Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Leipheimer in de Giro

• Djenghis

> Ik heb de indruk dat Contador toch iet of wat overschat wordt.

Vreemd, vóór Parijs-Nice heb ik dit soort stellingen volgens mij nergens vernomen. Maar sinds Contador door middel van 1 slechte dag toch menselijk is gebleken, lijkt zo'n 50% van het vertrouwen in hem als sneeuw voor de zon verdwenen. Hoogst opmerkelijk…en mijns inziens volkomen onterecht!

• Raleigh

Contador wordt zeker niet overschat, dat ten eerste. de laatste jaren is hij alleen door zichzelf verslagen (hongerklop).

Ten tweede maakt Leipie wel degelijk kans tegen Basso. wat heeft het dopingkonijn Basso nou eigenlijk helemaal gepresteerd? Alleen al de tijdrit van ruim 60 kilometer is een kolfje naar de hand van Leipie. Ik schat hem minimaal top drie in.

• GeorgeBush

Basso is verreweg de beste renner, het is dat hij 2 jaar geschorst is terwijl hij daarvoor dopingvrij gewoon de giro masterlijk won, Leipheimer en de nederlandse renners mogen dromen dat ze het nivo van Basso halen. Als Basso niet was geschorst dan had hij al 2x de tour gewonnen. Want zo'n Saxo bank die zoals vorig jaar op de l alpe de huez wint, dan daar had hij een stokje voor gestoken.

• Goozzer

Gerd, wij hebben hier natuurlijk al uitvoerig mailverkeer over gehad, waarin ik je ook wat infornatie heb toegespeeld…

Toch durf ik niet te zeggen wie de beste ronderenner is. Ik heb geen idee wat de intrinsieke kwaliteiten van een Contador zijn, maar als je ziet wat hij allemaal presteert op zijn fiets (de manier waarop en ook de mate waarin hij constant is) dan kun je haast niet anders dan stellen dat hij, op een bepaalde manier, uniek is.

Ik denk dat hij wellicht de grootste ‘motor’ van het peloton heeft. Hoewel je je dat haast niet voor kan stellen als je over de gegevens van ‘een bepaalde renner’ beschikt' ;)

Met Basso's motor is zeker ook niets mis, verre van zelfs, maar ik sluit niet helemaal uit dat hij - op dat punt - onder moet doen voor Contador. Laten we zeggen een V8 en een V12. Waar Basso echter, op zeker, Contador wel overklast is de zuinigheid van die motor. Basso rijdt 1 op 20, waar Contador eerder 1 op 10 rijdt (wat te zien is in lange etappes, lange tijdritten en misschien ook zijn hongerklopje in Parijs-Nice) Basso hoeft relatief weinig energie te leveren om een bepaald vermogen te trappen…

• Sjors

Niemand mag vergeten dat het een haar scheelde of Contador had nu geen 3 maar pas 1 grote ronde gewonnen.

In de Tour de France2007 was Leipheimer zonder bonificaties gewoon winnaar geworden van deze Tour. Het scheelde echt barweinig, niemand vergeet ooit meer die laatste tijdrit. Contador reed vrij solide, knap ook, naar de zege. Leipheimer was ontketend en verpulverde welke tijd dan ook. De Tour had geen dag langer moeten duren, of Contador was er alsnog aan gegaan. Dan te bedenken dat Leip ook nog eens een slechte eerste tijdrit reed.

Vorig seizoen, in de Vuelta, exact hetzelfde verhaal. Leipheimer reed in eerste instantie, na het winnen van de eerste tijdrit, in de gouden trui. Uiteindelijk kwam deze in het bezit van Contador. Het verschil voor de laatste tijdrit bedroeg ongeveer 1 min. 30. Hierna was het uit m'n hoofd 46 seconden. Dit verschil is sowieso al te verwaarlozen, helemaal als je weet dat Leipheimer knecht was, en dat in de bergritten vaak ook te zien was.

Het zou voor hem leuk zijn om in de Giro goed te rijden, want dan heeft hij in alle drie de grote rondes op het podium gestaan. Ik acht hem aan de andere kant gewoon in staat om de Tour de France te winnen. Bij een goede vorm is alleen Contador een echte concurrent.

• apenzoon

whahahah, Basso doping vrij die Giro???

Vandaar die contacten met Fuentes.

Basso is een leugenaar, ok, hij heeft bekend en het is hem vergeven, maar om dan nog maar te blijven liegen om je Giro zege te kunnen behouden…

• Alpenroosjes

Sorry hoor, maar de 5 sterren kun je maar 1 x vergeven… Wie wordt het dan?

• JW

Absoluut foute stelling ! Er zijn hier op dit forum, ook vóór P-N, wel zeker prikkers geweest die van mening waren dat Contador werd overschat ! En daar reken ik mezelf ook bij.

• JW

Wie wel of niet zuiver rijdt, inclusief Basso/Leipheimer, daar waag ik me niet aan. Tenzij er plotseling weer overal kleine groene mannetjes voorin rijden…

Ik verwacht Italiaans geweld niet alleen van Basso, maar ook van Cunego, Scarponi, en misschien nog meerderen. Daarnaast zijn enkele Italiaanse ploegen op volle oorlogssterkte (Giro is het hoofddoel), en van de Astana-ploeg moet ik dat nog zien.

Ten slotte aarzel ik erover in hoeverre Leipheimer wekenlang met de druk kan omgaan, als hij al vroeg de leiding zou pakken.

Basso heeft in elk geval een van de sterkste ploegen. Of hij - zonder doping - echt kan domineren durf ik niet te voorspellen.

• GeorgeBush

in antwoord op apenzoon (—.adsl.wanadoo.nl), de veronderstelling dat Basso al eerder contact had met Fuentes is werkelijk nergens op gebasseerd. Basso wilde doping gebruiken, dat is wat anders dan dat hij doping gebruikt! Niks liegen over zijn Giro winst. Ik weet niet wat een apenzoon is, maar als dat inhoudt dat je dan als aap weinig van feiten weer en mensen lukraak van doping beschuldigd zit je ernaast mijn apenvriend