http://www.nieuwsblad.be/video/videoPlayer.aspx?videoId=188664&cat=7&subcat=13
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsHet is vrij tendentieus die berichtgeving in de Belgische media. Ook op HLN.be (daar kan je zoiets van verwachten) veroordelen ze hem al op voorhand en schrijven het bericht er ook naar. In andere media, bijv. bij de Telegraaf (die het ditmaal eens juist doet), laten ze de mensen zelf beslissen wat ze er van vinden en gaan niet de mensen opjutten door zelf al te verklaren dat het een belachelijke actie was.
Bos hang iets tegen Impey aan. Als je dan goed kijkt zie je een hek scheef staan waar volgens mij Theo overheen rijdt en zijn evenwicht verliest. Doordat hij zijn handen niet aan het stuur had valt hij hierdoor tegen Impey en sleurt hem in het hek. Had hij zijn handen aan het stuur gehad, dan had die waarschijnlijk het peloton in getorpordeerd.
Overgins, kijk eens de val van de scheldeprijs na, Van Avermaat valt naar rechts, Mcewen valt ook naar rechts en toch komen ze links in de hekken, dus het kan best.
Ik ben er toch nog niet uit hoor, JW. Je ziet wat je ziet. Het kan een zeer ongelukkige samenloop van omstandigheden zijn geweest, maar toch zijn er dan nog een paar dingen die niet te verklaren zijn.
Impey vliegt écht de hekken in, aan de hand van Bos, die pas nádat Impey valt zélf valt. Het kan zijn dat het geen worp was - maar dat Bos bijvoorbeeld bleef haken achter zo'n hekpootje - maar dan nog blijft Bos Impey vasthouden en is het vreemd dat eigenlijk slechts het hek waar Impey vól in wordt gekatapulteerd écht scheef staat, na de val. Instinctief (woede)gedrag - dus geen opzet - is zeker niet uit te sluiten en dat moet natuurlijk wél bestraft worden…
Armstrong pleit voor lange schorsing Theo Bos
Uitgegeven: 20 april 2009 12:44
Laatst gewijzigd: 20 april 2009 12:44
Lance Armstrong vindt dat Theo Bos vanwege zijn aandeel in de valpartij van Daryl Impey in de Ronde van Turkije een lange schorsing verdient.
De ex-baanrenner leek de klassementsleider in de massaspint van de slotrit onderuit te trekken. “En hij is niet eens gediskwalificeerd”, aldus Armstrong op de microblogdienst Twitter. “Bos verdient een lange schorsing.”
Schuld
Bos is zich op de website van zijn ploeg van geen kwaad bewust. “Ik heb van mijn broer begrepen, dat het er op internet op lijkt dat ik Impey tegen de grond trek, maar daar is geen sprake van. Ik ben toch niet gek?”
Details
Alle details kan hij zich echter niet meer herinneren: “Maar ik weet zeker dat ik hem alleen wilde afweren. Hij dreigde mijn kant op te komen en ik zat al zo goed als in het hek. Wat er vervolgens allemaal is gebeurd, weet ik niet meer.”
Bos sprak na afloop met een UCI-commissaris. Die zei er geen werk van te willen maken. “Maar misschien krijgt het toch nog een staartje als Barloworld (de ploeg van Impey, red.) protest indient.” Impey werd ondanks zijn val eindwinnaar van de Ronde van Turkije.
© Infostrada Sports
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?