Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Amstel Gold Race (UPT)

• jack

Ik ben het volledig met jou eens JW. Behalve de overwinning (wel het belangrijkste natuurlijk) hebben de Nederlanders toch een hele goeie indruk gemaakt vandaag. Kroon en Gesink op het podium en ze waren ook gewoon beter dan topfavorieten als Valverde, Cunego, Sanchez, Rebellin. Alleen is het voor de Nederlanders dan jammer dat er nog een man beter was vandaag: Ivanov. Maar wat sommige hier dan zeggen over dat het nooit meer wat wordt met Nederlanders en grote koersen (klassiekers) slaat nergens op. Vandaag is de hoop daarop alleen maar toegenomen en zie ik zeker kansen, voor vooral Gesink in de komende jaren. De Nederlandse renners hebben vandaag toch laten zien dat ze bij de top horen (Kroon, Gesink), eindelijk aan het terugkomen zijn (Dekker) en lef tonen en attractief en goed rijden (Terpstra).

• en

Onzin, dit was best een leuke wedstrijd, naar mijn gevoel de mooiste AGR in jaren. Mooier ook dan MSR en RVV dit jaar. Veel aanvallen, weliswaar bleven de favorieten lang zitten, maar dat is nu eenmaal deze wedstrijd.

De Nederlanders mogen erg tevreden zijn met twee man op het podium, maar ook de Belgen hebben een zeer goede wedstrijd gereden. Hopelijk kan ik dat volgende week ook zeggen!

• Goozzer

Je kunt niet anders dan tevreden zijn: de Amstel liegt niet, zeker vandaag niet. Valverde werd op de keuteberg gewoon afgereden. Cunego en Sanchez kwamen er ook gewoon niet aan te pas…

De opmerking van Jules_v slaat nergens op? Deze koers saai noemen, dan heb je toch een vreemde smaak. Is een koers alleen maar leuk als je je 30 kilometer voor het einde al kunt aftrekken op een landgenoot ofzo? Om je daarna nog eens te vergrijpen aan zijn ploeggenoten die hem rugdekking geven?

• Eindhovuh

En toch miste hij weer de slag.

Hij zou zich eens niet moeten laten misbruiken voor de vlaamse koersen maar vol voor de AGR, WP en LBL moeten gaan. Het blijft een heerlijke coureur.

• Proost!

Ja, toen had Gilbert het over moeten nemen.

• jack

Om de opmerkingen van Jules_v kan ik alleen maar lachen, alleen dat Ivanov de terechte winnaar is ben ik met hem eens. Maar saai, haha…..bovendien zijn er wel een heleboel renners die vandaag door aan te vallen de schwung derin hebben gebracht (niet alleen Ivanov)….Denk aan Terpstra, Freire, Kreuziger, Gesink en nog vele anders…onzin dus.

• Blueprint

Dat was ook het oorspronkelijke plan, totdat de Silence-ploeg na Kuurne-Brussel-Kuurne volkomen in paniek raakte en Gilbert dan toch weer de Ronde van Vlaanderen moest rijden in plaats van Baskenland. Kennelijk worden ze liever derde in Vlaanderen dan eerste in de Amstel Gold Race.

• Robin

In tegenstelling tot de laatste jaren, een open finale. Vanaf het moment dat Freire aanviel, bleef het tempo hoog. Mooi

• JasperK

:D

• Museeuw

Vooral die waaieretappe in parijs-nice was erg saai toch jules?