Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Het gaat niet goed met Kurt Hovelynck

• Boris de fan

JvW,

Geen helm dragen tijdens trainen is zonder meer gerechtvaardigd, want niet verplicht. Ik heb in deze discussie ook niet één keer gezegd dat geen helm dragen verstandig is, integendeel (zie mijn posting van 16.56). Verder probeer ik niemand te overtuigen om geen helm te dragen, maar geef ik gewoon aan waarom ik het zo prettig vind zonder helm te trainen en er dus mee door zal gaan. Ik begrijp jouw punt heel goed en het heeft van mijn kant dan ook niets met koppigheid te maken. Maar dat had je ook kunnen weten als je al mijn postings goed had gelezen. op jouw verzoek (“prettig an sich is geen reden”, zei jij) heb ik zelfs nog mijn argumenten gegeven.

• jv

Boris,

De wet kan het wel niet verplicht stellen, maar moreel ben je het wel verplicht naar je omgeving. Aan de ene kant zeuren we dat de wetgever ons betuttelt, aan de andere kant kunnen mensen de weelde niet aan van het voor jezelf beslissen.

Angela,

Natuurlijk is het heel erg voor Kurt, maar als hij zelf willens en wetens (voor veel renners dus niet wetens) zonder helm is gaan trainen, dan ligt toch de verantwoordelijkheid bij hem zelf? Dan is het toch normaal dat mensen die discussie aangaan? Al zou het alleen maar zijn om heel misschien nog een paar renners op andere gedachten te krijgen.

En gelukkig vindt niet iedere renner een helm verschrikkelijk. Probeer net zo lang totdat je een helm hebt die lekker zit en kan dan net als mijn wielrennende zoon zeggen: “ik voel me kaal zonder helm”. En Boris, hij heeft een weelderige haardos.

• Lucas

“”De wet kan het wel niet verplicht stellen, maar moreel ben je het wel verplicht naar je omgeving. Aan de ene kant zeuren we dat de wetgever ons betuttelt, aan de andere kant kunnen mensen de weelde niet aan van het voor jezelf beslissen.“”

Ja sorry hoor, zo kan je wel bezig blijven. Dan vind je dus ook dat iedereen geen alcohol en tabak moet gebruiken (gegarandeerd veel meer doden per jaar dan geen helm dragen) omdat je dat moreel verplicht bent aan je omgeving..?!?

• jv

Lucas

Ja dat vind ik allemaal ook. Een glaasje wijn, ach moet kunnen, maar 10 glazen bier vind ik heel verwerpelijk en er wordt al 20 jaar niet bij ons in huis gerookt.

We zullen ook niet naar een gelegenheid gaan waar gerookt wordt en uiteindelijk zullen ook wij vroeg of laat de laatste adem uitblazen. Ook daar ben ik me van bewust.

En natuurlijk meer doden door roken en drinken, het percentage mensen dat zich op een racefiets vermaakt is niet zo gek groot.

• Boris de fan

JV,

Ik ga niet ten koste van mijn eigen fietsbeleving een helm dragen, ook al ben ik dat ‘moreel verplicht’. Hulde voor het feit dat jouw zoon aan zo z'n helm gewend is, ik hoop voor jou dat hij 'm altijd keurig opzet voor de training.

• Lucas

Ja en..?

Mijn punt is dus, dat je niet alles van overheidswege kunt (en ook wilt) verbieden. De mens is nou niet eenmaal 100% maakbaar, al proberen sommige politieke stromingen ons anders doen laten geloven..

• Boris de Löwikfan

Van wie ben je eigenlijk fan Boris?

Groet

• diravi

Nee, de verzekeringspremies stijgen hierdoor.

• JvW

@ Boris de Fan,

mag ik concluderen dat jouw kind geen helm op zet tijdens een wielren training.

Ach ja ieder zijn eigen mening.

Er zijn mensen die zich liever heel iets comfortabeler voelen dan veilig, helemaal eigen keus…………

• Boris de fan

Ik ben niet fan van één persoon, sport, drankje, merk, enzovoorts. Als ik nu zou zeggen dat ik fan ben van, bijvoorbeeld, Löwik, dan leg ik mezelf meteen een beperking op in de beleving van de wielersport. Vandaar mijn neutrale ‘naam’.

@ JvW:

Ik snap niet waarom jij al de conclusie hebt getrokken dat ik een kind heb. Ik kan ook niet teruglezen waarom dat relevant zou zijn in onze discussie. En inderdaad: ieder z'n eigen keus.