Alle sport wordt sowieso aangemoedigd in christelijke kringen om minder energie te steken in een of andere hoofdzonde.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsNiet de gehele scripties doorgelezen maar even een inventarisatie wat er nu aan gekleurds op de fiets zit/zat in de PT/ProConti (buiten De Peet en de Hulk):
Die 2 van Bouygues: Gene en Martias
Cruz
Perez Cuapio
Verder de Kazakken met een behoorlijk Oosters uiterlijk, maar uiteraard geen neger, en de Japanners en Chinezen van Skil.
Iemand meer?
Onder de Zimbabwanen die door Roger de Vlaeminck werden getraind zaten ook wel enkele talenten. Jammer dat het project geen vervolg heeft gekregen. In de Vlaamse kermiskoersen kwamen ze beter voor de dag dan in de veldritten.
Ik verwacht dat er in het wielrennen ook nog wel Shani Davissen, Zusjes Williamsen en Tiger Woods zullen komen. Enkel vanwege culturele aspecten en interesses kan het nog even duren. De vijver waaruit gevist wordt is nog erg klein en bijna leeg.
Die 2 van Bouygues komen volgens mij van Guadaloupe of Martinique. De negers daar kunnen echt wel fietsen. Daar hebben ze ook fatsoenlijk materiaal en begeleiding ed. Daar ontbreekt het in de rimboe aan, anders waren ze ons al lang voorbij gefietst.
Schaatsen is nog veel meer een “blanke” sport. Op het moment dat er een neger mee komt doen is die echter wel gelijk de beste. Zelfde geldt voor vrouwentennis en golf. Ik denk dat binnen nu en 20 jaar elke ploeg zijn eigen neger heeft. En dan inderdaad vooral de Oost-Afrikaanse. In Burkina Faso en Cameroun en Senegal is het niveau volgens mij niet zo hoog, maar in Eritrea rijden ze als gekken, daar heeft vriend Arend gelijk in. Negers zijn gewoon geschikter voor sport, al hebben ze natuurlijk wel meer tijd om te oefenen.
Overigens rijden er in NL wel eens enkele Chineze mee. Als je hoort wat die in een koers allemaal naar hun hoofd geslingerd krijgen van de meest simpele zielen dan snap ik wel dat ze niet veel zin hebben om naar hier te komen. Wat dat betreft zijn we net het Belgische veldrijden, we houden onszelf lekker klein.
Hebben jullie er al eens aan gedacht dat wielrennen in afrikaanse landen gewoon onmogelijk is?
Afgelopen maand nog in Tanzania geweest. Je kunt er alleen in de buurt van grote steden asfaltwegen vinden en daar wil je op een fiets echt niet op rijden. Ik geef je 2 dagen voordat je ondersteboven gereden wordt.
Hetzelfde geldt voor Kenia. Dus net de landen waar de loopsport grote talenten voortbrengt is fietsen helaas niet mogelijk.
Mochten ze betere omstandigheden hebben dan zouden we net zo'n talenten in het wielrennen terugvinden.
Dat van de katholiek lijkt me een beetje onzin, AP. De meeste Latijn
Amerikaanse landen zijn nog strenger katholiek/christelijk dan ze hier in Nederland en ik zie niet hele aanwassen renners uit die landen komen. En de meeste “zwarten” zijn ook gewoon Katholiek opgevoedt. Dat lijkt me niet erg een argument van het gebrek aan “zwarte” wielrenners. En laten we eerlijk, wielrennen is een mooie sport, maar niet altijd de meest spectaculaire, er gebeuren hele periodes vak niets. En daarnaast is het voor de leek ook nog niet makkelijk te begrijpen.
De eerste wielerkoers die ik zag waren de laatste 20 km van de AGR 2002 waar ik toevallig langszapte. Ik kende wielrenner alleen van de uitslagenkolommen uit de krant, maar omdat Boogerd in de kopgroep van 4 zat ben ik blijven hangen. Ik snapte destijds niet echt waarom Boogerd elke keer van kop kwam en bijna moest “lossen”. Maar niet lang daarna werd het spectaculairder toen de Fassa's om de beurt probeerden te demarreren en uiteindelijk de sprint waarin Bartoli won. Het heeft ook echt een paar maanden geduurd voordat ik, met dank aan cycling manager, internet en de bieb, echt begon te begrijpen hoe het spel in elkaar zat. Je moet er maar het geduld voor hebben.
En ik heb jaren later de liveverslag teruggelezen, ik denk dat als ik waarschijnlijk een uurtje eerder voorbij gezapt dan was ik waarschijnlijk gauw afgehaakt en had ik wielrennen een sport van niets gevonden.
“Ik denk dat binnen nu en 20 jaar elke ploeg zijn eigen neger heeft”
Onwaarschijnlijk zoals je dit neerkalkt, Rudy Tek.
======================================
En ‘anselmo fuerte’ beweerde:
“als je een situatie krijgt zoals bijv. in de marathon dat er alleen nog maar negers mee doen om de eerste 50 plaatsen dan zal dat voor veel liefhebbers een reden zijn om af te haken.”
Tja, misschien hebben veel gekleurde mensen wel hun buik vol van al die witte mannen die bij wielrennen de dienst uitmaken.
NB: Niet alle ‘liefhebbers’ zijn wit.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?