Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Tour de Romandie (UPT) - Etappe 4

• Pyama

Tour de Romandie (UPT) - Etappe 4

Datum: 28.04.2009 - 03.05.2009

World Calender

Zwitserland

Etappeoverzicht

Proloog: Rabon (Team Columbia)

Etappe 1: R.Serrano (Fuji-Servetto)

Etappe 2: Freire (Rabobank)

Etappe 3: Team Columbia

Algemeen klassement na etappe 3:

1 Frantisek Rabon Tsjechië TCO 06u38'17''

2 Lars Ytting Bak Denemarken SAX op 0'01''

3 Tony Martin Duitsland TCO op 0'08''

4 Alejandro Valverde Belmonte Spanje GCE op 0'19''

5 Kanstantsin Sivtsov Wit-Rusland TCO op 0'21''

Vandaag 2 mei: Etappe 4: Estavayer-les-lacs - Sainte-Croix (157,5 km)

Start: 13.05

Finish tussen 17.20 en 17.44

Hoogteprofiel

Landkaart

Website: http://www.tourderomandie.ch/main/index.lbl

TV: Een (vanaf 15:55)

• Boris de Lowikfan

Hopelijk vandaag het echte vuurwerk wat bij Romandie hoort…

Groet

• De Kaasploeg

Hier ga ik vanmiddag eens lekker voor zitten :)

• DeDikke

Voor de geïnteresseerden, de laatste klim is 7,7km aan 8,3%

• Bart

Das een leuk klimmetje DeDikke, enige klim die Romandie waardig is geloof ik. Deze tocht verliest het toch zwaar van de Dauphine en de Ronde van Zwitserland.

• zabirskie

Persoonlijk vind ik het parcours lang niet zo slecht als hier steeds wordt gesuggereerd. De etappes zijn gevarieerd, er zijn geen echte sprintersetappes en de finale is steeds spannend. Bovendien is er niet echt een sleuteletappe aan te wijzen waar de klassementrenners zich de rest van het rondje voor sparen. Daardoor is er in elke etappe strijd.

• JasperV

Ik ben benieuwd wat Laurens Ten Dam kan, hij is achttien dagen op hoogtestage geweest en heeft de voorbije dagen al laten zien dat hij goed in vorm is.

• Goozzer

Daar kan ik me goed in vinden, zabirskie. Het parcours viel mij, op het eerste gezicht, ook flink tegen. Toch moet ik zeggen dat, van wat ik gezien heb, er nog geen saaie meter koers bij was. Volop strijd…

• San Carlo

Ze zouden in Romandie de grafische rittenprofielen moeten manipuleren, zoals door zoveel andere wedstrijdorganisaties wordt gedaan. Dan zou het geklaag meteen afgelopen zijn. Dat neemt niet weg dat ik volgend jaar graag weer een bergrit in de buurt van Sion zou willen zien.

• Cecchini

Ik vind ten Dam momenteel veel te goed. De Giro komt er aan, en daarna nog eens de Tour, en ten Dam is volgens mij niet zo'n grote, dat hij deze vorm zo lang vasthoudt, dat bewees zijn naseizoen vorig jaar nu juist. Ten Dam zou er eigenlijk in de 2e helft van de Giro er door moeten zien te komen. Wat ik nu van hem zie, is groots, maar hij doet teveel, rijdt zelfs kilometers lang op kop van het peloton om Freire aan een massasprint te helpen. Ik hoop, dat de toekomst mijn ongelijk bewijst.