Niet bijster interessante wedstrijd gezien. E3 Prijs of Omloop het Nieuwsblad zat veel meer in.
Kwam mede door een perfecte koersinvulling van Quick Step. Die ploeg staat er gewoon ALTIJD, IEDER JAAR in het tweeluik RVV en Parijs-Roubaix. Mapei, Domo, Quick Step… zo lang ik me kan heugen heeft die formatie onder Lefevre nauwelijks een keer een flater geslagen… en als het dan gebeurde kwamen ze altijd snoeihard terug in het vervolg.
Devolder is natuurlijk outstanding, maar had meer speelruimte dan Boonen, zo eerlijk moet je zijn. Blijkbaar zit Boonen omwille van status toch meer in het hoofd van de concurrentie dan Devolder, terwijl je op voorhand kunt nagaan dat hij en Chavanel ook met de besten meekunnen.
Rest te zeggen dat de concurrentie dus niet goed genoeg was om Real Madrid (of tegenwoordig gaat de vergelijking met Liverpool meer op) bij te benen.
Rabo erg veel pech vandaag. Voor Flecha hebben ze blijkbaar de spreekwoordelijke man met de hamer nodig om ‘m klein te krijgen. Die gaat volgende week in Roubaix (zonder pech) minimaal podium rijden. Gilbert forceert en doet ’t goed. Met het oog op de Waalse klassiekers gaat hij een mooie periode tegemoet. De verbetering bij de overige Silence renners heb ik niet kunnen ontdekken. Hoste werd aan het begin van het seizoen als spits gebombardeerd, maar nu is men blijkbaar toch wel heel blij dat hij lang in een gunstige vlucht kon meegaan.
Verder dikke pluim voor Martijn Maaskant! Reed die goed. Iets meer moeite op de klimmetjes, maar ook naar hem kijk ik erg uit in PR. Karsten Kroon, benieuwd naar het commentaar.