Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Rabobank Pro Team 2010

• Stephan

Dan verkijk je je op het budget.

Het is onmogelijk om geen toppers weg te doen en wel Haussler(die enorm duur zal zijn), Weylandt en Kroon aan te trekken.

Ook zitten er veel te weinig knechten in je team.

Boom

Brown

Ten Dam

Flecha

Freire

Gesink

Haussler

Horrillo

Kroon

Langeveld

Leezer

Nuyens

Martens

Mollema

Posthuma

van Winden

Vermeltfoord

Dat zijn allemaal mannen die in bepaalde koersen hun eigen gang mogen gaan. Dat betekent ook dat de vorm heel veel wisseld want al die jongens gaan hun eigen doelstellingen hebben.

Hayman

Horrillo

Tjallingi

Moerenhout

Niermann

Tankink

Weening

Dat zouden de enige renners zijn zonder heel duidelijke eigen vorm pieken….

Kortom onmogelijk.

Allemaal fantasie teams worden er nu gemaakt, wat helemaal geen nut heeft en ook niets toevoegd aan de discussie.

• repelsteeltje

Dat LL Sanchez nooit werk maakte van dergelijk eendagswerk wil niet zeggen dat hij het niet kan. Hij kan tegen een berg op rijden, kan goed dalen, kan een solo aan en is niet traag aan de meet; meer moet dat niet zijn. hij heeft mijns inziens meer te bieden dan Rodriguez, die het toch vooral moet hebben van 1x hard doortrekken op een steil stuk, in de hoop dat niemand zn wiel kan houden.

• Blueprint

Caisse d'Epargne zal LL Sanchez echt niet zomaar laten vertrekken. Ze hebben daar een uitgekiend meerjarenplan voor deze renner en er is ook geen indicatie dat hij zelf weg zou willen.

• Stephan

“hij heeft mijns inziens meer te bieden dan….”

Hoe kun je dat nu zeggen over een renner die nog nooit een klassieker heeft gereden?

Gelukkig is meer voor nodig om een goede klassieker te rijden dan de dingen die jij opnoemd.

• Mazter

Als een overgrote deel van de volgende renners 1 of meerdere soortgelijke!!! prestaties zou herhalen, verbeteren of benaderen heb je al een dijk van een seizoen:

ARDILA - 3 Henninger Turn, 8 Vuelta

BROWN - 1 Tour de Rijke/Nokere Koers/Trofeo Cala Bona, etappe Duitsland/Polen

CLEMENT - 4 Vuelta Castilla, 9 Criterium Intl

DE MAAR - 6 Trofeo Soller

FLECHA - 1 Zurich/Giro de Lazio, 2 P-R/G-W, 3 RvV, etappe Tour/Vuelta

FLENS - 6 de Panne

FREIRE - 1 M-S, BP, G-W, Hamburg, 8 Amstel Gold Race, etappe Tour/Vuelta/Zwitserland/Tirreno/Baskenland

GARATE - 2 San Sebastian, 5 Giro, 6 Parijs Nice, 7 Romandie, etappe Giro

GESINK - 3 AGR, 4 Dauphine/W-P/P-N, 7 Vuelta, etappe California/Belgie

HAYMAN - 1 Sachsen Tour, 4 G-W

HORRILLO - etappe Parijs Nice/Catalonie

LANGEVELD - 1 Ster Elektro, 2 Trofeo Soller/K-B-K

LEEZER - 2 Trofeo Inca, 3 de Panne, 8 G-W

MENCHOV - 1 Vuelta/Baskenland/Murcia, 3 Tour/Catalonie, 5 Giro, etappe Tour/Vuelta/ Baskenland/Parijs Nice

MOLLEMA - 6 Castilla-Leon, 7 Duitsland Tour

NIERMANN - etappe Regio Tour

NUYENS - 1 Omloop/KBK/Besseges/Wallonie, 2 RvV, 4 Hamburg, 8 AGR,etappe Zwitserland/Eneco

POSTHUMA - 1 Jef Scherens/de Panne/Luxemburg, 6 Eneco Tour, etappe Parijs Nice

REUS - 1 Rund Um Koln

STAMSNIJDER - 2 Sparkassen, 3 Denemarken, 7 Mergelland

TANKINK - 1 Jef Scherens, 7 Eneco, etappe Duitsland

TEN DAM - 9 Catalonie, 10 Zwitserland, 20 Tour, etappe Criterium Intl

TJALLINGII Maarten - 1 Belgie/Qinghai Lake, etappe Belgie/Qinghai Lake

VAN EMDEN - 1 Munsterland Giro

WEENING Pieter - 2 Polen, etappe Tour/Polen

• Goozzer

Geen slechte gedachte, repelsteeltje. LL Sanchez is absoluut iemand met potentie. Al denk ik dat Bleuprint gelijk heeft: LL Sanchez is zowat de persoonlijke protege van het management daar. Men heeft met hem nog plannen, stapje voor stapje… Overigens biedt dat misschien wél (meer) kansen om Quim Rodriguez los te weken…

