Zeer goede beschouwing van Van Houwelingen…
Overigens, bedenk ik mij nu, is het ‘media-technisch’ wel zo handing om (nu je ziet dat Menchov eigenlijk ook al op de Giro gokt) dit jaar (ook) vol op de Giro in te zetten?
Vorig jaar liet hij zien dat de voorbereiding in de Giro goed uitpakte, en kon hij twee keer in de top 5. Sportief zit het dus wel snor, maar hoe zit het met andere factoren?
Ik doel hiermee vooral op het feit dat de Vuelta dit jaar in Nederland vertrekt, en dus voor Rabobank eigenlijk vrij belangrijk zou kunnen zijn. Het ziet er echter niet naar uit dat Rabo daar met klassementsambities van start zal gaan, noch met een buitengewoon sterke ploeg. Al zullen ‘jonkies’ als Mollema en Boom misschien nog wel wat leuks kunnen laten zien (al is dat afwachten) en zal ook Freire wel voor dagsucces kunnen zorgen…
Rijdt Menchov stiekem de trippel? Of rijdt hij eigenlijk vooral - vanwege zijn lager ingeschatte kansen in de Tour - een dubbel: Giro en Vuelta voor het podium, en in de Tour alles op Gesink? Voor bijvoorbeeld een (ook publicitair aantrekkelijke) top 10 plek?
Of rijdt Gesink misschien een dubbel? Tour in dienst van Menchov en Vuelta voor het podium?
Of laat men de Vuelta er, zoals het er op het eerste gezicht uitziet, maar een beetje bijhangen dit jaar?