Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Armstrong breekt sleutelbeen!

• JW

Onzin, iedereen kan, zeker bij een valpartij in het peloton, tegen de vlakte gaan. Lance heeft in de Tour altijd heel veel geluk gehad. Bovendien koerste hij altijd heel attent in de voorste gelederen, waardoor de káns op een valpartij minder groot is.

Deze valpartij vond in het middenstuk van het peloton plaats, dat is verhoudingsgewijs een veel gevaarlijker plek.

De hele Raboploeg zat voorin het peloton, omdat ze hoopten de kans te krijgen de boel op de kant te zetten (en, als een andere ploeg dat zou doen, ze niet verrast zouden worden). Caisse zat op het moment van de valpartij ook vrij massaal voorin. Een echt attent rijdend Astana (denk ook aan die waaieretappe in P-N) had mee voorin moeten zitten. Dat verbaast me een beetje.

(En natuurlijk had daar ook een valpartij kunnen plaats vinden…).

Uiteindelijk kwam het niet tot waaiers omdat de wind te zwak bleef..

• Marco

Cyclad schreef:

>

> Laat ik het nou toch vooral zelf uitmaken hoe ik mijn reply

> indeel, Steffen.

> Ik zeg overigens nergens dat ik Armstrong verafschuw of zo,

> ik vind (persoonlijk derhalve) alleen de nieuwswaarde niet

> anders dan bij Farrar. Dat anderen dat wel vinden weet ik

> heus wel.

>

> Verder: ai rest mai kees.

rest rustig in je kees, maar doe nu niet alsof je volkomen emotieloos objectief evenwichting bent. Die mensen ken ik eigenlijk helemaal niet, en als ik al zo iemand moet noemen ben jij het zeker niet. :) Je vraagt nu wel om bij het eerstvolgende Vacansoleil of Skil of Rabobank renner blessure probleempje een reactie te krijgen als ‘lekker belangrijk, die blessures in Sloveense continentale ploegen zijn net zo erg’

• Cyclad

Leuke reactie :-)

Uiteraard ben ik niet volkomen emotieloos objectief evenwichtig, maar vergeef me maar dat ik dat in het geval van Lance wel ben.

En ja, als ik een volgende keer lichtelijk geëmotioneerd reageer als Gerben Löwik of Bobbie Traksel een lichaamsdeel kwetst bij een val (hopelijk verzoek ik hiermee de goden niet) kan ik er niks tegenin brengen als je me daarop aanspreekt.

Ook al heb ik je nog niet ontmoet, je begint me wel aardig te kennen :-)

• Frans Rutten

Hij overwoog al de Giro niet uit te rijden, als zijn partner Anna Hansen vervroegd zou bevallen van zijn vierde kind. Nu kan hij hoogstwaarschijnlijk de Giro links laten liggen. Dus toch nog iemand “blij”, zij het met gemengde gevoelens.

En dat op een positieve manier!

• Phil Collins

Dit nummer zou ik graag morgen nog opgenomen zien worden, met een iets betere Engelse inslag…

Claviculance, Ambulance,

So you thought

you still could dance?

Broken Collarbones, Thugs and Harmony]

Between Besançon and Pau

Eating Alberto as Cookie Dough

Deliver once again a one-man-show

Making steep hills bitches 4 sho'

Lance the man

Restless, fenomenal

Simply the best

His game is great

It's wrestling and chess

Claviculance, Ambulance,

So you thought

you still could dance?

Broken Collarbones, Thugs and Harmony]

But then came that small spanish tour

Of simple duty

Making friends, shaking hands

Boss'n Up the Astana-team

You miserably failed

And will now be hailed

Down on your face

Breaking you shoulder

Surely not wiser and older

A fact to embrace

That without dopage

You can't dance

Claviculance, Ambulance,

So you thought

you still could dance?

• Djenghis

Fenomeen, persoonlijkheid en held? Misschien als je hem alleen bekeken en beluisterd hebt met een blinddoek om en oordopjes in. Slaap zacht…

• Andere Peter

Cyclad, ik weet dat je Armstrong niet verafschuwt. Maar je maakte toch welo een verkeerde aanname door te stellen dat er meer andacht was voor het sleutelbeen van Armstrong dan voor dat van Farrar of O'Grady. Het is niet Armstrongs sleutelbeen dat zoveel extra aandacht krijgt. Ik heb de röntgenfoto's althans nog gemist. De extra aandacht gaat naar de persoon Armstrong en diens toekomstverwachting. Die extra aandacht is wel degelijk terecht.

• Andere Peter

Inderdaad, de laster jegens Armstrong bestaat voor 99% uit complottheorieën en inhoudsloze verdachtmakingen (zoals die van Joske hierboven). Doorgaans van een combine van gefrustreerde verliezers, met teleurgestelde ex-ploegmaats en zwakke sensatiejournalistiek.

