Alweer iets dat je jezelf in je hoofd hebt gehaald. Natuurlijk zijn er ‘celebrities’ die ter ere van hun eigen glorie en portemonnee zichzelf verbinden aan een goed doel.
Bij Armstrong ligt dat toch net even anders, naar mijn mening. Hij heeft zélf die ziekte gehad en overwonnen. Hij heeft zelf die organisatie opgezet. Hij heeft daar zélf geld en tijd in gestoken. Hij laat de stichting zijn privévliegtuig gebruiken, niet andersom. Natuurlijk kan het best zo zijn dat LA het prettig en handig vindt dat hij daarmee bekendheid verwerft en het zijn imago ten goede komt. Misschien heeft hij er momenteel zelfs wel geheime bedoelingen mee - een ware dubbele agenda - met het oog op eventuele verkiezingen, al dan niet voor president of gouverneur…
Bovendien moet ook ik bekennen dat ik in de regel ook niets hebben van ‘de bekende medemens’ die zich ‘inzet’ voor goede doelen. Maar ik kan er niet omheen dat LA, in elk geval naar mijn mening, toch écht een ander geval is dan 95% van de anderen, mijns inziens ‘links lullen, rechts zakkenvullen celebs…’