Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Wie ziet er Basso graag die Giro winnen?

• John Steed

Pfff wat een onzin alweer.

Ik lees hier almaar meer onzin trouwens de laatste tijd.

• arend appelberg

ik vind basso geen aantrekkelijke renner qua manier van koersen, maar qua dopingverleden doet het me niks. wel vind ik het frappant dat mensen hier anti basso zijn omdat ze hem een saaie nietszeggende coureur vinden, terwijl menchov hier praktisch aanbeden wordt. ik heb dan ook liever basso dan menchov of leipheimer als winnaar want die laatste 2 vind ik nog suffer, saaier en laffer.

• Robèrt Koopman

Hij heeft zijn straf gehad dus mag hij weer meedoen.

Ik zie lliever renners die meedoen voor de overwinning dan zij die meedoen om het veld te vullen dus ja, hij mag winnen van mij.

Stel je voor dat iemand wint waarvan we niet weten of het een gebruiker is ja of nee.

Van Basso mag je haast aannemen dat hij geen gebruiker (meer) is.

• Rick

Menchov wordt aanbeden omdat hij voor Rabo rijdt, lijkt me wel duidelijk toch?

Nu m'n eigen visie: heb er geen problemen mee als Basso zou winnen. Die kans is, voor zover ik het goed kan inschatten, behoorlijk. Aan z'n klimcapaciteiten heeft hij weinig hoeven inboeten, maar weet alleen niet helemaal hoe het nu met z'n tijdrijden staat.

Vind hem een sympathiek renner die heeft moeten boeten voor z'n foute neigingen, dus verdient - hij heeft immers bekend - zeker een tweede kans.

• Massimo

Ik heb wel respect voor Basso. Hij is nooit gaan janken tijdens z'n schorsing maar gewoon door blijven trainen. Vanaf dag 1 van z'n schorsing riep hij dat hij terug wilde komen en weer mee wilde doen om de prijzen. En zie hier, 2 jaar later: hij is één van de favorieten voor de Giro. Dus ja, ik gun het hem wel.

Iets anders is dat de Italianen echt desperate zijn om weer eens een echte ster te kunnen vereren. Basso werd wel heel erg snel weer in de Gazzetta-armen gesloten. Blijkbaar zijn er geen echt aansprekende Italiaanse ronde-renners meer. Pantani is dood, Di Luca wordt gezien als een achterlijke boer van onder Rome, Simoni en Garzelli hebben hun beste tijd gehad en Cunego laat zien meer en meer een klassiek-coureur te zijn. Niet gek dat dan “dopingzondaar” Basso overblijft als held der natie.

• Andere Peter

Proborisianen - Probassotivo's 8 - 12

• Blueprint

Basso is dan ook de enige Italiaan sinds Pantani die in de Tour om de ereplaatsen heeft gereden/kan rijden. De Italiaanse fans weten donders goed dat dat niet is weggelegd voor welke andere Italiaanse renner dan ook.

• Massimo

Daar heb je helemaal gelijk in hoor BP, maar het ging hier om de Giro, de Hoogmis van het Italiaanse fietsen. De Tour vinden ze leuk, maar de Giro is veel en veel belangrijker.

• Massimo

Hoop niet dat ik al te “appelbergs” klonk (was niet de bedoeling) ;)

• DmB

Menchov was in de vorige Tour toch echt één van de meest aanvallende klassementsrijders…