Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

" Er schort iets aan de Gold Race"

• Lucas

Je hebt gelijk, ik heb ‘voorspelbaar’ simpelweg - onterecht - verkeerd opgevat.

Ik nam automatisch aan dat er tevens bedoeld werd dat alleen het laatste uur interessant was omdat de eerste beslissing vaak dan pas geforceerd wordt en dat is bij bijna alle klassiekers zo, zie ook jouw voorbeelden.

Bij P-R is dat echter vaak al twee uur vantevoren (het Bos) en dat maakt het kijkplezier leuker (langer), maar naar de letter inderdaad niet minder voorspelbaar.

• Westvlaming

Daar zijn we weer met de zoveelste Nederland tegen Belgie…Ik begin dat hier kotsbeu te worden ! Arm prikbord…We zijn toch allemaal wielerfans…Laat ons dan ook wielervrienden zijn…

• Goozzer

Het kijkplezier is bij P-R inderdaad een stuk langer, vandaar dat ik (in de regel) ook goed mee kan gaan met jouw stelling, namelijk dat Parijs-Roubaix wellicht de leukste ‘kijkklassieker’ is…

• Alwin

Wie de bal kaatst, kan hem terugverwachten.

Van dik hout zaagt men planken.

Voor de Nederlanders zijn de Vlamingen Nederlandstalige broeders.

Voor de Vlamingen zijn die Hollanders maar dikke nekken.

Op het WK in Hoogerheide werd een Nederlandse dame uitgemaakt voor Hollandse @!#$. Hoe diep kan je zinken?!? Waar komt toch die haat vandaan?

• gerd

Zat jij in dat groepje achter Devolder arend, want jij lijkt mij wel een zeer hoog “kees en miep” gehalte te hebben.

Ik vind Scheirlinckx en Van Hecke best aardige wielrenners.

Er was een tijd dat het parcours van de RVV net selectief genoeg was , de tijd dat renners als Cees Bal en Eric Leman konden winnen (ik heb er maar vlug een Belg bijgezet want anders gaan de poppen weer aan het dansen). Die tijd is definitief voorbij.

Stijn Devolder is een kanjer, heeft bewezen RVV te kunnen winnen, maar kan ook meedoen voor winst in L-B-L en komt aardig voor de dag in het Rondewerk (voor de poppen alsnog gaan dansen: ik schreef “aardig” en niet dat hij kan winnen). Bovendien heeft hij ook nog eens een zeer goede tijdrit.

Wellicht zie ik renners over het hoofd, maar ik daag jullie uit om mij 10 andere renners op te noemen die van zoveel markten thuis zijn…

Qua polyvalentie acht ik hem best te vergelijken met de door mij aanbeden Boogerd, maar ik denk dat Stijn stilaan meer een winnaar wordt dan Boogerd.

• Goozzer

Het is natuurlijk onzin dat álle Belgen de Nederlanders maar ‘dikke nekken’ vinden. Feitelijk zegt zo'n bewering dan ook meer over jou dan over de Belgen, Alwin…

• Cyclad

Een posting naar mijn hart, westvlaming.

Ook gerd krijgt van mij een pluim voor zijn gezond-nuancerende reactie.

Ach, het is ook maar enkele Belg en iets meer Nederlanders die de Nederland-België hetze aanwakkeren.

Als Philippe Gilbert (de enige Belg die ik staat acht te winnen zondag) op een prachtige manier de zege binnensleept en ik heb een leuke koers gezien vind ik dat echt schitterend. Ik heb dat eigenlijk nog liever dan weer een zege voor Rebellin of Valverde.

• Alwin

Onzin. Ik zeg niet dat alle Vlamingen zo zijn.

Ik bedoel gewoon dat er bij de Vlamingen vaak een anti-Nederlandse sendimenten te vinden zijn. Zie WK Hoogerheide. Of vorige week in PR toen Raboploeg uitgejouwd werd. Echt triest. Hoe diep kan je zinken.

• Goozzer

Stijn Devolder zal nóóit de AGR of LBL kunnen winnen op (of beter: en al helemaal niet op) die ‘potsierlijke’ manier als waarop hij dat nu al twee jaar achterelkaar in Vlaanderen doet…

Devolder is een goed renner, een heel goed renner zelfs. Maar Vlaanderen heeft hij nu toch al twee keer gewonnen dankzij zijn ploeg (met extra, speciale dank aan Tom B.)

Maar hij mag het van mij bewijzen, laat hem maar doen. Wellicht is hij de renner die het meest van allemaal van zowel de ‘Vlaamse’ als de ‘Waalse’ markt thuis is. Laat hem maar bewijzen dat hij ook in AGR, WP en LBL kan presteren….

• Westvlaming

Stijn zal inderdaad nooit AGR of LBL winnen.Het is al genoeg in de pers gekomen,dat dit zijn keuze is.