frankrijk werd gedaan. Als een normale test urine/bloed of beide is, en nu komt daar ineens iemand haar vragen (of een ademtest, zoals Armstrong dacht), komt dat nogal verdacht over. Dan is het toch logisch dat ze uitleg vragen, zoals jij ook zegt, niet enkel aan die dokter maar ook aan een hogere instantie.

• Pebo

Ze lieten hem niet binnen omdat ze dachten dat hij ‘air’ zei ipv ‘hair’, dat is het excuus. Niet dat ze niet wisten dat er in Frankrijk een haartest werd gedaan. Dat zou wel een logischer excuus geweest zijn.

Daarom zeg ik ook dat ik bruyneel dom vindt, met zo een raar excuus maak je jezelf verdacht.

Daarbij lieten ze hem niet binnen terwijl hij wel legitimatie bij zich had. 20 minuten weg gaan maakt een slechte indruk. Armstrong had beter moeten weten.

• gerd

Maar Pebo toch, denk jij nou echt dat Armstrong al ooit van Willem Van Hanegel gehoord heeft, dat is toch gewoon om je van te bescheuren…LOL…zelden zo gelachten.

Bruyneel weet waarschijnlijk wel dat van Hanegem een knapvoetballer was, maar ik als voetbalfreak had nog nooit van dat hondenlul verhaal gehoord…toch knap dat je dit suggereert. Zelden zo gelachen. Jij mag zo in Carré…

• Pebo

Jij bent anders ook komisch op jou manier…… Dacht je echt dat ik dacht dat zij dat verhaal kenden….? lol. Maar het is wel een mooi verhaal, dat moet je toegeven. En heel wat sterker dan ‘air’/'hair'. Maar genoeg over Armstrong, Bruyneel, Carre, ‘air’, ‘hair’, de hondelul, Belgen grappen en een Franse dopingcontroleur. Zo meteen Baskenland, met Mollema op kop.