@ Bart. Welke feiten heb ik veranderd?
Even chronologisch:
Op 4 juli 1999 De doping controle urine van Lance Armstrong die op 4 juli 1999 is afgegeven test positief op cortisonen.
De geruchtenstroom komt daarna op gang.
Op 19 juli 1999. Lance Armstrong houdt in Tarbers, Frankrijk op de rustdag een persconferentie waarin hij verklaard nooit illigaal corticositeroids heeft genomen én dat hij ook in zijn medisch dossier geen uitzondering voor het toegestane gebruik corticosteroide heeft.
Op 22 juli 1999. De UCI verklaard dat Lance Armstorong positief heeft getest op het gebruik van triamcinolone (dit is een PED corticosteroid)
Een paar dagen later komt Lance Armstrong met een dokters verklaring waarin staat dat hij corticosteroiden mag gebruiken ter bestrijding van zitvlak problemen.
Vervolgens vraag een journalist van LeMonde waarom Armstrong tot twee keer toe heeft verklaard dat hij geen medische uitzonderingen had voor verboden middelen en nu hij positief bevonden is door de UCI hij nu wel verklaart die te hebben.
Lance Armstrong bijt terug: “Zo Mr. Le Monde dus u durft me een leugenaar en bedrieger te noemen?”
Bart, wat heb ik nou verzonnen. Dit is toch achteraf een positieve test weg poetsen.