Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Amstel Gold Race (UPT)

• Bart

Ook gewoon een sterke Rabo-ploeg gezien met een goede Freire, Nuyens, Gesink, Tankink en ook zeker Paul Martens. Samen met de Silence-Lotto ploeg de sterkste in koers. Knap van de Rabo's en ook zeker knap van Thomas Dekker.

Ik heb nu al zin in LBL, dat was na die duffe RvV wel anders.

• en

Het was toch echt wel vooral Gilbert die Valverde en co deed kraken op de Keuteberg. Gesink trok het laatste stukje door, maar toen was het gat al gevallen. :) Jammer dat Gilbert niet meeglipt met Gesink of de andere twee.

• Proost!

Sub vindt het een saaie koers en ja hoor, het Nederland België gedoe begint weer. Ik vond het ook behoorlijk saai behalve dan vanaf de Keutenberg. Maar toen had ik me al 2+ uur verveeld.

Leuk slot trouwens.Ivanov verdiend winnaar. Maar Kroon en Gesink beter dan we konden hopen.

• Goozzer

Het is jammer dat er geen Nederlander wint, natuurlijk dat vind ik ook, maar dat moet toch geen belemmering zijn voor of het een mooie koers was of niet?

• Proost!

Wat mij betreft is een koers saai als ik er bij in slaap val. Dat was helaas vandaag op enig moment zeker het geval. Gelukkig werd ik bij het beklimmen van De Keutenberg weer wakker. Koersinzicht heet dat.

• Kuupmaster

iemand al top15?

• Goozzer

Ik noem dat gewoon verschil in smaak. Wellicht dat jij ook meer van een stripboek houdt dan van een goede roman…

• Leon

Nope, het duurt weer erg lang. 6 Riblon en 7 Roche, zoals op TV was te zien, moeten in ieder geval 6 Kolobnev en 7 Gerrans zijn.

• gerd

Waarom ik altijd Jehan typ…ach do's gewaan een topy…

Neen, ik heb vorig jaar in het VRT Tourprogramma een geweldig vertederend interview gezien met zijn vriendin…je wenst ieder mens zo'n vriendin toe…zij praatte met een nogal zwaar Limburgs accent en dan klinkt Johan zoals Je-han…

Overigens leek de vrinding van Jehan mij best een intelligent mens…

PS: Johan, vind eens tijd om naar de kapper te gaan één dezer.

Wat het verloop van de wedstrijd betreft: heel erg boeiend, maar ik vind AGR niet echt een overzichtelijke wedstrijd, komt dat nou door het vele draaien en keren of ligt het er aan dat de wedstrijd niet echt geweldig in beeld gebracht werd…ik vond dat de regisseur dikwijls de verkeerde keuze maakte.

En voor de rest, laat jullie toch niet op stang jagen door Sub… dat was toch voorspelbaar dat hij het een saaie wedstijd zou vinden nadat dat hier zo overvloedig gezegd werd over de Ronde van Vlaanderen.

Het is niet omdat een wedstijd weinig spankracht heeft dat het geen mooie prestatie betreft. Wellicht de knapste prestatie ooit in een klassieker was de solo in de sneeuw van bernard Hinalult in L-B-L. Ik heb daar intens van genoten. Dat was nochtans een saaie wedstrijd…ik wil de solo's van Devolder niet vergelijken met die raid van Hinault, maar zijn prestatie mocht er best zijn…

Net zoals Ivanov, Kroon en Gesink vandaag ook een knappe prestatie leverden. En trouwens, leer dat toch eens heren azijnzeikers: winnars hebben altijd gelijk.

Nederland macht trots zijn op het verloop van deze AGR en op de prestaties van de Nederlanders (ook pet af voor Terpstra en heb ook genoten van Dekker).

• Bart

Van Summeren zei ook nog in zijn interview dat Dekker in de finale nog een keer lek heeft gereden. Ik ben benieuwd waar dat was, misschien net voor de Eyserbosweg waarin hij helemaal van achter zat?

Geeft wel nog meer cachet aan de prestatie van TD.