Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Petitie voor het ontbochten van Carrefour de l'arbre

• apenzoon

Is er nog iemand die de petitie wil tekenen? :)

• JW

… ontbochten, en dan zeker ook nog asfalteren ??! Nou eh nee. Liever juist wat hoge verkeersdrempels, wat mooie bloembakken etc. om de snelheid te verminderen. Ze rijden er gewoon veel te hard !

• Sub Culture

Lucas, ik zag jou hier toch altijd als een vrij intelligent man, die met kennis van zaken over het wielrennen sprak.

Ik wil je even laten weten, dat ik je vanaf nu een zielig naar mannetje vind.

Oh ironie, steen en been klagen over de vlaamse hooligans langs het parcours, maar zelf wel gezellig de internethooligan uithangen.

Ik vind je triest ja.

• Andere Peter

Ik ken ook nog wel wat Alpencols die dan maar beter ‘ontbocht’ kunnen worden. wat een bizarre kronkel.

Je kunt wel nadenken over iets betere veiligheidsmaatregelen op drukke plaatsen. Bos van Wallers, Mons-en Pévèle, Carrefour de l'Arbre, Hem: daar kun je misschien op sommige plaatsen bv een tijdelijke noodtribune neerzetten. Op andere passages kan men wellicht publiek weren.

Het hoort natuurlijk heel erg bij wielrennen op de weg: die interactie tussen wedstrijd en dagelijks leven.

• Andere Peter

Lucas, Subculture: jullie zijn beiden sterker als je je tot inhoud beperkt dan met die persoonlijke strijdjes.

Inhoud is voor mij: Hoste moet niet zaniken. De hele huiskamer vol familie (die lleen maar de grote wedstrijden kijken) zagen dat Flecha in die fase extreem veel risico's nam. Hoste zag het ook. Hij klaagt er achteraf over! Daarom was het zo ongelooflijk dom dat hij het wiel van Flecha koos. In PR kun je in zo'n geval twee dingen doen. Een metertje of 2 a 3 geven (maar dat doe je alleen als je je sterker voelt dan die ander), zodat hij bij een val veelal reeds van de weg is gegleden als je erbij bent. Optie 2: ervoor gaan rijden (ook dat vereist kracht). Hoste bleef pal in het wiel zitten, hij gokte daarmee blind op het overeind blijven van de volop risico's nemende Flecha. Dat was een foute keus.

• Frans

Ik ook.

• Frans

Beste Peter,

Inhoud is voor mij: Hoste moet niet zaniken. De hele huiskamer vol familie (die lleen maar de grote wedstrijden kijken) zagen dat Flecha in die fase extreem veel risico's nam. Hoste zag het ook. Hij klaagt er achteraf over! Daarom was het zo ongelooflijk dom dat hij het wiel van Flecha koos. In PR kun je in zo'n geval twee dingen doen. Een metertje of 2 a 3 geven (maar dat doe je alleen als je je sterker voelt dan die ander), zodat hij bij een val veelal reeds van de weg is gegleden als je erbij bent. Optie 2: ervoor gaan rijden (ook dat vereist kracht). Hoste bleef pal in het wiel zitten, hij gokte daarmee blind op het overeind blijven van de volop risico's nemende Flecha. Dat was een foute keus.

Met deze tekst blijk je een wielersupporter te zijn, een gemiddelde Nederlander die ff naar wielrennen kijkt omdat er geen voetbal op de tv is.

Je bent een kijker vanaf een verre, verre zijlijn.

Dat geeft niks, Peter. Maar doe dan niet alsof je een insider bent in al je oneindige berichten. Al die berichten, al die berichten waarin je denkt het te weten, denkt het te snappen, denkt door een oneindige brei van zelfgemaakte meninkjes, met feitjes en feitjes en onderbouwinkjes en argumentjes, een eindoordeel te vellen over wielrennen. PETER JE SNAPT ER NIKS VAN.

• Andere Peter

Alice, stop eens met persoonlijke aanvallen terwijl je de inhioud negeert. Zeg dan niks. Ik pretendeer nergens kenner of insider te zijn, ik wil dat ook helemaal niet zijn/lijken.

Ben je soms boos omdat ik je complotpost van gisteravond belachelijk maakte? Reageer dan daar!

• en

Integendeel, mij dunkt dat AP er juist erg veel van snapt…

• Frans

Okay, Peter in neem je serieus,

De komplot theorie, daar heb ik voldoende op gereageerd, en is voor mij de kous af.

Nu, dit zeg jij over de koers

Dan is mijn enige reactie als ex-renner, je snapt er niks van.

Dat is geen aanval, dat is geen beledeging, dat is een vaststelling. Dat jij daarmee moeite hebt kan ik best begrijpen, maar beschuldig me niet van een “persoonlijke aanval”.

Ik geef reactie op een bericht die jij Peter neerpent, en dat doe je al lange tijd, (meer dan een jaar) en dus kun je ook wat reactie verwachten.