Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

" Er schort iets aan de Gold Race"

• Klaas

Iedereen wil de Ronde van Vlaanderen en Parijs Roubaix winnen, op een presenteerblaadje krijgen, maar zich erop richten. Nee, daar zijn de koersen voor op 3 a 4 wereldtoppers na toch niet interessant genoeg voor.

• MarcoPolo

Grotendeels juist. Maar toch een mooie koers, altijd…… En in de laatste zin relativeert de schrijver al het voorgaande. Sterk stuk.

• Leon

hinault schreef:

>

> Is één journalist die dat artikel heeft geschreven. Best niet

> veralgemenen.

Klopt, maar het geeft een algemene teneur in de Vlaamse pers weer…

• Robin

Hoe vaak wordt Luik-Bastenaken-Luik niet op de Saint-Nicolas beslecht? Om maar een vergelijking te maken. Klaas verwoordt het prima.

• Sub Culture

tja nogmaal dat is maar de mening van 1 journalist. al zullen de andere vlaamse journalisten die mening ook wel enigzins toebedeeld zijn, net zoals de internationale fans van het wielrennen.

die kijken nu wel meer uit naar het tweeluik waalse pijl en vooral L-B-L.

je kan het ze niet kwalijk nemen.

amstel gold race is zowat de enige eendagskoers van het jaar waar ik niet voor thuisblijf.

waar in de rvv en parijs-roubaix de koers al heel vroeg openbarst, dat heb je nu eenmaal niet in de amstel.

• Krekel

De Gold Race heeft een mooier startveld dan Vlaanderens Mooiste waar b-renners in de top-tien eindigden. En de Keutenberg en Eyserbosweg heeft deze journalist waarschijnlijk nooit van dichbij gezien. Bladvulling, inderdaad.

• Sub Culture

Niet akkoord wat die mooiere deelnemerslijsten betreft van de amstel in vergelijking met Vlaanderen.

Boonen, Ballan, Flecha, Cancellara, Pozzato, Devolder, Haussler, O'Grady, Hushovd etc… zijn gewoon de mannen die het best tot hun recht komen in kasseikoersen en Valverde, Cunego, Schleck, Rebellin etc… zijn de mannen die het best tot hun recht komen in koersen met wat klimwerk.

• arend appelberg

wat een mega triest stukje weer van een belg. hilarisch ook hoe die beweerd dat het beeld van de agr negatief is vanwege de bochten en het plaatsen en keren voor klimmetjes. terwijl als er iets is waar de hele koers afhangt van hoe je je plaatst voor een klim dan is het wel de ronde van vlaanderen. iedereen rijdt daar in het gootje en de eerste 6 man zijn weg. en waar reed angel gomez ook al weer zo hard tegenaan?? oh jah zo'n vluchtheuvel die volgens de schrijver alleen in nederland zijn. en dan het deelnemersveld. samen met lbl, de tour en de giro de 4 best bezette koersen van het jaar. zelfs de ronde van castilly leon is al beter bezet dan parijs roubaix of de ronde van vlaanderen.

• merijntje mortirolo

Tsja, ik blijf het liefst thuis voor elke eendagskoers, maar dat lukt niet altijd. De enige drie koersdagen waarop mijn meske geen afspraken mag maken waarbij ik ook op moet draven zijn de dagen waarop Parijs-Roubaix, LBL en de wegrit van het WK verreden worden.

Dit jaar heb ik een groot gedeelte van RVV gemist wegens bezoek alhier in ons huis, maar ik kan niet zeggen dat ik die koers ook echt gemíst heb.

• en

Qua wedstrijdverloop heeft hij wel een beetje gelijk. Sinds de parcourwijziging is de AGR extreem voorspelbaar geworden. Een uurtje kijken is ruim voldoende. En dat is wel jammer, want voor de rest is het natuurlijk op alle vlakken een prachtkoers.

Dit jaar zal ik LBL moeten missen, ik hoop dus dat de AGR voor een keertje de leukere van de twee is. :( En ik hoop om een of andere reden dat er iemand van Lotto wint. Evans/Dekker/Gilbert, gun het ze alledrie wel eens.