• Goozzer

Ik verwacht niet dat Van Winden en Vermeltfoort (als hij volgend jaar überhaupt al kan/mag overstappen, nu hij met pfeiffer te kampen heeft) volgend jaar al dermate ver zijn dat zij ook meteen in staat zijn een ‘voorname rol’ op te eisen. Als zij ooit al zo ver kunnen komen, voorlopig is dat toch vooral hopen. Het niveau van de continentals moet niet overschat worden, bij de profs is alles te herdoen…

• Mans

Ik heb volgens mij niet gezegd dat ik Menchov weg wil doen omdat je Schleck meer ziet. Maar opzich zit er wel wat in. Tuurlijk heeft Menchov 2x Vuelta gewonnen dus je hoort me ook zeker niet zeuren over die prestaties maar ik vraag me af of hij niet net als de Schlecks, Cunego, Valverde en Samuel Sanchez een piek in zou kunnen bouwen in het voor seizoen. Er zijn maar weinig renners die maar 2 grote rondes met wat kleine rondes hoeven te doen per jaar. Armstrong was vroeger zo'n renner maar die won dan ook de tour.

Daarnaast is Menchov denk ik redelijk over zijn piek heen. Het is duidelijk dat deze man nooit de tour gaat winnen meer dus kan je dan niet beter kijken of je een jonge nieuwe frisse ronderenner erbij kan halen die misschien ook wat in klassiekers kan betekenen. Dan leef ik toch niet in een computerspelletje of wel? Ik vind Menchov een goede renner maar ik betwijfel of hij top 5 gaat halen van de tour dit jaar.

In mijn topic geef ik ook aan dat ik vind dat Clement het goed gedaan heeft maar ik vind eigenlijk dat alle renners het redelijk gedaan hebben naar hun kunnen maar er zit naar mijn idee in heel veel renners niet meer in. Nuyens had misschien wat meer mogen brengen maar het is zijn eerste jaar maar voor de rest heeft iedereen het naar zijn kunnen gedaan. Daarnaast denk ik wel dat er te veel renners voor de breedte inzitten die niet veel toevoegen en misschien te duur zijn (dat is wat je vaak leest maar daar heb ik geen inzicht in).

Maar het is best triest vind ik dat als je kijkt naar de begroting van Rabo dat buitenom Gesink er geen renner is die wat kan in de Amstel Gold Race, Waalse Pijl en Luik Bastenaken Luik. Daar was een Thomas Dekker (in vorm) ideaal geweest naast Gesink.

Verder trek ik de conclusie maar dat is een mening dat er te veel in de breedte geinvesteerd is na het vertrek van toppers zoals Boogerd, Dekker en Rasmussen want echt vergelijke opvolgens kan ik niet aanwijzen. Of je moet Garate met Rasmussen willen vergelijken en Nuyens met Boogerd.

En misschien verlang ik te veel en is dit het maximale wat ze uit het budget kunnen halen maar ik vind dat de ploeg te veel rust op een paar toppers en als die het af laten weten zit er niks achter want van al die Nederlandse super knechten kan er geen één mee in de finale om één van de toppers te steunen (onder de toppers versta ik dan Langeveld, Freire, Gesink, Menchov en Flecha).

• Soigneur

Quote van Repelsteeltje:

“Rodriguez, die het toch vooral moet hebben van 1x hard doortrekken op een steil stuk, in de hoop dat niemand zn wiel kan houden.”

Volgens mij gaat het juist daarom in de Waalse klassiekers (voornamelijk natuurlijk in de Waalsepijl)

• hendrik

over Van Avermaet: beetje vreemd om te ontkennen dat iemand die in zijn eerste 2 profjaren 9 koersen wint een winnaar is. Wat moet je dan wel doen om als winnaar bestempeld te worden? 20 koersen winnen in je eerste 2 profjaren?

Het zijn natuurlijk niet de grootste zeges, maar dat kan je ook niet verwachten van zo'n jonge prof.

Ik denk hier spontaan aan Philippe Gilbert. Daar werd ook steeds van gezegd dat hij een leuke renner was die kleine koersen kon winnen, maar tekort zou komen om een topper te worden. Ondertussen heeft Philippe Gilbert wel bewezen aan de top te staan. Mijn gevoel zegt me dat Van Avermaets carrière wel eens gelijkaardig kan verlopen, hij is mijns inziens voor iedere ploeg een aanwinst.

overwinningen:

2007:

- 5e etappe Ronde van Qatar

- Westrozebeke

- 2e etappe Ronde van het Waalse Gewest

- Rund um die Hainleite

- Memorial Rik Van Steenbergen

2008:

- 3e etappe Ronde van België

- 3e etappe Ronde van het Waalse Gewest

- 2e etappe Ronde van de Ain

- 9e etappe Ronde van Spanje