Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Raas versus Rabobank

• Lucas

Maar ook typisch voor de persoon Raas. Zo rechtlijnig als maar zijn kan. Alleen zwart en wit bestaan.

En ik blijf erbij, je kan ook niets zeggen, dat zou hem meer sieren. Waarom schrijft hij dit, er is toch geen (nieuwe) aanleiding gegeven door de Rabobank..?

Het waarom weet ik natuurlijk wel; het boek wordt namelijk niet verkocht zonder smeuïge uitspraken. Alleen deze topic garandeert waarschijnlijk al weer meer omzet.

• Cyclad

Manthing, het is vrij simpel.

Raas zegt bij voorbaat al dat Rabobank hem met rust moet laten, maar doet zelf een boekje open over datzelfde Rabobank. Dat vind ik van een zeer laag niveau.

Wie kaatst moet de bal verwachten.

Als ik zo naar boven scroll ben ik toch niet de enige die Raas van lafheid beticht.

• JW

Los van alle commotie viel mij met name één passage op, waarmee Raas in feite de ploeg een groot complient geeft:

“”Tegenvallende prestaties zijn er diverse jaren geweest, maar omdat andere ploegen hun renners professioneler (lees: met veel risico) begeleidden, maakte je als Rabobank toen geen kans om grote prestaties te leveren. Wij (de bank en ik) wilden immers absoluut niet verder gaan dan de afgesproken grens van het medisch begeleiden. Vele toppers die ik benaderd heb in die jaren, haakten af toen ze begrepen dat er bij Rabobank een strikt antidopingbeleid gevoerd werd."

Dat gebeurde allemaal wel in een periode waarin in het peloton heel veel gebruitk werd (en wij maar kankeren op de slechte resultaten van de opleiding enz enz.).

• Goozzer

En dat zal tot op de dag van vandaag, zeker, niet anders zijn. Met in de laatste jaren misschien één uitschieter naar boven toe, de bijna winst in de Tour de France…

• Manthing

Dan was het niet alleen aan jou gericht.

Ik vind alleen Raas van lafheid betichten niet gefundeerd.

Er komt een boek waarin staat dat Raas' zijn disfunctioneren bewust is gelekt naar de Telegraaf. Natuurlijk gaan de mensen dan bellen om zijn reactie. En dan op zijn Raas' heeft ie gezegd dat hij ook nog wel een boekje kan opendoen.

Ik snap niet waar lafheid vandaan komt. Hij heeft zich in de afgelopen 5 jaar zelden tot nooit uitgelaten over zijn merkwaardige ontslag.

Hij had voor veel geld bij Smeets en consorten kunnen gaan zitten en zijn verhaal kunnen doen. Hij heeft dat altijd geweigerd en doet dat nog steeds.

Nogmaals, ik zie niet waar “lafheid” en “nooit meer serieus nemen” vandaan komen door die 2 zinnen die hij zegt. Was hij maar echt laf, en zei hij maar eens het hele verhaal.

• Lucas

Tsja een groot compliment noem je dat, maar hij ageert juist tegen het feit dat hij er wél op afgerekend werd.

• charleys

Correct interview mijninziens. Zo werkt het gewoon in de wielrennerij. Raas stelde zich zeer netjes op sinds hij is gestopt. Dit was ook afgesproken. Als zo een bankventje een boekje open wil doen waarom zou Raas dat dan niet mogen?

Het is alleen jammer dat Ducrot (toneelspel) en menig prikker hier nog geloven in hoogtestages, veel trainen en pasta eten. Elke discussie hierover heeft geen zin ivm gefrustreerde prikkers die hun mythe in duigen zien vallen. Raas was en is nog steeds een grote meneer.

• Herogewier

Maar als ik het goed lees wou dus Raas gewoon verder gaan, zoals dat gebruikelijk was. Over de grens van het toelaatbare. Maar hield de Rabobank gewoon de poot strak en wou niet verder gaan dan de regels. Heel duidelijk, daar komen de wat mindere prestaties uit voort, maar dan wel schone prestaties. De mannen die daar niet in mee wouden zullen dan dus weg moeten. (wat natuurlijk weer veel reden tot speculaties geeft :) )

(Maar waarom dan toch van Bon aan de weg zetten en Dekker als ploegleider behouden ?? 't blijft een vreemde wereld dat fietsen, maar gelukkig nog altijd superleuk.)

Maar ik vind momenteel niks mis met de Rabo, ze doen het prima en houden een goede strakke lijn aan. Daar hebben ze geen Raas meer bij nodig. Das de oude stempel, met de oude waarden, met de oude gedachtengangen. Die mannen moeten overboord en lekker met nieuwe mense en nieuwe inzichten verder.

• Lucas

Hoewel ik het deels met je eens ben, blijf ik zeggen (om in jouw terminologie te blijven):

Een grote meneer dreigt niet.

• JW

Snap ik, en kan ik me ook enigszins voorstellen. Want ze wérden erop afgerekend ! Niet alleen door de bank, maar óók (of vooral) door de fans.

Maar regelmatig (laatste tijd wat minder) kom je hier zo genaamde “insiders” tegen die zo goed weten te vertellen dat élke renner gebruikt(e), óók bij Rabo etc.

Dan is het toch leuk om dit nog es te lezen.