Gesink heeft ook al getoond in zijn eentje weg te kunnen rijden én weg te blijven. Denk aan zijn zege in de etappe over de Redoute in de Ronde van België. Als hij ook dat soort doelen voor zichzelf stelt, dan kun je er donder op zeggen dat hij wedstrijden wint. Gelukkig doet hij dat niet - al zou het voor het ‘winnaarsgevoel’ en het zelfvertrouwen misschien weleens goed zijn. Al was het maar oom weerbarstige mensen als Mazter de mond te snoeren
Overigens denk ik dat Kreuziger vooral completer is vanwege het feit dat hij iets explosiever is. Ik zie zeker niet per se een veel betere klimmer en tijdrijder in hem. Qua tijdrijden schatte ik Kreuziger overigens altijd wel net iets sterker in, maar sinds vorig jaar niet meer. Gesink heeft zich daar, na een paar quasitijdritloze jaren bij de beloften, serieus in verbeterd. Eigenlijk, zoals je op basis van zijn fysieke gegevens mocht verwachten: het is vooral zoeken naar een goede positie op de fiets. Op de gewonnen klimtijdrit van Kreuziger na, wat een weergaloze prestatie van hem was (hij was daar écht heel sterk), denk ik dat Gesink op dit moment sterkere tijdritten aflevert dan Kreuziger…
Overigens loopt dit flink uit de hand, want zoals ik mijn eerdere reactie al begon: dat is een lastige vraag: het zijn beide (net als Andy Schleck, Uran, Taaramae? e.a) toptalenten die tezamen deel zullen gaan uitmaken van de ‘toekomstige’ wielertop. Ieder heeft zijn plussen en zijn minnen. Wie uiteindelijk het verste komt? Ik ben benieuwd en hoop ‘die strijd’ de komende jaren met veel plezier te kunnen aanschouwen.