Pfff… als dit het meest negatieve is wat je kunt opsommen uit Rab's personeelsbeleid van de laatste jaren. Ik kan hier geen traan om laten.
a. Kroon –> Kroon vertrok om voor zijn eigen kans te kunnen rijden, op een moment dat Rabo zonder enige twijfel beschilte over betere kopmannen. Mijn zegen heeft-ie, al zal-ie de TdF wel weer missen. Vertrek lijkt mij (zeker toen) niet rampzalig voor Rabo, al kan ik mij een terugkeer voorstellen en zou ik dat toejuichen.
a. Kolobnev –> Okee, jammer dattie weg is. Al vind ik dattie nu ook weer niet de absolute meerwaarde (a la Freire, Menchov, Flecha) vertegenwoordigt die ik eigenlijk zou zoeken in een buitenlander met de leeftijd om te oogsten. Je kunt ook niet verwachten dat alle goede renners altijd maar blijven en nooit eens elders hun kansen beter inschatten.
b. E Dekker en M Boogerd –> waren gewoon aan het einde van hun carrière. Geen idee welke managamentstrategie dat had omgebogen. Hun carrières zijn juist perfecte voorbeelden van continuiteit.
b. Rasmussen –> heel erg blij dattie weg is, in de hele affaire liet de ploeg steken vallen, maar ik vind dat ze er prima op reageren door renners steeds strikter te begeleiden, hetgeen helaas leidde tot de onvermijdelijke breuk met…
b. T Dekker –> qua talent een groot verlies voor de ploeg, maar aangezien hij niet meewilde in het voor de continuiteit van de ploeg enig houdbare beleid, zeg ik: goed management dat je je beleid, je continuiteit laat gaan boven de klasse van een individu.
c. Ardila –> had je daar meer van verwacht dan luxe knecht dan? Oh, ik niet.
c. Lowik –> jammer dat het er nooit uitkwam, ook door de pech die aan hem lijkt te kleven. Dat hij meer kan zijn dan luxe knecht op topnivo heb ik ook altijd vermoed, maar moet nog bewezen worden. Welk verwijt treft het management tav Lowik volgens jou?
d. Flecha –> ik heb het idee dat de ploeg best vaak reed voor Flecha. Hij mist zelf individueel iets, wat maakt dat hij zelden wint. Aankoop blijft verdedigbaar, wegens waarde voor de ploeg, maar ook door de Spaanse link.
d. Posthuma –> raar voorbeeld, maakt juist elk jaar weer een stapje in ontwikkeling. Prima vent voor kleine rondes met tijdrit. Er zijn er niet veel die in 13 maanden 3 van die kleine rondes wonnen.