Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

" Er schort iets aan de Gold Race"

• apenzoon

Ik kijk liever een uurtje Gold Race en ervaar dan pure spanning dan dat ik 3 de Ronde van Vlaanderen ga kijken en het al ver voor de finish beslist is.

Die kasseiklassiekers eindigen gewoon zo vaak in een anti-climax…

Amstel is gewoon een prachtige wedstrijd, mooie hellingen, Nederlanders vooraan, goed deelnemersveld, geen lekke banden en grappen, geen Michel Wuyts die klaarkomt, prachtige erelijst, spannende koers.

• arend appelberg

in lbl wordt het altijd beslist op de saint nicolas de laatste jaren en in de waalse pijl altijd op de muur. wp zou je dus maar 5 minuten naar hoeven kijken. wat ik overigens ook elk jaar doe

• apenzoon

De sprint in de AGR is ook veel mooier dan die in Luik, op de Cauberg kun je als je Frank Schleck of Michael Boogerd heet gewoon de sprint winnen. (Als je het slim aanpakt)

• Sub Culture

Wel vreemd, bijna elke Nederlander reageert hier als een wesp gestoken. Sommigen slagen er zelfs in de RVV te degraderen tot een bijna kermiskoers. Toch wal tamelijk in strijd allemaal met een poll die amper een maand ofzoiets gehouden werd en die duidelijk een andere teneur weergeeft aangaande deze discussie..

http://www.prikpagina.nl/read.php?f=173&i=865222&t=865222

• Mario Aarts

Hmm misschien kunnen ‘Contador, Valverde, Cunego, Luis Leon, Samuel, Leipheimer, Evans, Kirchen, Visconti, Voigt, Lokvist of Di Luca’ best in de tot 15 komen van rvv of pr. Maar je weet het niet, omdat ze de Vlaamse kermiskoersen overslaan en de rvv en pr minder graag willen winnen dan de risico's die ze ervoor moeten nemen.

Dus we zullen nooit weten of je gelijk hebt met je ‘toppers op kasseikoersen’. Want bovengenoemde toppers hebben we nog nooit op kasseien gezien.

joe

• Bartje

Ik zou de uitslag van die poll wel eens willen zien met alleen Nederlandse stemmers. Dan denk ik dat die “kermiskoers” niet zo hoog had gestaan. Denk dat veel Nederlanders op Luik-Bastenaken-Luik hebben gestemd.

• merijntje mortirolo

Jij weet toch ook wel dat democratie een kutsysteem is, omdat de meerderheid nu eenmaal altijd ongelijk heeft?…

• hinault

90 % toch Nederlanders hier, als het niet meer is.

• Goozzer

Die Polluitslag is natuurlijk goed verklaarbaar, zo vlak voor de eerste écht voorjaarsklassieker: De Ronde van Vlaanderen. Ook ik kijk er ieder jaar weer enorm naar uit, maar helaas van het oh zo vaak enorm tegen. De uitvoering van 2009 had een anticlimax zonder weerga, helaas maar het is niet anders…

• Cyclad

Wat een k*tcolumn.

De Belgen gaan even bepalen dat het voorjaar eigenlijk voor een week onderbroken wordt? De Gold Race is een schitterende koers, het is dat de Belgen al jaren niet echt meedoen in deze koers, anders zou men niet zo denigrerend doen over deze prachtige wedstrijd.

Gelukkig bepalen de renners en de objectieve kijkers altijd nog of een koers hen aanstaat of niet.

De Gold Race heeft een veel sterker deelnemersveld dan alle Vlaamse wedstrijden bij elkaar. Is toch geen toevalk lijkt me.

De Belgen zoals Sub moeten vooral niet kijken zondag. Ook niet via de video achteraf als Gilbert of Leukemans wint. Want dan zullen de meningen bij onze zuiderburen opeens anders zijn.

Nee, echt een column van niks. Alleen geschikt voor die paar idioten die de mening van de schrijver delen. De rest weet beter.