Ik begreep dat Armstrong nu alweer (een van de?) de meest gecontroleerde renner(s) in 2009 is. Jarenlang is geen sporter zo gezocht door instanties als Armstrong. Het vereist heel veel flexibiliteit van de hersenen om aan te nemen dat hij pakte maar nooit echt gepakt werd. Het vereist nog meer creativiteit om dat te handhaven, nadat Armstrong terugkeerde, bij de fors verhoogde pakkans van 2009 tov 2006 en met het enorme risico van het verdoezelen van zijn eigen naam, zijn zeges uit het verleden en zijn toekomstige carrières.

Ik zeg niet dat hij met zekerheid nooit pakte, dat zeg ik van niemand.

• Andere Peter

Armstrong breekt ban én zijn sleutelbeen

Van onze verslaggeefster

gepubliceerd op 23 maart 2009 23:59, bijgewerkt op 24 maart 00:01

Amsterdam - De ban is gebroken. Lance Armstrong is niet langer immuun voor tegenslag. Maandag belandde de 37-jarige Amerikaan in de Ronde van Castilia y Leon op 20 kilometer van de finish in een gracht. Bij de val brak hij zijn rechtersleutelbeen.

Armstrong greep in Spanje in eerste instantie naar zijn arm en bleef verdwaasd in het gras zitten. Daarna werd hij in een ambulance naar het ziekenhuis gebracht. ‘Het gebeurde allemaal razendsnel’, reageerde Armstrong. ‘Het had erger kunnen zijn. De pijn is nu het grootste probleem. Ik zie echt af.’

Volgens Astana-manager Johan Bruyneel zijn er geen complicaties en is de verwachting dat zijn kopman over enkele weken de competitie kan hervatten. Mogelijk mist de zevenvoudig Tourwinnaar wel de Ronde van Italië, die op 9 mei begint. ‘Het zal heel moeilijk worden’, zei Armstrong somber.

De valpartij is opmerkelijk omdat Armstrong juist altijd verschoond was gebleven van fysieke tegenslag. In zijn jaren als heerser in de Tour de France, van 1999 tot 2006, leek hij onaantastbaar. Anderen vielen en moesten de strijd staken, zoals Joseba Beloki in 2003, of kampten met blessures, zoals Jan Ullrich. Maar Armstrong kon over een plastic zak struikelen of door een weiland fietsen, hij bleef altijd ongedeerd.

Het is ook voor het eerst in zijn carrière dat Armstrong, die dit jaar zijn rentree maakt in het peloton na een afwezigheid van drie jaar, een sleutelbeen breekt. ‘Dat bedacht ik me ook in het ziekenhuis. Dit is me in mijn 17 jaar durende carrière nooit overkomen. Ik ben enorm teleurgesteld. Ik heb enkele dagen nodig om dit te laten rusten en daarna nieuwe plannen te maken. Hopelijk kan ik volgende week meer vertellen over de Giro.’

De Ronde van Castilia was oorspronkelijk niet in zijn programma opgenomen. Op verzoek van ploegmaat Alberto Contador liet hij zich toch inschrijven. Contador wilde graag voor de Tour de France een keer met Armstrong een etappewedstrijd rijden. Dat kon door het programma van Armstrong alleen in de Spaanse koers.

Armstrong keert vandaag terug naar Amerika. Daar zal hij vermoedelijk binnenkort worden geopereerd.

(Bron: de Volkskrant)

Het goede nieuws: ik denk dat dit betekent dat jij in 2010 ook nog fietst. Bijvoorbeeld om alsnog RvV, LBL en Giro te rijden.

• JW

Dat die extra aandacht voor Armstrong een verklaarbare zaak is (door de enorme hype, ook buiten wielerkringen, rond zijn persoon), is een feit. Of het, voor wielerjournalisten en echte wielervolgers ook “terecht” is kun je je vraagtekens bij zetten.

Op grond van de prestaties en vooruitzichten in het huidige seizoen kun je ook van mening zijn dat in sportief opzicht de blessures van Farrar en O'Grady misschien wel meer van belang zijn.

Farrar, als plotseling volledig doorgebroken topsprinter, één van de weinigen die het Cavendish moeilijk kan maken. En O'Grady, door de blessure van Cancellara één van de belangrijke kandidaten voor de winst in de komende klassiekers (m.n. PB).

Armstrong heeft qua resultaten nog weinig laten zien, en op korte termijn was dat ook helemaal niet te verwachten. Als ik lees hoe hij in een interview van vóór zijn val te kennen gaf wellicht de Giro voortijdig af te breken i.v.m. de geboorte van zijn vierde kind kan ik zijn Giro-deelname al niet meer echt serieus nemen !! Zijn enige sportieve doel is, naar mijn mening, de Tour. (als hij al in staat zal zijn daar vooraan mee te doen). In dat opzicht is deze blessure dus helemaal geen ramp voor hem. Voor Farrar en - vooral - O'Grady ligt dat anders.

Alles is relatief…..