Ik ben het erme eeens dat het positivisme of de euforie op de VRT tenenkrullend is.
Maar, vraag ik mij dan af…zendt NOS deze wedstrijd niet uit…is het dan niet onvoorstelbaar dom om op een zender te kijken waarvan je niets kan relativeren ? Dat is zelfs neurotisch…
De VRT moet zowat de slechtste openbare omroep (omroep tout court) van de wereld zijn. De zender drijft op heruitzendingen en op sport dat gebracht wordt als entertainment, d.w.z. zonder de minste kritische berichtgeving. Wat Wuyts en zijn collega criterium organisator doen is (slecht) entertainment en geen journalistiek. En dan missen de sport“journalisten” nog de ergerlijke pretentie van de gewone nieuwsredactie…
Ik begrijp de ergernis (ze is terecht), maar om dat te gaan extrapoleren naar alle Belgen ,dat is gewoon dom.
Ik veronderstel dat niet iedere Nederlander gedurende eeen WK voetbal met een klomp op zijn kop loopt rond te lallen…ik mag hopen dat er gedurende die periode ook anderskleurige inlegkruisjes, condooms, mayonaise, worsten dan de oranje versies gebruikt worden.
En van mij Parijs-Roubaix uitdraaien op een strijd tussen Flecha (of langeveld), Maaskant en Devolder en dat de beste dan moge winnen.
Tot slot, de man die reageert op mijn uitspraak over doping en het soort renners dat vanaf de AGR de dienst gaan uitmaken. Devolder is nog nooit in verband gebracht met doping, Boonen nam partydrugs en ik wil met je meegaan en for the sake of argument zeggen dat Boonen niet zuiver rijdt…dat gaat dan om één renner, niet over de hele top van het Vlaamse wielrennen (en dan heb ik het ook over niet-Vlamingen zoals Pozzato, Haussler, Flecha, Langeveld, Maaskant en al de rest). maar ook hier komt men niet verder dan wat ongefundeerde anti-Belgische onzin…