Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

" Er schort iets aan de Gold Race"

• Don

Mee eens Sub. Die reacties verbazen me ook.

AGR heeft gewoon niet wat de klassiekers die vlak voor en vlak na deze koers worden verreden wel hebben.

Dat dan een Belg iets onaardigs over deze Nederlandse koers zegt -de waarheid kan pijnlijk zijn- leidt tot allerlei gezochte reacties en een Holland-België die al te vaak op dit forum wordt gespeeld.

Het blijft een wielerkoers en ik zal niet nalaten te kijken zondag als dat zo uitkomt. Maar AGR kan niet tippen aan bijvoorbeeld Parijs-Roubaix.

• Lucas

Hoezo ‘inderdaad’ Arend..?!?

Of bedoelde je op iemand anders te reageren..?

• joep

De AGR is een geweldige koers maar wordt helaas al jarenlang slecht in beeld gebracht. Let zondag maar weer op het rugnummer-inzoomen en het plaatsnaambordjes tonen. (Dit alles ten behoeve van Mart Smeets en co.)

Mooie koers, drama om naar te kijken (sorry, Martijn)

• pedobear

Vorig jaar was het reteslecht, de regie. Hoe de Keutenberg in beeld werd gebracht, man man man… Geen camera bij het peloton, alleen eentje bij Pfannberger en Ivanov was het dacht ik die licht vooruit waren. Dan switch naar camera op de top waar hij vervolgens dik een minuut blijft staan. Vervolgens krijgen we een beeld van de groep van 9 man. Drama.

• peter

Niet alle Belgen denken er zo over. Bert Heyvaert is een jonge journalist van Het Nieuwsblad en wil zich waarschijnlijk een beetje interessant maken. Ik hoorde vanmiddag Karl Vannieuwkerke op de radio en die was vol lof over de Amstel. Hij kijkt uit naar de nieuwe namen en prefereert de Amstel boven de Waalse Pijl. Dus zeker niet veralgemenen, er zijn ook Belgen die niet zo chauvinistisch zijn als die Heyvaert.

• Boris de Löwikfan

Tjonge jonge…

• PietvZ

Och, op het moment dat het veldritseizoen voorbij is heeft men in Vlaanderen natuurlijk (in goed Nijmeegs) altijd wat te nuilen.

We verlaten de kasseien, welkom bij het wielrennen, leve de AGR… (afgezien dan van die wanstaltige naam). Waarom niet de ‘Dutch Limburg Classic’?

• PietvZ

Haussler? Die zuul je echt niet zien, hoor.

• PietvZ

Och, de Waalse Pijl, schromelijk overgewaardeerd. In Italië zijn er per seizoen zeker 5 eendaagse koersen van dat kaliber. De Waalse Pijl dankt haar status uitsluitend aan het feit dat hij toevallig door de ASO georganiseerd wordt en per ongeluk ook nog eens tot een Protour koers werd gebombardeerd.

Ik vind het best een mooie koers, hoor, maar bijv. de Giro dell'Emilia of de Giro del Lazio zijn echt minstens zo interessant.

• pedobear

Dutch Limburg Classic is nog veel en veel erger dan de Amstel Gold Race.