Geen schijn van kans? Ik zou dit iets willen nuanceren: zeker ook wegens geen zin om te vallen en niet passend in de rest van het programma…
PR is misschien een wat specifieke wedstrijd, toch voor mannen met echte klasse en een voorbereiding als de andere kasseimannen, moet het geen probleem zijn. Het rijden over kasseien moet niet overschat worden; het is niet als bij bijvoorbeeld het rijden bergop dat je fysieke grenzen hebt.
Alle klassementsmannen die een tijdrit in de benen hebben, zullen met een goede kasseivoorbereiding, ook gewoon een goede Parijs-Roubaix af moeten kunnen leveren. Ook mannen met de klasse van een Valverde, Cunego en zelfs een lichtgewicht als Contador rijden vele malen betere tijdritten dan bijvoorbeeld een Boonen, Haussler. Het zijn mannen met uithoudingsvermogen, recuperatievermogen en ook nog eens gewoon meer vermogen. Het zijn gewoon renners met meer power en een grotere motor. Laat ze op kasseien trainen en ze rijden daar gewoon van voren. Een geheimtip voor Roubaix: Evans, taaier dan deze man bestaan ze niet. Ik denk dat hij daar alles op een hoopje kan rijden…
Over Vlaanderen maar niet te spreken, die koers is met gemak te winnen door renners als Valverde, Cunego, Samuel Sanchez. Zo verschrikkelijk specifiek is Vlaanderen niet; een goede voorbereiding, parcourskennis en een paar goede luitenanten moeten volstaan. Blijkbaar is er alleen geen interesse voor…
Overigens geldt dit, andersom, ook voor een paar kasseitoppers. Boonen, Pozzato, Cancellara en Ballan zouden best een eind moeten kunnen komen in bijvoorbeeld de Gold Race (al zie ik ze geen van allen écht winnen, daarvoor zijn ze fysiek gewoon te beperkt) Bij hun lijkt de factor faalangst echter nog een stuk groter te zijn, daar het voor hem slechts één wedstrijdje extra zou betekenen en geen invloed zou hebben op de rest van hun seizoen…