Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Rabobank Giro 2009

• Soigneur

Gewoon in de Vuelta gaan voor ritwinst met Freire en verder Ardilla en Garate laten rijden voor een (zeer) bescheiden klassement.

Met het oog op de ploegentijdrit en de tijdrit van 62KM was het wellicht leuk geweest om Flens naar deze Giro mee te nemen, maar die zal wel voor een goed klassement in de ronde van België gaan.

Al met al een degelijke selectie.

• zabirskie

@Art: Goed punt. Niet onwaarschijnlijk ook, aangezien ze Brown nu wel zullen laten starten in de Vuelta. De eerste paar ritten zullen hem vast liggen, want heel veel hobbels zijn er niet te vinden in de eerste ritten.

Aan de andere kant moet een ploeg met een budget als dat van Rabobank in elke koers voor de hoofdprijzen meedoen. Als ze een sprintersploeg opstellen vind ik dat toch een beetje armoedig. Bovendien is het helemaal niet nodig, want met de ondersteuning van alleen Horillo wint Freire zijn ritjes toch wel.

• Blueprint

Brown, Leezer én Freire is misschien wat teveel van het goede voor de Vuelta. Voor mij hoeft Brown geen grote ronde te rijden, dan liever proberen wat ritjes te kapen in de Benelux Tour en voor de zege gaan in een paar 1.1 koersen.

• zabirskie

Overigens wel opvallend dat Brown juist in zijn meest succesvolle jaar bij Rabobank niet meer op Giroselectie kan rekenen. De wetenschap dat hij niet naar Italië hoeft (wat in de winter dus al bekend was) werkt misschien wel bevrijdend: geen druk om bewijzen dat zijn selectie verdiend is.

• Massimo

Waarom in hemelsnaam Horrillo in de Giro als je geen sprinter meeneemt? Neem dan Martens mee.

• Ali w

Horrillo mss iemand die het in een ontsnapping af kan maken. Heeft nog een aardig sprintje in de benen.

• Arie

Dit jaar rijd Gesink de tour en wouden ze Mollema opstellen in de vuelta heb ik gehoord.

• JW

't Is nog veel te vroeg om je nu al druk te maken over de Vuelta, toch verreweg de minst belangrijke van de drie ! Maar wel reden tot vreugde dat Rabo de Giro dit jaar echt serieus neemt ! Hoeveel is er hier in het verleden - en m.i. terecht - niet gezeurd dat ze met een derderangsploeg aan de mooiste grote ronde van het jaar deelnamen ? (De Tour is natuurlijk commercieel gezien belangrijker, maar kan qua parkoers de vergelijking met de Giro al vele jaren niet doorstaan).

Geen sprinter mee ? Prima keuze ! Er zijn maar weinig sprintaankomsten, en de kans op succes is met mannen als Petacchi en vooral Cavendish wel erg klein. Zo hoeft de ploeg ook geen werk te doen om een vluchtgroep terug te pakken. Het aantal sprinters voor deze Giro wordt niet toevallig met de dag kleiner…

Bovendien verstandig om dit jaar niet alles op de Tour te zetten. Een Menchov in vorm kan hier wel degelijk meedoen voor het podium. Heel behoorlijke ploeg ook, met behoorlijk wat routine. Natuurlijk zullen ze er de ploegentijdrit niet mee winnen, maar in die etappe wordt de Giro niet beslist.

Veelbelovend !

• Marcos

Prima selectie, alleen het niet selecteren van Martens vind ik vreemd. Die heeft de afgelopen weken wel laten zien dat de vorm goed is, ik ga er dus vanuit dat dit zijn eigen keuze is geweest..

• Goozzer

Je zegt het eigenlijk zelf al: hij was de afgelopen weken (eigenijk al vanaf Tirreno) vrij goed bezig. Als je een renner als Martens dan gaat vragen dat door te trekken tot in de Giro, kun je hem de rest van het seizoen wel afschrijven…