Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Het gaat niet goed met Kurt Hovelynck

• c'est moi

Waarom moet dat nou een discussiepunt zijn. Met of zonder helm, het is al erg zat. Achteraf kun je altijd makkelijk praten. Net of hij er zelf dan geen spijt van zou hebben…

Laten we alsjeblieft hopen dat het weer goed met die jongen komt!!!

• coureur

ach.. ik zet ook niet opeens mijn helm op met trainen hoor… dat zit toch niet lekker? alleen petje/muts is toch 10x relaxter met trainingen?

• Siem

En weet je hoe relaxed je wordt van 2 weken intensive care…

• coureur

stelling: trainen met helm is voor ouwe lullen/toerders

• dj

> stelling: trainen met helm is voor ouwe lullen/toerders

Jij hebt zeker nog nooit mensen met hoofdletsel in een ziekenhuis hoeven te bezoeken?

Stelling: artsen mogen wielrenners die zonder helm op het asfalt zijn gevallen dood laten bloeden, aangezien dezen zelf voor dit risico gekozen hebben.

• Peter

Stelling: Trainen zonder helm is voor onvolwassen tieners die nog te onervaren in het leven staan om het belang van een helm goed in te kunnen schatten.

Overigens: De reden waarom mensen er in dit soort Kai-topics steeds weer over beginnen is JUIST omdat ze het zo erg vinden en niet willen dat het nog eens gebeurt.

• Birillo

Helm opzetten is in dit geval damage control. Dat het voorwiel ineens uit de fiets losschiet lijkt me de oorzaak van dit trieste ongeval. Een discussie over het dragen van de helm is, hoe interessant ook, mosterd na de maaltijd.

• dj

> Een discussie over het dragen van de helm is, hoe interessant ook, mosterd na de maaltijd.

Morgen is er weer een maaltijd.

• t Ginneken

De stellingen van coureur en dj slaan natuurlijk nergens op. De stelling van peter is al heel wat realistischer. Trainen zonder helm, je moet het zelf maar weten, maar er is meer in het leven dan fietsen. Er zijn ouders, een partner, kinderen misschien. Wat hebben zij eraan als je hersenletsel oploopt omdat je een helm (die notabene net 200 gr weegt) niet lekker vindt zitten tijdens het fietsen?

En Rabobank heeft idd groot gelijk dat zij een helm tijdens training verplichten, zij worden immers geacht een coureur door te betalen, ook als deze gekwetst is.

Niettemin is het verschrikkelijk dat Hovelynck nog steeds kritiek ligt, ik hoop natuurlijk dat het goed met hem komt.

• explora

deze opmerking slaat nergens op, met de helmen van tegenwoordig merk je totaal niet dat je hem op hebt, of heb jij er zo een waar je kleine kinderen mee door de straat ziet fietsen, met bloemetjes er op!