Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Raas versus Rabobank

• Proost!

Een geweldige reactie van de laatste Nederlandse klassiekerkoning. Raas heeft zich altijd zeer correct tegenover Rabo opgesteld en zegt dat Rabo dat tegenover hem ook moe doen. Fair play moet van twee kanten komen. Het is goed dat Raas zijn grenzen aangeeft.

En natuurlijk zijn hier weer mensen die menen dat er iets ten nadele van Rabo wordt gezegd en dus hun stekels opzetten. Dat Raas zich verdedigt heeft natuurlijk niets met lafheid te maken. Raas en lafheid een onmogelijke combinatie!

• Lucien Buysse

Raas laf, nee.

Ik herinner me dat hij bij thuiskomst een inbreker aantrof. Deze heeft hij eigenhandig, met geweld het huis uitgegooid.

Dus laf nee, al het andere, euhh ja.

• Andere Peter

Raas is Nederlands grootste klassiekerrenner ooit. Raas was een uitstekende ploegleider. Daarover geen twijfel, de man is een legende.

Ongelooflijk dat sommigen hier roepen dat Raas zich altijd correct heeft gedragen tegen Rabobank. Terwijl nota bene in bovenstaand stukje een slag onder de gordel geeft! Jarenlang zaten zijn columnpjes vol rancune. Daar is geen wet tegen hoor, het mag. Maar om dan te zeggen dattie altijd zo correct was…

Ik weet ook niet of ‘laf’ een woord is dat Raas past. Maar van ‘rancune’ weet ik wel heel erg zeker dat het woord de lading dekt. Boordevol rancune zit de man. In Nederland alleen te vergelijken met andere eenzame grootheden als Cruijff en Van Gaal. Vraag ook maar aan Peter Post.

• Andere Peter

De lafheid waar hierboven door sommigen op wordt gedoeld slaat niet op Raas' karakter als geheel, maar op deze specifieke opmerking:

“Wanneer ik, zoals de bank over mij naar De Telegraaf heeft gedaan, mijn dossier over diverse gebeurtenissen in en rond de wielerploeg zou laten lekken, bestond er allang geen Rabo-wielerploeg meer.”

Dat is ook een laffe, lage slag onder de gordel.

• Cyclad

Exact, AP.

• Jackie

Tim schreef:

>

> Ik vrees wel dat deze man gelijk heeft.

>

> Herinnert een ieder zich het gebit van Dekker tijdens

> Parijs-Tours?

WAT WAS ER MIS MET ZIJN GEBID?

• Lucas

Laf kan je op verschillende manieren opvatten. Hij is natuurlijk niet laf in de zin dat hij bang is, een lafaard zeg maar. Hij is wel laf in de zin van lafhartig. Zoals je zelf al aangeeft, jarenlang lekker als columnist steken onder de gordel uitdelen, en dan nu in een boek dreigende taal uitslaan terwijl daar niet echt een aanleiding voor is.

• Advocaat van de duivel

Vreemde discussie hier.

Waarom is Raas laf maar waarom noemt niemand de Raboploeg laf? Zij hebben toch bewust naar de Telegraaf gelekt? Bijna uit hetzelfde laken een pak met één groot verschil. Raas heeft nog niet gelekt…

Quote:

Raas reageert op het hoofdstuk waarin duidelijk werd dat Rabobank een dossier over zijn functioneren als ploegmanager had aangelegd en dat de bank hieruit bewust informatie naar De Telegraaf heeft laten lekken.

• tim

Over het gebit van Erik Dekker bij Parijs-Tours:

Het schijnt zo te zijn dat zijn opvallend gele gebit na Parijs-Tours wijst op het gebruik van doping.

Wat dit te maken heeft met het topic. Ik denk dat de Raas in de periode van zijn ontslag te maken gehad heeft met “derden” die de Rabo-ploeg aan doping geholpen hebben. Raas is altijd fel tegen het gebruik van doping geweest dus die had niet willen meewerken.

Met “beter met rust laten” bedoelt Raas dat hij dat hij een boekje kan open doen over het al dan niet gebruik van doping rond zijn vertrek. Ik vrees dat Rabobank daar niet zo blij mee zal zijn…

• Lucas

Ten eerste is natuurlijk nooit bewezen dat de rabobankploeg bewust info heeft laten lekken naar de pers, dat is slechts Raas' perceptie van de waarheid.

Ten tweede heeft Raas in zijn AD columns destijds regelmatig allerlei info over zijn tijd bij Rabobank laten doorschemeren.