Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Wie ziet er Basso graag die Giro winnen?

• gerd

Ik vin hem so wie so een geweldig getalenteerd renner. Het is niet het soort renner (zoals Riis en Museeuw) dat door doping van knecht tot kopman is “geëvolueerd”.

Basso is als grote belofte naar de profs gekomen en is daar toch vrij traag gegroeid (zij het toch ook in een “verdachte” ploeg als Fassa Bortolo, hoezeer ik ook van die ploeg hield, was misschien mijn lievelingsteam van de laatste 20 jaar).

Ik heb wel wat last met zijn nogal hypocriete reactie nadat hij betrapt werd, meewerken, dan bang worden…hij heeft het wielrennen alleszins geen dienst bewezen (maar welke wielrenner deed dat wel de laatste 40 jaar ???).

Van mij mag Basso gerust winnen.

Enne, jullie kunnen maar beter aan die gedachte wennen, hij zal de tegenstand degraderen in de komende Giro. Hij is veruit de beste renner van de huidige generatie, overklast iedereen, Contador inbegrepen.

• Rudy Tek

Nou nou, dat is nogal een stelling over Museeuw Gerd, lijkt me wat overdreven.

Maar hoe zit het nu met Basso? Heeft hij bekend? Ik herrinner me namelijk nog dat de bloedzakken destijds alleen waren voor het geval dat…. Hij had ze echter niet nodig omdat hij de Giro toen clean al op één been won. UIteraard vond ik dat een erg geloofwaardig verhaal. Waarom zou hij daar over liegen?

Hij heeft dus toegegeven dat die zakken voor hem bestemd waren, maar heeft hij eigenlijk ooit toegegeven daadwerkelijk gebruikt te hebben?

• DeRosa

Als iedere renner niet meer mag winnen die ooit een gelogen heeft dan komt er waarschijnlijk niemand meer over de meet.

Basso heeft zijn straf uitgedient en mag/kan dus gewoon weer meedoen en mag/kan dus ook voor de prijzen gaan.

Ik had hem al bovenaan op mijn lijstje staan als mogelijke winnaar van de Giro.

Het is ook niet aan ons om zo ongenuanceerd over renners te oordelen…..over de beleving van de sport gesproken!

• JW

Deze peiling dreigt volledig fout te lopen doordat mensen weer es niet goed lezen. De vraagstelling was heel duidelijk: wie ziet Basso GRAAG de Giro winnen ?

Het is dus niet interessant of iemand hem de zege wel gunt, er geen bezwaar tegen hebt dat hij wint etc. etc etc, maar of je hem GRAAG ziet winnen.

Alleen de stemmers die duidelijk schrijven dat ze Basso erg graag zien winnen kunnen in het “pro-Basso-kamp” worden ingedeeld.

(misschien moet de hele peiling over ?)

• Lucas

Reden temeer dus om voortaan lekker weg te blijven..

Doei..!

• de leeuw

Wat een onnozele redenering. Hij is al gestraft. Als hij de beste is waarom niet.

Als jij een bekeuring heb gehad voor het te hard rijden, zeggen we toch ook niet dat jij niet meer mag rijden.

Jullie moet eens ophouden met vooroordelen. Hij is immers al gestraft. Zolang iemand niet gepakt is of wederom gepakt wordt is men onschuldig.

Dus je vind het zelfde van Bjorn Leukemans. Hij is ook een leugenaar?

• Rick

Waar baseer je je mening in de laatste alinea op, beste gerd? Basso veruit de beste van deze generatie? Vergeet je niet even dat Contador drie grote rondes op rij heeft gewonnen, zonder Basso weliswaar, maar om nou te beweren dat hij hem zou overklassen gaat me echt te ver. Bovendien heeft Contador z'n tijdrit sterk verbeterd en dat kun je van Basso niet zeggen, waarschijnlijk heeft hij er in z'n ‘tweede wielerleven’ zelfs op ingeboet. Hij zou de Giro wel eens hierop kunnen verliezen tegen een Leipheimer, Armstrong of Menchov gezien het feit dat er in totaal bijna 100 km. tijdrit in zit.

• Goozzer

Thja… Feit is in elk geval dat hij die zakken tijdens de Giro niet gebruikt heeft, toen lagen ze bij Fuentes. Dat valt niet te ontkennen. Het zou natuurlijk kunnen zijn dat hij andere zakken gebruikt heeft (grote kans, hoewel hij vantevoren dan wel erg veel bloed zou hebben afgetapt) tijdens de Giro, of dat hij die zakken wilde gebruiken om niet één, maar om twéé grote rondes te domineren. Je weet niet hoe de gedachten van zo'n man zijn…

Het was toch hét gevecht met Ullrich, dat we inderdaad helaas helaas hebben moeten missen, dat voor de deur stond…

• Chachacha-slide

Ik zie hem GRAAG winnen, want hij is volgens mij de beste klimmer die daar in de rondte rijdt. Volgens mij moet de beste altijd winnen en deze giro zal hij de beste klimmer zijn. Als ik het route schema goed heb doorgenomen is het ook echt een giro die beslist gaat worden in de bergen en niet meer zo in de tijdritten. Ik zie hem dus HEEL GRAAG winnen.

Verder is het ook een sympathieke kerel, maar dat was ook al door enkele bovenstaande prikkers gezegd.

• Rudy Tek

Oke Goozzer, maar waar het mij even omgaat is dat ik hier lees dat Basso bekend heeft en ik vraag me af of dat zo is?