Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Schorsing Theo Bos

• Herogewier

gelukkig er zijn er nog meer die nadenken.

• DLS

Wie zegt dat het shirtje van Impey continu recht blijft zitten is ook blind, Bos trekt hem daar duidelijk aan. Kijk maar op 3.41. Ik kan me echt niet voorstellen dat hier niets opzettelijks van Bos in zit. Het klopt gewoon niet.

Die Impey wijkt op 3.42 juist net uit naar rechts en op dat moment pakt Bos hem beet en trekt hem naar voren en naar links. Ik heb het minstens 30 keer bekeken (ook zonder geluid) en ik kan er echt niets anders van maken.

Op basis van deze beelden zou ik Bos voor lange tijd schorsen.

• Jan Spek

Ik heb het filmpje nou 20 keer gezien vanuit Impey zijn kant. Let eens op zijn lichaamshouding, want die zegt voldoende.

Vlak voor de val leunt hij constant naar RECHTS! Wanneer de arm in beeld komt leunt hij naar rechts maar gaat links. Het is een pijnlijke bewering, maar Impey kan hier werkelijk helemaal niets aan doen.

• stuur

volgens mij zitten hun sturen in elkaar

• Zuidwolde Terror Corps

Ok dan nog een vraag voor de Impey-fans en Bos-niet-gelovers: Noem mij 1 reden waarom Bos Impey voor zijn fiets zou gooien?

Het antwoord is: Er is geen reden want je duwt iemand van je af. Als Impey bij het wegdrukken naar links drukt en de hand van Bos glijdt weg dan valt Impey zo naar rechts voor Bos. En dat is wat er gebeurt!

• Lucien Buysse

THEO BOS GOOIT HEM DE HEKKEN IN

ZIJN JULLIE BLIND??????????????????????????

• Frans Rutten

“Theo is crazy” wordt de topic genoemd, die over het incident gaat, en te zien is op het amerikaanse baanwielrennenforum www.fixedgearfever.com. Er is ook nog een slow-motion te zien op http://www.youtube.com/watch?v=B5Foelj89nY.

Je wordt er in wezen niet echt wijzer van. Wel is wat duidelijker te zien, dat Theo echt (als een kat) in het nauw zit en daarbij ook zelf ten val komt.

Alle verklaringen ten spijt (iemand suggereerde zelfs, dat Theo's handtastelijkheid bedoeld was om zichzelf a.h.w. door de kleine opening, die er nog bestond, heen te loodsen), kom ik maar tot één conclusie: Theo was ineens die kat, die in het nauw rare sprongen maakt. Dat hij anders reageerde dan verreweg de meeste andere sprinters in zijn situatie zouden hebben gedaan, heeft heel waarschijnlijk toch te maken met zijn enorme rijvaardigheid, opgedaan tijdens zijn legendarische baansprintcarrière. En iemand, die zonder blikken of blozen bijna 140km/h achter een auto in een afdaling kan rijden…

Sprinten met de allerhoogste intensiteit maakt bewust denken meestal zo goed als onmogelijk. Daarom kan ik Theo's gedrag ook moeilijk anders duiden dan instinctief gedrag.

• henk

Zulke gasten die hun handen van het stuur halen in volle finale, om zich door een gaatje te wurmen wat er niet is, die mogen ze van mij 2 jaar schorsen! Ik heb daar veel meer moeite mee dan met een of andere dopinggeval!

• Blueprint

Bos krijgt op wvcycling alvast flinke verwijten:

“De slotsprint verliep nog hectischer. Op de nochtans brede aankomstlaan gebeurden er twee valpartijen in de laatste kilometer. Daryl Impey zag ei zo na zijn eindzege in rook opgaan. De Barloworldrenner werd door onsportief en onverantwoord rijgedrag van Theo Bos in de dranghekkens gekatapulteerd. De onfortuinlijke Zuid-Afrikaan ging na het overschrijden van de eindstreep meteen naar het ziekenhuis, waar een breuk van een ruggenwervel, een microfractuur van een halswervel en een gezichtstrauma werd vastgesteld. Hij moet tot morgen in observatie blijven”

• Leo

Als ik heet zo bekijk weert Theo met zijn arm Impey wat af, maar doet nog vrij weinig in eerste instantie (al moet hij wel zijn beide handen aan het stuur houden, al is het in de meeste nederlandse waaierkoersen de normaalste zaak van de wereld om de handen te gebruiken).

Vervolgens komt Theo bij een hek aan wat een stuk schever naar buiten staat (stonden verschrikkelijk scheef die hekken). Daar haakt hij het pootje waarschijnlijk al, want zijn evenwicht is die daar kwijt. Op dat moment is Theo al bezig te vallen en in het gewring sleurt die Impey naar links, wat opzich ook weer een geluk is, want anders lagen ze daar waarschijnlijk met 20 man op de grond. Al had dat ook weer niet veel gescheeld, wat ze gingen later alsnog liggen :-)

Leermomentje, handen aan het stuur. Oorzaak, uitstekende hek is mijn visie.