Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Column Elijzen

  • Trudy Rek

    Nou nou, ben benieuwd hoe deze geinterpreteerd wordt hier.

    Voor degene die het niet gelezen hebben. Een onsamenhangend stukje dat begint over Martin Bril en eindigt met het afzeiken van het wielerforum. Elijzen praat over anonieme kenners die niets beters te doen hebben dan over wielrennen praten en de hele dag bezig zijn met van niets iets maken. Hij eindigt zijn betoog met de woorden: graag een minuut stilte voor Martin Bril en voor altijd stilte voor de anonieme wielerkenner.

    Sorry Michiel Elijzen? Je hebt het wel over de mensen die die matige stukjes van jou lezen alleen omdat je toevallig een beetje kan fietsen. Als voorbeeld haalt hij Eltink aan over wie inderdaad nogal wat laagbijdegrondse dingen gezegd zijn hier, besef je wel dat dat mss drie mensen zijn en altijd de drie zelfden.

    Hij geeft Eltink als voorbeeld maar doelt natuurlijk op zichzelf. Ik zou zeggen probeer daar boven te staan als sportman en probeer er motivatie uit te putten. Beetje sneu om iedereen die hier komt af te zeiken. Ik vind het eigenlijk vooral sneu dat Elijzen de indruk wekt dit allemaal maar triest te vinden en hier boven te staan, terwijl hij het wel nodig vind er een column aan te wijden.

    Of interpreteer ik het nu verkeerd?

  • kees

    Michiel Elijzen zit nu te wachten wat er over hem gezegt gaat worden .

    over zijn uitslagen kun je het vast niet hebben

  • T-I

    Kijk, ik zou ook een hekel aan jou hebben als ik Elijzen was (wie zegt dat ik dat niet heb).

    Ik weet niet of er hier zo kritisch tegenover hem wordt gedaan, maar ik kan me voorstellen dat er mensen hier een handje hebben van doorslaan tegen renners (zoals jij nu).

    Waar is trouwens de bron naar het hele artikel, want op dit moment bij jij niet veel meer dan een subjectieve, secundaire bron terwijl je enkel met de primaire bron echte conclusies kan trekken (over overdreven reacties van mensen die topics openen en zich in hun ‘kenner zijn’ aangetast voelen).

  • T-I

    Hij geeft Eltink als voorbeeld maar doelt natuurlijk op zichzelf. Ik zou zeggen probeer daar boven te staan als sportman en probeer er motivatie uit te putten. Beetje sneu om iedereen die hier komt af te zeiken. Ik vind het eigenlijk vooral sneu dat Elijzen de indruk wekt dit allemaal maar triest te vinden en hier boven te staan, terwijl hij het wel nodig vind er een column aan te wijden.

    Wat een sneue beredenering. De Taliban zijn ook sneu, maar toch ook de moeite van het kritiek leveren waard he…

  • Lucas

    Het wachten is dus op de bron van het bericht, zodat iedereen zijn conclusies kan trekken op basis van de gehele originele tekst.

    Wie..?

  • T-I

    dit onderwerp begint er hoe langer hoe nuttelozer uit te zien zonder de originele tekst. Al meer dan een uur niets gezegd ondanks dat het het bovenste topic is

  • Lucas

    Inderdaad, tot enig tegenbericht ben ik het verder volledig met je eens.

  • Cyclad

    Ik weet niet wat je waar gelezen hebt, maar ik vind het door jou bekritiseerde stuk nergens.

    Zolang jij niet met de column zelf op de proppen komt plaats ik maar een mooi gschreven stukje van Michiel over de 2 Nederlandse smaakmakers van het voorseizoen:

    John Beton en het Beest van Friesland

    Als je van Yerseke naar Moleneind zou rijden op de fiets zou je kunnen zeggen dat je er een aardige duurtraining op hebt zitten. De twee uithoeken van Nederland hebben niet veel gemeen, afgezien van het feit dat ze allebei dichter bij de Noordzee liggen dan Lommel, maar dat was het wel volgens mij. Toch is er een overeenkomst die sinds het wielerjaar 2009 niet meer over het hoofd gezien kan worden want de beide plaatsen herbergen twee wielertalenten met een opmerkelijk verhaal: Johnny Hoogerland en Lieuwe Westra

    Bouwjaar 1982 en 1983 (vooral 1982 is een goed wijnjaar), de jaren waarin de twee hardrijders het levenslicht zagen. Allebei opgegroeid in de winderigste streken van Nederland en allebei beloftevolle renners in de jeugdcategorien. Lieuwe vooral een sprinter met een voorkeur voor muziek van de Party Animals (vandaar bij de jeugd bijbehorende gladgeschoren kop) en Johnny een pure hardrijder met een voorkeur voor het uithangen van de lolbroek (op gepaste maar vooral ongepaste momenten). Ik was er live getuige van dat Lieuwe drie klassiekers won als nieuweling en als jochie van 15 denk je dan al gauw dat je tegen de nieuwe Jan Raas van de 21e eeuw aan het fietsen bent. Ook Johnny kon menigmaal op mijn bewondering rekenen gedurende “onze Rabo junioren tijd” maar door de fratsen die hij na de koers uithaalde verwachtte je eigenlijk nooit dat deze zeeuw zou kunnen uitgroeien tot een serieuze beroepsrenner. Lieuwe was als junior al uit het wereldje gestapt en was zich volledig aan het richten op de andere geneugten des levens. Die zien we nooit meer terug.

    Maar wat schetste mijn verbazing toen ik een paar jaar geleden ineens naast De Nieuwe Lieuwe aan de start stond bij het NK. Lieuwe mét haar! Coupe gabber was verruild door blonde haren en zo te zien had Lieuwe met zijn nieuwe kapsel ook weer de moraal teruggevonden om in een peloton te rijden. Het leven zit vol verrassingen en bizarre wendingen.

    Johnny had ondertussen ook het een en ander meegemaakt, van testosteron ongeval (testosterongeval) maar bewezen lichaamseigen tot uitstapjes in verschillende ploegen maar was wel altijd blijven fietsen tot het moment dat ook hij er de brui aan dreigde te geven. Tot ik hem in de winter van 2007 tegenkwam in de buurt van Lommel. “Verdwaald John?” “Nee, ik heb het winterlicht gezien!” en hij stoempte verder om in 2008 de keien uit de straat te rijden. Lieuwe deed hetzelfde en zo geschiedde dat een Zeeuw en een Fries bij VacanSoleil verenigd werden en de smaakmakers werden van het voorjaar van 2009.

    Moraal van het verhaal? Bijzondere comebacks zijn niet alleen besteed aan renners zoals Armstrong.

  • Flandrien

    In de nieuwe Wielerrevue.

  • Cyclad

    “Een column is een kort stukje proza waarin de auteur spits en uitdagend zijn mening ventileert” aldus Wikipedia.

    Ik heb de gehele column niet gelezen, maar uit de reactie van Trudy Rek blijkt wel dat Michiel in zijn opzet geslaagd is.