Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Het gaat niet goed met Kurt Hovelynck

• Snap je het nou echt niet?

Boris de fan schreef:

>

> Mensen toch, het blijft hoe dan ook de verantwoordelijkheid

> van de renners zelf. Wat dat betreft is het best apart dat

> deze coureurs hier worden verketterd omdat ze geen helm op

> hebben. Hoe vaak gebeurt het eigenlijk dat een renner z'n

> schedel kapot valt omdat deze zonder helm rijdt?

> Verwaarloosbaar wat mij betreft….

OMDAT DE MEESTE RENNERS GELUKKIG WEL GEWOON MET EEN HELM OP TRAINEN! ANDERS HOORDE JE DIT ECHT NOG VEEL VAKER!!!

• Boris de fan

Quote:

Conclusie: stoerdoenerij met het argument dat het irritant is (wat een waardeloos excuus is).

Ieder z'n mening. Zo vind ik een helm niet echt irritant, maar vind ik het prettiger om zonder te trainen. Een lekkere warme muts, haarband of bloot hoofd (hangt af van de temperatuur en type weer) draagt bij aan beleving om in alle vrijheid mijn uurtjes op de fiets door te brengen; dat weegt voor de meeste niet-helmdragers nog zwaarder dan de kleine risico's om op je schedel te vallen. Vergelijk het met een motorrijder die met 35 graden in korte broek even goed de gashendel lostrekt. Niet altijd even verstandig, maar o zo bevorderlijk voor de beleving.

• Boris de fan

@ Snap je het nou echt niet?:

Daarom zei ik in een eerdere posting: gelukkig maar! :-)

• JvW

Maar waarom is het dan prettiger om zonder te trainen, je geeft geen duidelijke reden.

Prettig aan sich is geen reden.

Ik vindt het bijvoorbeeld ook wel prettig om in mijn nakie rond te lopen met 30 graden, maar omdat nu in de stad te gaan doen……

• Boris de fan

@JvW:

In je nakie door de stad lopen is prettig, maar verboden. Is al een argument op zich om er niet aan te beginnen.

Antwoord op jouw vraag:

Prettig vind ik het, omdat mijn gevoel van vrijheid niet wordt belemmerd met zo'n ding op mijn hoofd (dat is mijn gevoel/mening). Tijdens een lange training in D1, D2, D3 is het gevoel van vrijheid belangrijk voor mij en een stimulans om nóg langer te trainen.Echt heerlijk vind ik dat, zo de wind door mijn weelderige haardos.

In een wedstrijd gaat het hard, ben je bezig met presteren en loop je door de hoge snelheid, de onverwachte bewegingen in het peloton en verminderde reactiesnelheid door het hoge inspanningsniveau meer risico's dan in een training. Daar zijn we het allemaal over eens. Belangrijk dus om in wedstrijdsituaties altijd een helm op te hebben. Dat is gelukkig al jaren verplicht en valt dan ook volledig te rechtvaardigen!

• jv

Boris,

In een eerdere post zeg je dat het zo fijn is om een muts, haarban o.i.d. op de hebben, nu moet de wind weer door je haardos.

Je hoeft het echt niet toe te geven maar je hebt geen redelijke argumenten. En in een groep is het gevaarlijker, maar laten we nu niet doen of het risico als je alleen bent bijna verwaarloosbaar is.

Laten we hopen dat je familie je nooit in het ziekenhuis op hoeft te zoeken met hersenletsel. En bedenk wel dat je dan misschien nooit meer in D1, D2 of D3 hoeft te denken.

• Boris de fan

JV,

Ik moet zeggen dat je in letterlijke zin zeker een punt hebt (wat de haarband en muts betreft). Maar een helm over je muts, dat doe je niet voor de lol want zit naar mijn mening absoluut niet comfortabel. Wat gevoel van vrijheid en beleving betreft probeerde ik alleen mijn punt duidelijk maken en dat is volgens mij prima gelukt, mede dankzij het voorbeeld van wind door mijn haardos.

Verder hoop ik ook niet dat jouw familie jou nooit op hoeft te zoeken met hersenletsel, of je nu een helm draagt of niet.

• Boris de fan

Uiteraard is de eerste ‘niet’ in de laatste zin overbodig. Excuus.

• JvW

Wees maar gewoon koppig.

Je argumenten slaan wal nog schip.

Geen helm draegen weegt in geen enkel op zicht op tegen het wel dragen, ook al is er maar een 0,001% kans op een schedelfractuur.

Uiteraard heb je recht op een geheel eigen mening en verantwoordelijkheid, maar ga alstublieft niet anderen proberen te overtuigen dat het gerechtvaardigd is, want het is namelijk gewoon niet verstandig. Punt

Andere vraag: heb je kinderen die aan wielrennen doen, zo ja: dragen die wel een helm als ze gaan trainen?

• Angela

Of Kurt een helm op had of niet lijkt me zijn eigen verantwoording.

Wat ik erg vind is dat ik (bijna) niet lees hoe erg het is voor hem en zijn familie, jullie zijn meer bezig met de de discussie over een helmplicht, hoe een helm zit etc etc. Dat is voor jullie allen belangrijker. Terwijl dat toch iets is wat elke renner zelf moet beslissen lijkt me. Natuurlijk hoop ik ook dat iedereen zo verstandig is om met helm te trainen.

Ik mis hier alleen heel vaak een reactie op het onderwerp:

het gaat niet goed met Kurt Hovelijnck.

En dat is verschrikkelijk!

Kurt en familie heel veel sterkte!!

Ik hoop en duim dat het heel snel beter gaat.