dat is idd geen toeval neej dta braziliaanse autocoureurs blank waren. 65% van de braziliaanse bevolking is ook blank.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsdat is totale onzin mazter. wielrennen is in vele latijns amerikaanse landen de op een na en soms zelfs de grootste sport(colombia, bolivia). dat ze niet naar europa komen met bakken tegelijk heeft er meer mee te maken dat ze in hun eigen land veel meer verdienen dan ze in europa zouden doen. ap heeft volledig gelijk dat juist in katholieke landen een grote wielercultuur heerst. wist jij dat pak en beet een land als uruguay 240 profrenners telt??
Wat bedoel je met onwaarschijnlijk Sloper?
Dat verhaal over die Eritreers of Eritreanen??? is wel veelzeggend. Die zijn hier drie maanden en worden daarop afgerekend, terwijl ze het eigenlijk nog heel goed gedaan hebben. Puur atletisch gezien denk ik dat die profwaardig zijn.
Volgens mij hebben ze destijds ook Olympias Tour gereden en reed één van die gasten daar de koers ook nog uit. Dat is onwaarschijnlijk knap als je normaliter enkel in de dodelijke hitte bergop en bergaf rijdt. Als je zo iemand drie of vier jaar in een Europese ploeg zet is die profwaardig, dat weet ik bijna zeker.
Overigens is de reactie van Ullrich lovenswaardig, in alles een voorbeeld voor de mensheid.
Ik vraaf me af wat je onder prof bedoeld. Totzover ik het weet rijden er in heel de wereld nog geen 2000 wielerprofs rond, en dan zouden er in Uruguay 240 moeten rijden? Dat is dan meer dan in heel Vlaanderen.
Verder is het wielrennen in Uruguay wel een beetje in opkomst, maar komt het nog lang niet in de buurt van de 5 populairste sporten daar, in Bolivia al helemaal niet. Enkel in Colombia staat wielrennen op gepaste afstand van het voetbal op de 2de plaats, maar Latijns Amerika is natuurlijk wel wat groter dan deze 2 landen samen. In bijna alle andere landen zijn oa voetbal, basketbal, honkbal, atletiek en boksen en volleybal populairder. Althans, volgens de Spaanse wikipedia.
volgens de spaanse wikipedia jah. wielrennen in latijns amerika is streekgebonden. in alle landen in latijns amerika is voetbal de grootste sport behalve in venezuela, bolivia en colombia, in die laatste 2 is wielrennen de grootste sport en in venezuela honkbal. maar argentinie daar heb je gebieden waar wielrennen enorm populair is zoals san juan, mendoza en san luis. in brazilie is in het blanke zuiden wielrennen enorm groot en wordt veel geld verdient net als in uruguay. kijk eens filmpjes op youtube over deze koersen en aanschouw de massa's langs de weg. geen volleybal of wat dan ook komt qua populairteit in de buurt van deze sporten. alleen voetbal en in een paar landen honkbal en in brazilie mma.
Nou ja, toch maar effe reageren dan.
Ontzettend veel onzin en onwetendheid langs zien komen.
@Bart, de topicopener, als je binnenkort 20 wordt, dan heb je ongetwijfeld wel eens met Julian van Dijk en Jonathan Eijssens gekoerst. Deze jongens kunnen wel rijden en worden gemiddeld genomen voor “neger” versleten. Whatever (om eens een goed Nederlands woord te gebruiken).
Ik denk dat cultuurverschillen de grootste rol spelen. In een land als Suriname wordt heel veel gefietst. Maar het idee om dat ook als sport te beoefenen, ligt bij de meeste mensen daar wel erg ver van hun bed. En ook in Nederland kan wielrennen bij Surinamers en Antillianen wel op bewondering rekenen, maar wordt meestal gezien als te gevaarlijk en onmenselijk zwaar.
Jongens als Julian en Jonathan hebben echter wel een voorbeeldfunctie, in de zin van voorloper. Mochten ze eventueel verder komen, dan zullen ze ook een soort rolpatroon worden.
Wielrennen is, zeker in Nederland, een sport die nog veelal van ouders op kinderen overgaat. Het is dus een kwestie van tijd voordat grotere groepen kinderen uit migrantenbevolking het peloton gaat mee bevolken en dan zullen ze ook wel een paar “toppers” gaan leveren.
Zo, nu eerst maar eens zelf fietsen.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?