Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Wie ziet er Basso graag die Giro winnen?

• Lucas

Hij heeft bekend, dat hij van plan was bloeddoping (via Fuentes) te gaan gebruiken..

• Rudy Tek

Dus hij heeft nooit bekend doping gebruikt te hebben.

Dan vraag ik me trouwens wel af op grond waarvan hij geschorst is?

• gerd

Waar ik mijn laatste alinea op baseer Rick, wel dat zal je zwaar tegen vallen: op mijn gevoel.

Ik heb het gevoeld dat Basso nog altijd beter is dan Contador.

Je merkt trouwens terecht op dat Contador zijn drie grote rondes won in afwezigheid van Basso. Dat was toch veruit de beste ronderenner tot aan zijn schorsing…alhoewel er mij nu een rit in de Giro te binnen schiet (ik dacht over de Stelvio of de Gavia) waar hij toch een inzinking kende…dat doet mij twijfelen.

Ik zou in elk geval liever Basso als de nieuwe heerser zien dan Contador. Ik vond Contador zijn reacties op de terugkeer van Armstrong (die ik niet moet) heel erg verkrampt en ze klonken mij onsympathiek in de ogen.

Wat de Giro betreft: de voornaamste tegenstanders van Basso zouden toch Leipheimer en Menchov moeten zijn, wel ik vind dat ongelooflijk kleurloze renners…die zijn te vergelijken met de hier zo gehate Evans (die ik dan weer geweldig vind omdat hij bij Lotto rijdt, zo subjectief ben ik ook wel).

• Lucas

Intentie doping te gebruiken staat gelijk aan dopinggebruik (net als ook het opzettelijk missen van een dopingcontrole)

• Mazter

Was het vroeger niet de gewoonste zaak van de wereld dat renners eerst een aantal jaar moesten knechten voor ze het kopmanschap kregen? Ik zie daar bijvoorbeeld niet zoveel verschil tussen carriere van Riis en die van Indurain

• Lucas

“”Je merkt trouwens terecht op dat Contador zijn drie grote rondes won in afwezigheid van Basso. Dat was toch veruit de beste ronderenner tot aan zijn schorsing…alhoewel er mij nu een rit in de Giro te binnen schiet (ik dacht over de Stelvio of de Gavia) waar hij toch een inzinking kende…dat doet mij twijfelen.“”

Dat was door een voedselvergiftiging, dus geen reden om te twijfelen.. :-)

• keesss

ja hoor nog broblem

• Rick

Jouw gevoel strookt (helaas voor jou) niet helemaal met de werkelijkheid, gerd. 't Is leuk om hierover te fantaseren, maar je moet de realiteit niet uit het oog verliezen. Je laat je argumentatie wel erg leiden door je persoonlijke voorkeur.

Kon me de reactie van Contador op de terugkeer van Armstrong juist wel goed voorstellen. Hij heeft natuurlijk wel de nodige status verworven met z'n drie GT-eindzeges, m.a.w. hij heeft z'n kopmanschap in de ploeg (voor de Tour) dubbel en dwars verdiend. Kan me dan ook voorstellen dat hij de rentree van Armstrong als bedreiging zag gezien de status van de Amerikaan. Had eigenlijk verwacht dat hij de ploeg daardoor zou verlaten, want twee kapiteinen op een schip vraagt om moeilijkheden. Je zult wel begrijpen dat ik dus erg benieuwd ben (en velen met mij) hoe hun samenwerking in de komende Tour zal verlopen.

• Lucas

Zonder problemen hoor.

Contador wint gewoon de Tour en armstrong wordt eervol zevende of zo..

• Mazter

De mannen die in de tijd van Basso om de plaatsen 5-10 vochten zijn de mannen die het Contador nu moeilijk maken: Leipheimer, Evans, Rasmussen, Sastre. Persoonlijk denk ik ook dat de top-Basso iets beter is dan contador