Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Topic: Ronde van Vlaanderen

• Andere Peter

Sub, op welke ‘zure reacties’ doel je? Ik zie alleen dat iedereen de dominantie van QS accepteert en het meesterschap van terechte winnaar Devolder op dit terrein onderstreept.

De koers was minder mooi dan-ie kan zijn. De 3 beste mannen in koers waren Devolder, Boonen en Pozzato (misschien Chavanel). Maar door allerlei omstandigheden kwam het nooit tot beslissende individuele krachtmeting van die 3. Dat is een gemis.

• Mario Aarts

Ik overdrijf natuurlijk. Maar vroeger ging Devolder met nog 60 km te gaan er in zijn 1 tje op uit. Dat vond ik leuker dan nu. Ik vind de man tegen man gevechten en de surplaces mooi om naar te kijken. Ik had graag een finale gezien tussen Pozzato en Boonen die bijna stilstaan en Flecha komt van achter alsnog terug en gaat erop en erover. Wie gaat hem halen en wie blijft zitten. Dat is voor mij een mooie tactische koers. Maar ach ieder zijn ding. Mijn hoop is dan maar weer op volgende week.

• JasperK

Hopen op een tactische koers in Roubaix? Dat is gewoon elke kasseienstrook er 10 man afrijden, totdat er één overblijft, of als er een groepje overblijft, dan gaan ze er voor sprinten.

Ben benieuwd of Boonen volgende week wel kan toeslaan. Hoewel een overwinning van zijn ploeggenoot hem vast deugt doet, kan hij als misschien wel beste man in koers hier toch ook niet echt tevreden mee zijn. Als hij volgende week niet wint, dan heeft hij alleen Kuurne gewonnen dit voorjaar. En de kans om in de Tour het seizoen te redden is ook bijzonder klein, met Cavendish erbij. Maar ja, vorig jaar liet hij ook zien dat hij met die druk om kan gaan.

• dj

Maar er waren toch helemaal geen taktische snufjes? Het was recht-toe-recht-aan. Boonen was te sterk en de rest wilde of kon hem niet aanvallen. Devolder en Chavanel waren beresterk en konden beiden de koers winnen. Ze hadden wel 10 mogelijke scenario's om te winnen.

• JCD

Dit vind ik behoorlijk kort door de bocht en dat ben ik niet van je gewend, Ad. Het zal er eerder mee te maken hebben dat we dit seizoen al enorm verwend zijn en dat mijn verwachtingen voor de koers wellicht wat te hoog gespannen waren. Ik weiger wel pertinent om me af te laten schilderen als een ‘belgenbaler’, Quickstep heeft het meer dan verdiend om de koers te winnen en Devolder heeft enorm hard gewerkt (zelfs al voor zijn ontsnapping). Wanneer de winnaar zo verdiend is, dan kan ik niet balen van de uitslag. Toch kon de koers me zelden boeien en vond ik de finale zelfs saai. De beleving er omheen maakte wel een boel goed.

• Wanny

Dat kan wel zijn, maar in een massasprint in de Tour wordt iemand daarvoor gewoon teruggezet hoor.

• T-I

Ze doen allemaal leuk en aardig dat dit een geweldige koers is, maar ondertussen doet van Hecke of iets dergelijks van Topsport Vlaanderen nog tot de laatste kilometer mee voor de tweede plek en rijden er de hele dag halve gasten?? en nog minder dan halve gasten?? op kop.

Ik heb nooit gezien dat een van de kopmannen vooraan in de wedstrijd fietste (behalve Hoste, maar die was toch geen echte favoriet gezien zijn voorbereidingswedstrijden en vorm).

Eigenlijk zat ik de hele tijd te wachten tot er eindelijk eens een van de mensen om wie het zou moeten gaan 20 secondes op het peloton pakte, ipv dat Chavanel met Quinziato een minuut krijgt, twee renners die wel goed zijn, maar Quinziato is een prima renner maar echt niet een van de grootste favorieten en Boonen verwacht je dan in plaats van Chavanel.

Of is de Ronde van Vlaanderen een koers die vaak gewonnen wordt door renners die eigenlijk helemaal geen topfavoriet zijn??

2004 - Steffen Wesemann

2002 - Andrea Tafi

2001 - Gianluca Bortolami

2000 - Andrei Tchmil

• Jonge Garde

Niet bijster interessante wedstrijd gezien. E3 Prijs of Omloop het Nieuwsblad zat veel meer in.

Kwam mede door een perfecte koersinvulling van Quick Step. Die ploeg staat er gewoon ALTIJD, IEDER JAAR in het tweeluik RVV en Parijs-Roubaix. Mapei, Domo, Quick Step… zo lang ik me kan heugen heeft die formatie onder Lefevre nauwelijks een keer een flater geslagen… en als het dan gebeurde kwamen ze altijd snoeihard terug in het vervolg.

Devolder is natuurlijk outstanding, maar had meer speelruimte dan Boonen, zo eerlijk moet je zijn. Blijkbaar zit Boonen omwille van status toch meer in het hoofd van de concurrentie dan Devolder, terwijl je op voorhand kunt nagaan dat hij en Chavanel ook met de besten meekunnen.

Rest te zeggen dat de concurrentie dus niet goed genoeg was om Real Madrid (of tegenwoordig gaat de vergelijking met Liverpool meer op) bij te benen.

Rabo erg veel pech vandaag. Voor Flecha hebben ze blijkbaar de spreekwoordelijke man met de hamer nodig om ‘m klein te krijgen. Die gaat volgende week in Roubaix (zonder pech) minimaal podium rijden. Gilbert forceert en doet ’t goed. Met het oog op de Waalse klassiekers gaat hij een mooie periode tegemoet. De verbetering bij de overige Silence renners heb ik niet kunnen ontdekken. Hoste werd aan het begin van het seizoen als spits gebombardeerd, maar nu is men blijkbaar toch wel heel blij dat hij lang in een gunstige vlucht kon meegaan.

Verder dikke pluim voor Martijn Maaskant! Reed die goed. Iets meer moeite op de klimmetjes, maar ook naar hem kijk ik erg uit in PR. Karsten Kroon, benieuwd naar het commentaar.

• Cyclad

Je hoeft je niet aangesproken te voelen, JCD. Ik weet echter zeker dat ze er wel bij zijn.

Ik kan me ook nog voorstellen dat sommogen de finale saai vonden omdat de winnaar al op de top van De Muur bekend was. Wij konden voor de buis onze bewondering voor het rijden van Devolder en het sterke ploegnwerk van Quick Step tot de finish volhouden.

Daarnaast vonden we de strijd om plaats 2 indrukwekkend, met een Quinziato en vooral Van Hecke die zich helemaal uit elkaar trekken om uit de greep van de groep te blijven. Dan is het zuur dat het hen uiteindelijk niet lukt. Kortom, ik wil alleen maar aangeven dat er ook achter de koploper genoeg te genieten was.

Verder no offense, mijn opmerking “belgenbaler” moet je zeker niet generaliserend zien.

• T-I

De toppers hebben dus nooit vollebak gereden. Misschien op de achtergrond maar er is altijd een kopgroep geweest met mindere goden die vooraan reed.

Zo is dus eigenlijk Milaan-San Remo nog interessanter