Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Amstel Gold Race (UPT)

• De Kaasploeg

Zonder Boogerd hebben ze natuurlijk niet een ‘zekerheidje’ waar ze voor rijden. Ze MOETEN nu wel wat meer linkeballen - Boogerd kon dat nooit en wilde gewoon als eerste op Eyserbos bovenkomen. Zijn koers was al gewonnen als Di Luca zij dat hij vooral Boogie in de gaten hield. Gesink zal zeker niet een dergelijke tactiek volgen. Allicht dat Arts analyse - als die klopt - daarmee te maken heeft.

NB. Hoe zien jullie de kansen van Freire? Ik denk persoonlijk dat hij geen enkele kans heeft in deze koers: te nerveus, te desorienterend. Het is een sprint bergop en Freire komt terug van een blessure.

Aan de andere kant ben ik geneigd om Freire bij de topfavorieten te zetten: hij heeft nooit veel competitie nodig om fantastisch te rijden en heeft net relatief veel rust gehad, hij slaapt in elke koers de eerste 230 kilometer om dan door zijn ploegmaats naar voren gehaald te worden, dus of het nu nerveus is of niet maakt niet uit - daar krijgt oscarito toch niets van mee.

Any thoughts?

• Cyclad

De geschiedenis leert me dat Freire kansloos is, maar iets zegt me elk jaar weer dat hij de koers zomaar kan winnen. Het is en blijft een onvoorspelbare vogel.

• Art

Ik bedoel eigenlijk meer dat laatste Cyclad. De combinatie van een favoriet hebben en rijden in eigen land was altijd een reden dat Rabo ging rijden. Nu hebben ze één van de twee niet.

• Cyclad

Ja, dat ben ik inderdaad met je eens. Toch eens zien welke ploeg het eerste in paniek raakt.

• De Kaasploeg

Mijn voorspelling: Saxo Bank.

• Art

Ongelooflijk. Rabo raakt zelf in paniek. Stelletje pannenkoeken.

Nog 159 km Het peloton begint zich te organiseren: Caisse d' Epargne, Rabobank en Euskaltel zetten een mannetje op kop. Van 15 minuten is de achterstand weer naar 13 minuten gegaan.

• Boris de Löwikfan

Het is de AGR, Rabo zal hoe dan ook gaan werken..

• matthijs

als een clement of posthuma even op kop komt, is dat dan direct hetzelfde als in paniek raken?

• De Kaasploeg

Nou ja, een maantje inzetten is natuurlijk niet paniekeren Art. Sterker nog: ik denk dat je daarmee de andere ploegen ook aan het werk zet. En je geeft je kopman vertrouwen. Gewoon een goede beslissing.

In vorige jaren gingen ze nu met een man of vier, vijf op kop harken en lachte de rest is een deuk. Nu rijdt er maar een mannetje en worden de anderen aangespoord mee te werken.

• Cyclad

Rabobank rijdt toch. Allemachtig.