''Kom nu niet af met “andere tijden” enzo!''
Nee, kom niet aanzetten met steekhoudende argumenten, moet je je voorstellen zeg. Voor je het weet wordt je romantische idylle verstoord.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forums“”tja nogmaal dat is maar de mening van 1 journalist. al zullen de andere vlaamse journalisten die mening ook wel enigzins toebedeeld zijn, net zoals de internationale fans van het wielrennen. die kijken nu wel meer uit naar het tweeluik waalse pijl en vooral L-B-L.
“”
Blijft moeilijk hè, begrijpend lezen..
Er wordt hierboven door twee prikkers met antecedenten in die landen aangegeven dat de AGR daar meer aanzien heeft dan de WP en misschien zelfs de RvV.
Maar ja, je hebt kennelijk weer hetzelfde Vlaamse bord voor je kop als afgelopen zondag.
Doe es normaal. Ga dan maar ergens anders met op een vlaams forum de koers afzeiken!
Alsof de laatste edities van de ronde van vlaanderen en parijs- roubaix voor de neutrale toeschouwer zo geweldig waren. Ik dacht het niet!
De echte wereldtoppers komen wel in Limburg aan de start en niet in ‘jouw’ koersen. Dat zegt genoeg. De Amstel heeft een mooie historie. Dekker en Boogerd die Armstrong kloppen bijvoorbeeld. Of de eerste grote zege van Schleck.
Zucht.
Alweer België-Nederland, stopt het dan nooit.
Laat ons afspreken dat we allemaal Europeanen zijn…diegenen die liever kaas eten houden van de AGR en diegeen die liever frieten eten houden van de RVV…ah shit…oeps…foutje.
Ik als Belg (hoor ik liever dan dat kneuterige “Vlaming”) verkies de AGR boven de RVV.
Mooier parcours, veel sterker deelnemersveld (maar ik betwijfel wel of al die toppers die weg blijven de RVVof Roubaix kunnen winnen zoals hier iemand beweert) en dikwijls heel spannend.
Toch vind ik het om één of andere reden een beetje jammer dat de Halembaye niet meer op het parcours ligt, daar heb ik heel mooie staaltjes gezien. Nu, het huidige parcours is ook knap.
Leon heeft overigens gelijk, de Vlaamse pers doet eerder neerbuigend over de AGR (vroeger trouwens ook over Zurich, ook al een prachtwedstrijd - heeft dus niks met Ollanderhaat te maken, binnen 1600 jaar zullen ze het misschien ook een klassieker vinden). Toch denk ik veel Belgen wel houden van de AGR. Dat zal je wel merken aan de euforie als Jehan zondag wint.
Nu moet ik wel zeggen dat ik L-B-L de allermooiste voorjaarsklassieker vind…chauvinisme ???
Natuurlijk, want de Giro is mijn lievelingswedstrijd en Lombardije mijn favoriet klassiekers…typisch Belgische wedstr!ijden waar onze jongens de laatste 15 jaar alles stuk rijden…
Rustig Gerd, wint je niet op…
Ach ja deze column is natuurlijk ook voor de Vlamingen - waarvan de meesten waarschijnlijk ook zo denken - geschreven, dus enige commerciele logica zit er wel in.
Inhoudelijk is het niettemin een vrij zwakke column. Hij probeert (drog)redenen aan te halen om zijn mening te onderbouwen:
Voorspelbare koers: zeker heeft de journalist daarin gelijk, maar dat geldt voor vrijwel alle klassiekers. Alleen P-R is daarop een uitzondering wat mij betreft.
Negatief beeld vanwege draaien en wringen en vluchtheuvels: dat is pas echt een kulargument, bewijzen te over van veel erger gedraai en gewring in de RvV en P-R.
Laat 'm dan gewoon zeggen dat het niks met verstand te maken heeft maar met een simpel gevoel voortkomend uit het feit dat hij als Vlaming in de eerste plaats is opgegroeid met de heroïek van de RvV, P-R en L-B-L.
Maar ja, dan zou het wel een korte column worden natuurlijk..
“”Nu moet ik wel zeggen dat ik L-B-L de allermooiste voorjaarsklassieker vind…chauvinisme ???“”
Welnee Gerd, ik durf te wedden dat de meerderheid dat hier vindt. Voor mij zijn trouwens ook L-B-L en de RvL de meest tot de verbeelding sprekende koersen (maar P-R blijf ik - qua wedstrijdverloop - de mooiste koers vinden om naar te kijken).
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?