Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Tour de Romandie (UPT) - Etappe 4

• Goozzer

Het was vooral van niet beter kunnen. Ik had bijvoorbeeld zelfs een paar keer het idee dat Uran nét iets te snel reed voor Valverde, die in elk geval niet op zijn gemak zat. Kreuziger was gewoon het beste vandaag, al verdienen ook Taaramae (wat een doorzetter) en Karpets (terug van weggeweest?) zeker een pluim…

• Cecchini

Nog een lichtpuntje voor het Nederlands wielrennen ? Ja zeker, ten Dam in de bergtrui ! Hij is nergens meer in de stand terug te vinden vandaag, heeft dus bewust laten lopen, en niet zitten aan te klampen. Hij begint het te leren.

• Keuteberg

Ten Dam was wel de langst overlevende van de vroege vlucht, hield nog héél lang stand op die slotklim. Veel langer dan een Anton.

• Goozzer

Zeker, maar daarna heeft hij wijselijk laten lopen, blijkbaar. Zoals Cecchini zegt: hij begint het te leren. Een topknecht in wording…

• Mazter

Iets te oranje gekleurde bril wellicht. Een overwinning is ten alle tijden beter dan een 4de plaats in een gelijksoortige koers. Zwaarder bezet, toppers beter in vorm, op papier misschien, het blijft een flauw excuus om prestaties nog groter te maken dan ze zijn. In de koers zijn er meestal maar een paar man in vorm en op en top gemotiveerd waarvan de sterkste uiteindelijk wint. En dat is zelden Gesink.

Kreuziger is daarnaast veel completer, weet ook in zijn eentje weg te rijden en weg te blijven en (klim)tijdritten te winnen. Op dit moment acht ik Kreuziger gewoon de betere.

• DutchSL

Ten Dam kan zelf gewoon mee met de Taaramae's van deze wereld als hij zich zou sparen.

• Goozzer

Gesink heeft ook al getoond in zijn eentje weg te kunnen rijden én weg te blijven. Denk aan zijn zege in de etappe over de Redoute in de Ronde van België. Als hij ook dat soort doelen voor zichzelf stelt, dan kun je er donder op zeggen dat hij wedstrijden wint. Gelukkig doet hij dat niet - al zou het voor het ‘winnaarsgevoel’ en het zelfvertrouwen misschien weleens goed zijn. Al was het maar oom weerbarstige mensen als Mazter de mond te snoeren ;)

Overigens denk ik dat Kreuziger vooral completer is vanwege het feit dat hij iets explosiever is. Ik zie zeker niet per se een veel betere klimmer en tijdrijder in hem. Qua tijdrijden schatte ik Kreuziger overigens altijd wel net iets sterker in, maar sinds vorig jaar niet meer. Gesink heeft zich daar, na een paar quasitijdritloze jaren bij de beloften, serieus in verbeterd. Eigenlijk, zoals je op basis van zijn fysieke gegevens mocht verwachten: het is vooral zoeken naar een goede positie op de fiets. Op de gewonnen klimtijdrit van Kreuziger na, wat een weergaloze prestatie van hem was (hij was daar écht heel sterk), denk ik dat Gesink op dit moment sterkere tijdritten aflevert dan Kreuziger…

Overigens loopt dit flink uit de hand, want zoals ik mijn eerdere reactie al begon: dat is een lastige vraag: het zijn beide (net als Andy Schleck, Uran, Taaramae? e.a) toptalenten die tezamen deel zullen gaan uitmaken van de ‘toekomstige’ wielertop. Ieder heeft zijn plussen en zijn minnen. Wie uiteindelijk het verste komt? Ik ben benieuwd en hoop ‘die strijd’ de komende jaren met veel plezier te kunnen aanschouwen.

• gerd

Wat mij meevalt is de prestatie van de jongeren in deze rit: Kreuziger, Taaraemae (of zoiets), Uran.

Wat mij tegenvalt is de onzichtbaarheid van Jurgen Vandenbroeck, of cijfert die zich dit jaar volledig weg ? (Of heeft die vreselijk event hier op dit forum toch gelijk en is JVDB een tweede Wim vanHuffel).

Hoe hoog was die laatste Col eigenlijk, wellicht niet te hoog gezien het feit dat Gilbert hier zeer goed presteerde.

Wat Kreizigeren Gesink betreft: ik denk inderdaad dat Gesink zich moeilijker doelen stelt. Da's natuurlijk een gok, maar mijns inzien wel de goeie mentaliteit…

• Mazter

Als hij Nederlands eerste protouroverwinning in meer dan 2 jaar ermee pakt mag hij mij wat mij betreft elk moment de mond snoeren, Goozzer.

• Goozzer

JVDB, thja, het is lastig voor hem, om nu zijn plek te vinden in het peloton, denk ik. Hij heeft zeker de capaciteiten, laat dat duidelijk zijn. Sowieso was dat al langer bekend - ook bij jou wellicht: gezien de lans die jij (na een schandalige actie van Lefevere destijds) voor hem brak - en zijn Giro van vorig jaar was toch héél stabiel en heel goed. Vooral zijn klimwerk zag er zéér solide uit. JVDB heeft alleen twee zwakke puntjes. Hij moet er zélf echt in geloven, ervoor trainen, ervoor leven, op zijn gewicht letten en vooral (wederom) er zelf gewoon in geloven.

JVDB is, jammer genoeg, niet iemand die snel zal zeggen: ik ben de man, en jullie rijden vandaag eens voor mij. Bovendien zal dat er dit jaar - met in de ploeg Evans en Dekker - niet makkelijkelijker op worden, en al helemaal niet nu hij niet zijn eigen wedstrijddoelen krijgt, maar bijvoorbeeld ook naar de Tour moet (om te knechten voor Cadel). Niet zozeer dat zij per se altijd beter zullen zijn, zeker niet, het zal eerder zo zijn dat JVDB zelf niet gelooft dat hij minstens even goed kan als die twee…