Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Giro van een ongekend niveau

• San Carlo

Garzelli gaat normaalgesproken tekort komen voor een top 5, dat heeft hij zelf ook al aangegeven in meerdere interviews.

Lövkvist ontwikkelt zich tot een prima renner, maar is op de langere beklimmingen normaalgesproken niet sterk genoeg om een goed klassement te kunnen rijden. Bovendien zijn er meerdere renners bij Columbia's Giro squadra die beter bergop rijden.

• Goozzer

Basso is m.i. de enige der grote ronderenners die slechts met de Giro in het hoofd zit. Leipheimer, Sastre, Menchov en in mindere mate Rogers zullen ook de Tour nog gaan betwisten. Die andere jongens schat ik toch een niveautje lager in, bij voorbaat al - al kan een goede Soler misschien verrassen. Overigens hoort in dat rijtje ook Scarponi nog thuis, die kerel rijdt als nooit tevoren - al weet ik niet hoe het met zijn vormpeil staat op dit moment…

• Goozzer

Pellizotti, het is me wat. Heb je die nog weleens een uitslag zien rijden, sinds bekend is geworden dat CERA opspoorbaar is? :+

• Stephan

Rodriguez en Scarponi kunnen heel goed mee in heuvels en ze zullen ook wel tot de top 10 in het hooggebergte behoren. Maar over 3 weken, inclusiev tijdritten(niet dat die tijdritten een nadeel voor Scarponi zijn) vind ik toch niet dat je ze in de top 5 mag verwachten.

De laatste top 10 plaats in een grote ronde van Garzelli is al weer van 5 jaar geleden! Hij is steeds meer een sprinter aan het worden en momenteel eindigt hij nog eerder in de top 10 van het punten klassement dan het algemeen klassement.

En over Lokvist verschillen we gewoon van mening. Ik vind hem een beperkte renner die gemaakt is voor rondes tot 7 dagen maar daarna houd het op.

• Stephan

Ik denk dat Leipheimer toch hier ook wel top gemotiveerd is. Hij weet dat hij in de Tour het met enige waarschijnlijkheid het moet afleggen tegen Contador. Dit zal dus zijn grootste kans zijn om toch nog eens in zijn carriere een grote ronde te winnen.

• Pyama

Tuurlijk is Garzelli minder dan vroeger. Maar op ''en of andere manier zie ik hem zeker nog wel een rit of twee pakken. En als hij dan vertrekt zullen ze hem niet teveel voorsprong moeten geven.

Lovkvist, hij is nog jong, als hij echt in topvorm is moet hij een Vuelta aankunnen. De steile bergen in de Giro zullen idd te zwaar zijn voor hem.

Scarponi vind ik een gevaarlijke klant. En afhankelijk van wie kopman is bij Caisse: Arroyo of Rodriguez, zie ik één van hen zeker wel hoog eindigen.

• Stephan

Owja, Garzelli zie ik, net als in 2007, weer 2 ritten winnen. In een aanval is hij levensgevaarlijk en in een heuvelachtige etappe waar er gesprint word met een grote groep zie ik hem ook wel winnen. De beste sprinters in de komende Giro, Cavendish, McEwen en Farrar staan natuurlijk niet bekent om geweldig te zijn in die etappes dus Garzelli maakt ook daar zeker kans.

Maar ik zei ook niet dat hij geen topper is. Ik had het over de kansen voor een top 5, waar marksi het over had.

• Ron Meijers

Als je reëel bent, zijn er maar een man of 4, 5 die écht kans op de eindzege maken. En hoewel ik je stelling dat het deelnemersveld sterk is niet wil bagatelliseren, is er toch wel een verschil tussen sterke (momentele) renners en grote namen. Cunego is een man voor de heuvelklassiekers geworden, het zou mij werkelijk ontzettend verbazen als hij op of in de buurt van het podium finisht. Simoni is, denk ik, passé, een gevaarlijk uitspraak waarmee ik mezelf in de vingers kan snijden. Armstrong is natuurlijk (nog) niet in (top)vorm en daarbij: het blijft gissen hoever topvorm hem brengt. Zo kan ik nog wel verder redeneren, maar om een lang verhaal kort te maken: Basso, Leipheimer en Menchov zijn m.i. de topfavorieten, Sastre, Scarponi, Cunego en Di Luca outsiders.

• Seba

Het lijkt er in elk geval op dat Leipheimer dit jaar een goede kans maakt. Met een sterk Astanablok moet hij gewoon de schade in de bergritten trachten te beperken en in de tijdritten toeslaan. In de 61km lange tijdrit gaan er volgens mij gigantische verschillen genoteerd worden en van de klassementsrenners zijn er nu ook niet zóveel met een uitmuntende tijdrit.

Zoals echter al aangehaald, is de top der klassementsrenners deze Giro wel erg breed. Leipheimer en Basso steken er iets bovenuit maar voor de anderen zal het verschil in vorm (renners die 90% zijn met het oog op de Tour tegenover de renners die 100% inzetten op de Giro) bepalen wie de top-10 aanvullen. Ook het parcours (2 bergetappes in de eerste ritten) zal hierin zijn rol spelen. Denken we dan vooral aan een Simoni die meestal op zijn best is de laatste week.

Met deze namen belooft het in elk geval een mooie Giro te worden!

• San Carlo

De tijdrit van 61 km kent wel een ontzettend zwaar parcours: dit betekent dat het moeilijker zal zijn voor een renner als Leipheimer om de pure klimmers op grote achterstand te zetten.