Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

" Er schort iets aan de Gold Race"

• Goozzer

Toen werden net zo goed ‘alle’ andere nationaliteiten uitgejouwd, dus dat heeft niet zo zeer met anti-Nederlandse sentimenten te maken…

De weledelgeleerde G.E.O.F. van der Cleemputte gaf daar toen nog een zeer aardige verklaring voor: een soort omgekeerd fanatieke uitbundige baldadigheid. Waar supporters uit de meeste landen vaak baldadig worden bij verlies, lijken Belgen dat juist te worden bij winst overheersing…

• Generaal Boogerd

Gerd kom je ook naar Luik toe volgend weekend? Dan gaan we samen een dag lang de Boogie Chew Woogie zingen met bijkomende maskers op en Rabokleren:

Dan kunnen we gelijk een afspraak maken om een keer samen met Merijn een week lang Boogerd DVD's te kijken…

• Blueprint

Er schort niets aan de Amstel Gold Race. Het is gewoon een heuvelklassieker als alle andere (Luik, Lombardije, Waalse Pijl, San Sebastian) en heeft het daarbij behorende koersverloop. Ik hoop vooral dat er wat nieuwe kanshebbers opstaan voor deze koers, want de spoeling der topfavorieten wordt wat dun: Schumacher geschorst, Bettini en Boogerd gestopt, Di Luca niet aanwezig, Kirchen en Dekker niet in topvorm. Dus laat mannen als Wegmann, Albasini, De La Fuente, Kolobnev, Vaugrenard en Gilbert de kloof een stukje dichten en zorgen voor een spannend koersverloop.

• Mazter

Niet zeuren Cyclad, ik zie niemand hier elkaar de hersens in slaan. De discussie gaat over een column. Die column is toevallig van een Vlaming die vindt dat de Nederlandse AGR als klassieker niet serieus te noemen is. De meeste Nederlanders reageren ook volkomen normaal met een voorkeur richting de AGR, anderen met een voorkeur voor de Waalse en/of Vlaamse koersen. Niet anders dan in discussies over doping of wat dan ook. Van een hetze is in deze topic niet echt iets te merken. Nou ja, tot jij, Westvlaming en Gerd het nodig vonden er de nadruk op te leggen dan.

• Generaal Boogerd

Blue, sinds wanneer is Bettini goed geweest in de Amstel. Veel te zwaar voor die overschatte renner…

• Cyclad

Ik geloof niet dat westvlaming, gerd en ik zeuren.

Ook wij geven slechts onze mening.

Dat dat niet met de jouwe strookt weet ik nu zo langzamerhand wel.

Wij willen gewoon over de sport praten zonder meteen de landenstrijd erbij te halen. Ik vind het prima als er mensen zijn die gefundeerd iets tegen de Gold Race of de Ronde van Vlaanderen of whatever hebben, maar ik lees hier te vaak een wat patriottisch ondertoontje.

Er zijn nog altijd wereldverbeteraars zoals gerd, westvlaming en ik die dat willen bestrijden, laat ons lekker. Uitroeien kunnen we het niet, maar zo heel soms komt er eens iemand tot inkeer.

• Blueprint

2005, dat was dan ook inderdaad de enige keer. Eigenlijk gaat het me ook meer om de heuvelklassiekers in het algemeen, we zien al jaren dezelfde mannen aan de top en het wordt tijd voor wat vers bloed.

• Goozzer

'Vers bloed' is een zeer gevaarlijke uitspraak, in deze tijden :+

• Mathijske

Jongens, de Amstel Gold Race is toch best een beetje een k u t k o e r s?

Rendevouz in Luik! - Boris, Merijn en Mathijske present om Diravi en andere Belgen op audientie te laten komen aan de finish waar zojuist Huub Duyn de harten van miljoenen wielerfans gestolen heeft.

Groeten!

• Lucas

Diravi daar..? Mag ik ook komen..?