Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Tour de Romandie (UPT) - Etappe 4

• Martijnz

Ten Dam doet het nu aardig, maar overdrijven is ook een vak.

Laten we eerst vandaag maar eens bekijken wat hij doet.

• Boris de Lowikfan

Volop strijd zonder echte schifting, het koren peddelt nog lekker mee met het kaf.

Groet

• Art

Cancellara, Hulsmans en Rosseler niet gestart.

• Goozzer

Ten Dam komt net uit een hoogtestage en heeft veel bergop gereden. Niet zelden voel je je dan - zij het dat het als je veel op hoogte hebt geslapen een week kan duren - heel sterk en rijdt je heel makkelijk. Toch moet dat ook niet overdreven worden. Zo kreeg hij donderdag bijvoorbeeld het gat naar Taaramae en Cataldo niet dicht, toe hij daar op dat klimmetje naartoe probeerde te rijden. Taaramae op zijn beurt reed dan ook wel fameus hard, dat moet gezegd worden…

• Art

Ook Luca Barla niet gestart.

• Blueprint

Het parcours doet me een beetje aan Parijs-Nice denken. Het koersverloop ook: iedere dag strijd voor elke meter. Aanvankelijk was ik ook sceptisch, maar nu kan ik er volop van genieten.

• Niels

*** Valverde

** Evans

* Menchov

Toch?

• Kraus

Haal Valverde maar weg en zet daar Kreuziger maar neer.

• Blueprint

Waarom Valverde weghalen? Is toch niet zo'n beroerde klimmer en wint vrijwel zeker als hij niet gelost wordt.

• Stephan

Inderdaad. Hij heeft ookal aangegeven hier gestart te (op het laatste moment zelf ronde van catelonië ervoor afgezegd) zijn om het klassement te winnen. Hij gaat dus niet veel terrein prijs geven.