Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Schorsing Theo Bos

• Rick

Goeiendag zeg, die is er dus niet zonder kleerscheuren vanaf gekomen. :-(

Blijft hoe dan ook een onbegrijpelijke actie. Heeft Barloworld geen officieel protest ingediend?

• Andere Peter

Natuurlijk is dit geen moedwillige pogig Impey onderuit te halen. Als dit met voorbedachte rade zou zijn, dan zouden wielerstraffen niet voldoende zijn. Een jaar of 5 cel wegens poging tot doodslag klinkt dan proportioneel.

Het hele peloton dring richting die hekken. De 3e renner (rechtsvoor Impey) maakt een duidelijk (onopzettelijk) manoeuvre naar links. Die harmonica brengt Bos in de penarie. Hij weert af door hand op rug Impey te leggen. Ik ben geen renner, maar dat lijkt mij fout: beter handen aan stuur houden.

• bartoli

als je het mij vraagt wil Theo gewoon door een veel te klein gat. Hij wil Impey links langs en gebruikt dan zijn hand. Ik zie hier geen fout van Impey in want die kan zelf ook geen kant uit.

• ??

velonews.

Impey eventually remounted to ride across the finish line, then was taken to a hospital in Alanya where doctors reported a fracture of the third disk of his lumbar vertebra, a micro-fracture of his neck, a facial trauma, a few broken teeth and a deep cut in his lips. He was to remain hospitalized for 24 hours, organizers reported.

sick!

• diravi

Een totaal zieke actie, ook al is het volgens sommigen instinctief. Iemand met zulke instincten hoort niet thuis in de wielrennerij. Ga dan kickboksen of zo.

• cameraad

Robbie McEwen heeft het incident ook een aantal keer bekeken en geconcludeerd wat ik ook al al zag.

Dit melde hij zojuist op Twitter;

“mcewenrobbie you have to watch the Bos thing 30 times-in slo mo. i don't think he did it on purpose. sorry for DI”

• MarcoPolo

Ja maar dat was een fantastische actie, die controle, die beheersing op de fiets en dat met die snelheid. Fantastisch, staat in mijn geheugen gegrift, ik weet niet meer wie de sprint won en om welke etappe het ging, maar die actie van Steels vergeet ik nooit. Dat is niet te vergelijken met ordinair aan een shirt trekken van Theo Bos, sorry, maar dan moet hij toch nog een beetje meer oefenen.

• Steffen

Ik zie de beelden nu pas, welke dronken Turk heeft die hekken daar neergezet? Die kronkelen als een rustig beekje in Limburg!!

• Luijkie

Reactie van Impey op zijn site:

Well the final day of Tour of Turkey is over. It was really bitter-sweet for me as I would've like to enjoy the moment in yellow afterwards with my team who worked so hard to keep the jersey. I got taken down deliberately by Bos from Rabobank, you can even see it on youtube, only one word for him and that is a true chophead. He doesn't deserve to race anymore and I am thinking about going to the UCI about his dangerous riding. He tried to pass me 700m to go in the bunch sprint but there was no-where to go and all of a sudden I felt a hand on my shoulder pulling me into the barriers. We both crashed.

• Rick

Kan me z'n boosheid goed voorstellen als je ziet hoe gehavend hij uit de strijd is gekomen, ook al reageert hij misschien te emotioneel door te zeggen dat Bos nooit meer zou mogen rijden. Hij denkt er dus aan een protest in te dienen bij de UCI. Ben benieuwd wat daaruit komt…