Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Giro van een ongekend niveau

• Boris de Lowikfan

Waarom heeft Pellizotti de schijn tegen? Al jaren goed tot na de Giro en daarna vaak rust. Toch nog nooit genoemd in een of andere zaak ofwel?

En waarom Basso nu de beste ronderenner is, beetje erg overdreven lijkt me, eventjes afwachten.

Groet

• Blueprint

“Lövkvist ontwikkelt zich tot een prima renner, maar is op de langere beklimmingen normaalgesproken niet sterk genoeg om een goed klassement te kunnen rijden. Bovendien zijn er meerdere renners bij Columbia's Giro squadra die beter bergop rijden.”

Alleen Rogers misschien. Kirchen en Monfort doen niet mee (als die bergop al beter zijn), Siutsou moet het allemaal nog laten zien, Possoni wordt nooit wat en verder hebben ze bij Columbia niemand voor het hooggebergte. Beter gezegd, echt goede klimmers/ronderenners rijden er bij Columbia niet rond.

• Blueprint

Nog een reden voor het hoge niveau van het deelnemersveld: het afschaffen van de startplicht voor ProTour-ploegen. Nu kunnen drie ongemotiveerde ploegen (Euskaltel, FdJeux, Cofidis) lekker thuis blijven en vervangen worden door drie sterke, gemotiveerde Pro Continental ploegen.

• Goozzer

Gerd, je hebt mail. Een ietwat lang mailtje, met veel gegevens en informatie. Ik hoop dat je er wat aan hebt… :+

• DutchSL

Zo heel enthousiast word ik nou ook niet van ISD of Xacabeo.

Dan kunnen het wel wat grotere namen zijn en misschien hebben ze meer kans om het ook af te maken, maar zoveel maakt het na drie weken ook weer niet uit ofdat Hutarovich, Duque of Visconti meesprinten en Garcia Dapena of Ruben Perez meegaat in ontsnappingen..

Het valt te hopen dat ze Rujano (weet iemand daar meer over, of was het slechts een gerucht?) en Mosquera nog kunnen opstellen, anders zijn ze gewoon, net zoals de ploegen die jij opsomde, veroordeeld tot ereplaatsen in de sprints en het meegaan met (al dan niet) kansloze ontsnappingen.

• DutchSL

Als jij 3e in de Tour de Pologne of 5e in de Clasica San Sebastian een uitslag noemt, dan ja.

• Goozzer

Clasica San Sebastian was nog een nawee, vergelijk het met Rebellin en Schumacher - doldrieste onderschatting van de opspoormogelijkheden. Zijn uitslag in de Ronde van Polen, wellicht daar weer een nawee van. Bovendien, waar hebben we het over: de Ronde van Polen… ;)

• PietvZ

Gerd, Gerd toch, wat brabbel je toch weer een onzin…

Hoe kun je nou van Basso zeggen dat ie met afstand de beste ronderenner is als je hem vergelijkt met iemand die “zojuist” 3 grote rondes heeft gewonnen…?

Bovendien, is Basso niet een van die figuren waarvan jij zegt: “je bent nogal gek als je niet ziet wat daar mee aan de hand is”…?

• Sjors

Garzelli: ‘Leipheimer is grote favoriet voor de Giro’

Stefano Garzelli (foto) waarschuwt dat Astana-renner Levi Leipheimer de grote favoriet voor de winst in de Giro d’Italia is. Volgens de Italiaan heeft de Amerikaan met zijn recente prestaties aangetoond dat hij in staat is om de Giro die 9 mei van start gaat te winnen.

Garzelli (Acqua & Sapone) zegt tegen Cyclingnews: ‘Leipheimer rijdt sterk en heeft ook nog eens een geweldig team om hem heen. Mensen vergeten dat hij erg goed bezig is de laatste tijd. In mijn ogen is hij een grotere favoriet dan Ivan Basso. Levi kan goed klimmen en uitstekend tijdrijden. Ik denk dat het een geweldige Giro wordt met grote namen als Basso, Leipheimer, Menchov, Sastre en Cunego.’

De Italiaan zegt over zijn eigen kansen: ‘Een etappeoverwinning zou een goed resultaat zijn, maar ik kan ook zomaar een goed klassement rijden. Ik ben nu 35 jaar, maar nog steeds strijdbaar. Ik voel me goed, maar ik moet me niet blind staren op het eindklassement.

Garzelli gaat in mei aan zijn elfde Giro beginnen. In 2007 won hij twee etappe en eindigde als 16de in het eindklassement. Een jaar later ontbrak hij, omdat zijn ploeg niet was uitgenodigd voor de 99ste editie.

Hier blijkt dus uit, voor de mensen die Garzelli tippen voor de eindzege, dat hij voor een etappe gaat. Ik ga er ook niet vanuit dat hij nog mee kan doen voor de eindzege.

• Anony

Denk dat Bruseghin vergeten wordt. Het parcours was nog nooit zo ideaal naar zijn mogelijkheden.