Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Tour de Romandie (UPT) - Etappe 4

• Goozzer

Heerlijke etappe, met een fantastische finale. Kreuziger is inderdaad een absoluut toptalent, maar dat wisten we eigenlijk al.

Wie mij vandaag eigenlijk nog het meest verbaast is Rein Taaramae, ook een talent, dat zeker. Maar tot dusverre had hij nog niet écht laten zien goed te kunnen klimmen. Vandaag heeft hij dat m.i. zeker wél laten zien. Bovendien heeft hij ontzettend veel aanvalslust (eigenlijk al deze hele ronde) en vooral ook veel karakter getoond. Hij geeft nooit op, en van ‘breken’ lijkt hij al helemaal niet gehoord te hebben. Ik denk dat ook dit jonge talent in de grote rondes goed voor de dag gaat kunnen komen, al werd dat niet direct van hem verwacht…

Speciale vraag aan Cyclad - mijn Taaramae discussiepartner - derhalve. Wordt het tijd om de mening omtrent Taaramae wat bij te stellen? Zou hij misschien toch een toekomst in het grote rondewerk hebben?

• Massimo

Blijft leuk:

6 133 I GRÉGORIO Rémy FDJ FRA 51"

• Massimo

Pardon:

6 133 *DI GRÉGORIO Rémy FDJ FRA 51"

• Bas Dollevoet

Aan de andere kant sla ik de prestaties van Gesink in Parijs-Nice en Dauphine 2007 toch hoger aan de de winst in de RvZ van Kreuziger in 2008

• Keuteberg

Dat heeft, in het geval Kreuziger, ook te maken met het uitkiezen van koersen Sub. Gesink kiest iets vaker voor de zwaarste bezette wedstrijden waar iedere topper piekt. Dan is het ook moeilijker om te winnen. Kreuziger kiest meer voor de Dekker route als ik het zo mag noemen, Romandië, Zwitserland etcetera.

• Bas Dollevoet

Uitraard zijn de prestaties van Gesink die ik aanhaal ook in 2008 gerealiseerd.

• jack

Ben ik het volledig mee eens, de ‘favorieten’ (Valverde, Evans en Menchov) hebben in de klim eigenlijk niks gedaan. Jammer, dat had de etappe toch nog net iets aantrekkelijker gemaakt. Ik veronderstel dat ze niet goed genoeg waren om dat te doen anders is het inderdaad wel laf, want hier even de benen flink testen kan zeker geen kwaad en zo dicht bij de meet zeker niet.

• Kraus

Heb je er niet aan gedacht dat ze misschien niet beter konden, die ‘favorieten’.

Ze verloren niet voor niks tijd op de koplopers en van Valverde weten we dat zijn vorm niet optimaal is. Ook Menchov is nog niet in absolute topvorm en Evans zijn vorm begint volgens mij al weer een beetje te vervallen na een lang voorjaar.

• Goozzer

Lastig om te zeggen, Sub. Gesink heeft natuurlijk ook al het een en ander bewezen, op zijn beurt. Het is waar dat hij nog geen grote koersen heeft gewonnen, maar dat is vooral ook het gevolg van de koersen die hij uitkiest (muv Andy Schlecks LBL, want dat is natuurlijk wel dé topkoers al zit daar natuurlijk ook nog een ‘eendags’ lucky bastard ploegencomponent aan). De dingen die Gesink heeft laten, en dat het hele seizoen door. Van zijn raids bergop in California tot die in Parijs-Nice, de Dauphiné en ook nog goede prestaties in de OS, de heuvelklassiekers het WK en de Vuelta…

Het is bijvoorbeeld niet uit te sluiten dat als Gesink zijn pijlen ook vól op Romandië had gericht, hij hier met Kreuziger om de zege had gestreden en zelfs gewoon had gewonnen - althans evenveel kans had gehad om te kunnen winnen.

Of dat hij, in plaats van bergop indruk te maken in de Dauphiné vorig jaar - waar hij bergop steevast de verantwoording op zich nam, en hoe - en 4e te worden achter Valverde, Evans en Leipheimer, zijn kunsten had vertoond in het zwakker bezette Zwitserland (Klöden, Devolder, Kirchen, Kreuziger en de broertjes Schleck). Ik denk dat het niet overdreven is om te stellen dat hij daar, op zijn minst, héél dicht bij de overwinning was geweest…

• DutchSL

Mwah, het was prachtig wat Kreuziger deed en gelukkig dat Karpets en Taaramei nog hun best deden (jammer dat Casar niet meekon met Kessiakoff, te veel gegeven in die 50km).

Maar Valverde, Evans, Menchov en co. hielden elkaar in de tang en dat was bij een echte aankomst bergop vast anders geweest. Jammer ook dat Valverde dan niet de sterke Uran (blijkbaar maar drie koersen, waar hij niet eens goed leek te rijden, nodig om in vorm te komen) voor eigen kans liet gaan.