Uh, Nederlanders vooraan? Langs de kant, bedoel je?
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsOch Hinault, ik kan zo 25 Belgen opnoemen voor wie het seizoen er op zit, terwijl het wielerseizoen nu pas gaat beginnen. Gelukkig zijn er dan nog een paar toppers, die we nog in het normale wielrennen terug gaan zien (maar het zijn er wel héél erg weinig): Boonen, Ballan, Devolder, Haussler, uh, nog meer?
Je hebt hier helemaal gelijk in, maar feit is ook dat m.n. de Vlaanmse pers toch eigenlijk vindt dat de RVV en PR dé voorjaarsklassiekers zijn en de andere koersen er maar een beetje bij hangen. Zelfs LBL komt slechts ter sprake op het moment dat men er een week van verwijderd is. En dan verdwijnt natuurlijk de AGR (k.tnaam) uit beeld.
Dit heeft toch echt alleen maar te maken met het feit dat de Belgen al tig jaar helemaal niets klaar maken in die koersen (behalve dan die verdwaalde zege van Aerts in de (verder ook volkomen overgewaardeerde) WP).
Ik weet wel zeker dat in Spanje en Italié de AGR (k.tnaam) echt een heel wat grotere naam heeft dan de Waalse Pijl.
Ik kan me herinneren dat de Ardense klassiekers razend populair waren in België omdat bijv. Criquielion er altijd een belangrijke rol speelde. Mooie tijden waren dat trouwens.
Het meest sprekend vind ik wel dat een tweederangsrenner als Hoste (want meer is hij toch echt niet) in maart en april zo ongeveer verheven wordt tot nationale volksheld. Iemand als bijvoorbeeld Jurgen Van Den Broeck (of hoe je het ook schrijft, ik bedoel niet dronkelap VDB) is een 10 keer zo goed renner, maar krijgt nog niet de helft van de aandacht van die kasseiklotsers.
Overigens is de Nederlandse pers geen haar beter. Maar ja, die heeft het een stuk gemakkelijker, want tenslotte boeken de Nederlanders al tijden lang geen zege meer in wat voor klassieke koers dan ook…
Dom, zuur stukje van luie journalist. Zo makkelijk, zo oppervlakkig. Het was kort voor de deadline en de hoofdredacteur wilde nog een stukkie. Je moet je er niet door laten opnaaien. Hij preekt voor eigen parochie. Geef dezelfde vent een column in een Limburgse krant en hij steekt de loftrompet net zo makkelijk en net zo oppervlakkig af. Een beetje laatdunkend doen over iets Nederlands doet het blijkbaar altijd leuk in Vlaanderen. Nederlanders zijn geen haar beter hoor. Een flauw stukje over bv Duitse humor gaat er bij ons weer in als koek.
Als je zo weinig passie hebt voor hetgeen je becommentarieert, schrijf dan niks! Het doet denken aan een Wimbledon-commentator die liever graveltennis ziet. Een Formule-1-columnist die niets met auto's heeft. Een songfestival-commentator die van muziek houdt.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?