Idd mooie alternatieven!!
Maar met deze naamsverandering wordt het natuurlijk nooit een “klassieker”
Mvg,
Soigneur uit Veenendaal!
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsDutch Food Valley prachtig ?
Die Food Valley is volgestouwd met
- heel veel kippenbedrijven waar kleine kuikentjes in zes weken tijd worden opgepompt tot slachtrijpe hennen. Lopen kunnen ze dan al nauwelijks meer.
(de echte vrije-uitloopkippenhouders en biologische boeren buiten beschouwing gelaten);
- volgestampte varkenshokken, met biggen in dichte kluiten bijeen, die nooit het zonlicht zullen zien. Voor de kiloknallers in de schappen..
- kalveren in kleine hokken samengeperst en volgeplempt om zo snel mogelijk de reis naar de slachterij te kunnen maken.
Ik ben geen vegetariër, maar weet wel dat die mooie Food Valley garant staat voor enorm veel ellende en dierenleed. Inderdaad mooi om internationaal mee te prijken.
Die Food Valley heet zo omdat men met name op de Landbouwuniversiteit van Wageningen (in samenwerking met bedrijven en instituten in de buurt) bezig is met de ontwikkeling van voedseltechnologieën (o.a. i.s.m. wetenschappelijke instituten in China) waarvan heel veel arme en hongerende volkeren veel profijt hebben, bijvoorbeeld door voedingsmiddelen te ontwikkelen die voor kinderen in ‘arme landen’ de overlevingskansen verhonderdvoudigen.
Jouw verhaal over dierenleed (wat ik gedeeltelijk deel, maar ook wel weer enigszins overdreven vind) gaat op voor geheel Nederland of zo je wil, voor heel Europa en heeft helemaal niet specifiek van doen met de Food Valley.
Alweer wat geleerd . Het was me niet bekend dat Wageningen (oftewel de stichting) zijn naam aan de ronde had verbonden. Het kwartje is gevallen.
En wat die beestjes betreft: naar verhouding komen die misstanden het meest voor in de bio-industrie, die vooral zetelt in gebieden met intensieve veehouderij. Zoals o.a. de Gelderse Vallei.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?