Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Nederlands laatste kans voor de klassiekers is Gesink. Optimaliseer die kans.

• Lucas

Ik heb de ballen verstand van wattages en VO2 maxxen, maar het was toch Gesink die twee jaar geleden het snelste van allemaal de Muur van Hoey was opgereden..?

• Cyclad

Ja, maar dat zegt ook niet alles.

Gesink begon toen met achterstand aan de muur en reed maximaal naar boven. De renners voor hem waren bezig met de overwinning en maakten er deels een tactisch spelletje van.

Kortom, het feit dat Gesink als snelste de muur opreed betekende niet automatisch dat hij toen op de muur de sterkste was.

• Martijnz

Wat is er mis met de PVV? Een beetje patriottisme mag er wel inzitten toch??

Of is dat een vies woord?

Ik zie veel liever een Gesink winnen dan een Freire. Ik zie liever een Kroon winnen dan een Freire.

Verder moet gesink zich op alle 3 de koersen richten en 3 keer volle bak gaan, zoals hij dat in het begin van het seizoen heeft uitgestippeld.

• Cyclad

Wat er mis is met de PVV?

Kan ik lang over uitwijden, maar dat soort discussies voer ik hier niet.

Een klein beetje vaderlandliefde kan zeker geen kwaad, maar ik probeer de angel uit Jurgens topic te halen: het zou uit het oogpunt van de ploeg Rabobank verkeerd zijn om Gesink als enige pion naar voren te schuiven.

Bij Saxobank zal Kroon ook een jongen genaamd Fränk Schleck voor zich hebben. Die heeft het al dubbel en dwars bewezen.

Thomas Dekker zou bij Silence kopman moeten zijn, maar gezien zijn vorm zal hij zich ook moeten beperken tot het rijden in ploegbelang voor Cadel Evans.

• merijntje mortirolo

Wat is er mis met de PVV? Een beetje patriottisme mag er wel inzitten toch??

Ehmmm, wat hebben de PVV en een beetje patriottisme met elkaar te maken? Afgezien van het feit dat vaderlandsliefde nergens op slaat, vind ik niet echt dat haat zaaien getuigt van patriottisme.

Heb je die banaan gister bij Pauw en Witteman gezien? (Daar zap ik af en toe heen, terwijl ik naar Gordon Ramsay kijk). Die stakker is bezig met een kruistocht tegen de Islam (en of dat terecht is laat ik even in het midden) en vindt het rampzalig als een Moslim dat erkent. Wat wil je nou dan? Dat is hetzelfde als zeggen dat stelen niet mag en het vervolgens erg vinden als een dief zegt: “hee, maar eigenlijk mag ik helemaal niet stelen…”

• Goozzer

Maar het geeft wel aan dat hij, net zoals hij vorig jaar bewees, juist op de muur van Huy, ondanks zijn gebrek aan explosiviteit, maar juist met zijn (andere) capaciteiten, sowieso heel erg dicht bij het podium zit (en wie weet, op een goede dag dus ook kan winnen..)

Explosiviteit op de Muur van Huy is m.i. relatief. Het is niet zelden dat renners daar gewoon stil vallen en dat de winnaar meer op ‘slepende/sleurende’ wijze van de rest wegrijdt. Als je zorgt dat er een constant hoog tempo wordt gereden, steeds aan submaximale inspanning, dan verklein je het ‘sprintelement’ zo veel mogelijk.

Dus als Gesink niet voor de muur kan ontsnappen met een leuk groepje, dan moeten ze maar proberen een “treintje” op te zetten en kijken waar het schip strand…

• Cyclad

We zijn het er denk ik wel over eens dat Gesink de renner is die als beste in een gelijkmatig straf tempo de Muur van Huy op kan knallen.

Het wachten is op de dag dat hij dat zodanig snel kan dat iedereen zich in zijn wiel opblaast. Ik zeg niet dat het onmogelijk is, maar jongens als Rodriguez, Valverde, Cunego en Rebellin kunnen Gesink nog wel bijbenen en op het laatst explosief versnellen.

Toch is de taktiek die jij beschrijft de enige juiste voor Gesink, Goozzer. Ik zie het niet gebeuren dat de concurrentie hem met voorsprong aan de slotklim laat beginnen.

• Goozzer

Ik zie het in principe ook (nog) niet gebeuren, Cyclad. Als is er - als Gesink écht super super is - misschien toch een kansje.

Kirchen is er waarschijnlijk niet bij, en mocht dat wel zo zijn dan zal die toch niet voor winst meerijden, normaal gesproken.

Valverde: is, door zijn Fuentesprobleempjes, toch iets minder dan vorig jaar (bovendien kwam hij er toen ook niet aan/liet hij het aan Quim?)

Joaquim Rodriuez: moest vorig jaar Gesink voor laten gaan, en ook in de steile klim in het Baskenland was hij minder. Quim voorblijven is dus zeker niet onmogelijk…

Cunego: is goed in vorm, dus dat kan een probleem worden. Al was hij dat vorig jaar ook, terwijl Gesink hem toen eigenlijk al in de pocket had op de Muur van Huy, ware het niet dat Cunego zich net weer over Gesink heen wist te harken in de laatste meters…

Rebellin wordt een dagje ouder, bovendien kon Gesink hem vorig jaar ook al achterlaten…

Dan blijft over Evans, iemand aan wie redelijk gelijkwaardig is. Al klopte Evans al wel Cunego in een sprinjte bergop…

Tel daarbij op dat Gesink al iets beter in vorm lijkt dan vorig jaar, weer net een beetje sterker is, weer net een beetje meer ervaring heeft…. En ik ben plots best positief gestemd… Niets is onmogelijk, als je het zo op een rijtje zet…

Top 10 van vorig jaar…

Flèche Wallonne (199.5 km) 23/04/2008

Rank Rider Team Time CQ

1. KIRCHEN Kim THR 4h35'29" 220

2. EVANS Cadel SIL 01" 132

3. CUNEGO Damiano LAM 02" 105

4. GESINK Robert RAB 02" 92

5. DEKKER Thomas RAB 02" 79

6. REBELLIN Davide GST 02" 67

7. ALBASINI Michael LIQ 08" 57

8. RODRIGUEZ OLIVER Joaquin GCE 10" 51

9. PFANNBERGER Christian BAR 15" 45

10. GADRET John ALM 20" 41

Die Albasini is misschien ook nog een gevaarlijke klant. Toch beter niet onderschatten die kerel…

• Cecchini

Kroon fiets al zo'n 10 jaar langer mee in het peloton dan Gesink, is dan ook al 10 jaar ouder dan Gesink, en heeft zegge en schrijven één keer echt leuk mee gedaan in AGR.

• Lucas

Kirchen is er wel bij en reed al meer dan behoorlijk in de Sarthe, dus die kan nog wel eens verrassen.