Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Armstrong breekt sleutelbeen!

• Joske (A)

@ Bart. Welke feiten heb ik veranderd?

Even chronologisch:

Op 4 juli 1999 De doping controle urine van Lance Armstrong die op 4 juli 1999 is afgegeven test positief op cortisonen.

De geruchtenstroom komt daarna op gang.

Op 19 juli 1999. Lance Armstrong houdt in Tarbers, Frankrijk op de rustdag een persconferentie waarin hij verklaard nooit illigaal corticositeroids heeft genomen én dat hij ook in zijn medisch dossier geen uitzondering voor het toegestane gebruik corticosteroide heeft.

Op 22 juli 1999. De UCI verklaard dat Lance Armstorong positief heeft getest op het gebruik van triamcinolone (dit is een PED corticosteroid)

Een paar dagen later komt Lance Armstrong met een dokters verklaring waarin staat dat hij corticosteroiden mag gebruiken ter bestrijding van zitvlak problemen.

Vervolgens vraag een journalist van LeMonde waarom Armstrong tot twee keer toe heeft verklaard dat hij geen medische uitzonderingen had voor verboden middelen en nu hij positief bevonden is door de UCI hij nu wel verklaart die te hebben.

Lance Armstrong bijt terug: “Zo Mr. Le Monde dus u durft me een leugenaar en bedrieger te noemen?”

Bart, wat heb ik nou verzonnen. Dit is toch achteraf een positieve test weg poetsen.

• Armand Simonis

http://nl.wikipedia.org/wiki/Staalpillen

• Joske (A)

@ Goozzer. Ik had hier inderdaad niet over moeten beginnen. Het wordt momenteel uitmuntend gedocumeteerd in een boek. We lezen het nog wel. Dan schrijven we weer verder. Akkoord?

• Goozzer

Het ging om een uierzalf, waar ook cortisonen in zouden hebben gezeten. Dat is uitgezocht en goed bevonden. Niets meer en niets minder…

• Goozzer

Als jij met waterdichte bewijzen komt, ben ik de eerste die ze zal omarmen. Ik wacht af. Op dit moment zijn er echter geen bewijzen, slechts door frustratie gevoede geruchten en gevoelens…

• edwinh

http://www.rtve.es/mediateca/videos/20090323/armstrong-cae-abandona-castilla-leon/455839.shtml

• inverse

Bart schreef:

>

> Ultiem Nederlands weer zo'n reactie. Want als je zeven keer

> de Tour wint moet je natuurlijk blijven acteren als de

> gemiddelde postbode van Maasbracht. Alles wat qua

> persoonlijkheid boven het befaamde maaiveld uitsteekt wordt

> er hartgrondig afgehakt in de wielerwereld. Misschien een van

> de redenen waarom het aantal kijkers voor de meeste

> wielerwedstrijden net schokkend als systematisch achteruit

> loopt.

>

> Een man als Armstrong verdient veel en veel meer respect op

> een wielerforum dan de wrok die hem nu ten deel valt.

Dat is wat anders. Wat mij betreft mag Armstong zich best bovengemiddeld voordoen omdat hij dat vindt. Echter dient dat naar mijn inzicht niet ego gedreven te zijn wat nu wel het geval is.

• Joske (A)

Dit was de zalf: http://www.walgreens.com/images/drug/0151672128202.jpg

Je zou het bijna vergeten zijn maar voor wie de waarheid wil weten: http://www.latimes.com/sports/la-sp-armstrong24jun24,0,7844792.story

• Goozzer

“the wife of a former teammate”

In pricipe haak ik dan al af…

Wel grappig trouwens dat die ‘former teammate’ zelf ooit zei dat hij Armstrong nooit iets had zien of weten te gebruiken. Echter, voegde hij daar aan toe, hij kon zich niet voorstellen dat Armstrong nooit iets gebruikt zou hebben, vanwege het feit dat hij dat zelf namelijk wel gedaan had…

Met dit soort redeneringen kom je een heel eind, inderdaad…

Overigens zul je mij niet horen beweren dat ik er van overtuigd ben dat Armstrong nóóit iets gebruikt heeft. Hij heeft bijvoorbeeld EPO en cortisonen gebruikt in 1996 en 1997, iets dat hij zelf ook heeft toegegeven…

• Hen3

Een echte kampioen valt niet. En dat gebeurde in zijn Tour-overwinningen zelden tot nooit. En nu valt hij al in het begin van het seizoen.

Het is niet dezelfde Lance Armstrong als in zijn gouden jaren. Dat verklaart ook dat hij zich zo indekt als hij over zijn verwachte prestaties praat. Ik denk niet dat met hem rekening gehouden hoeft te worden in de grote rondes. Maar ja, het blijft Armstrong, hij heeft vaker dingen gedaan die niemand verwachtte.