Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Amstel Gold Race (UPT)

• De Kaasploeg

Goozzer, heb jij de afgelopen Tour gezien? Of Parijs - Nice? Of het WK?

Er zijn zeker gevallen waarin de snelstre sprinter wint, maar in dit soort wedstrijden telt tactiek imo steeds meer omdat de verschillen tussen de kopmannen steeds minder groot worden.

• Boris de Löwikfan

Idd Goos, die hier toch laat zien dat hij een kenner is.

Als team Saxo het hele peloton aan gort rijd en een groep forceert van een man of 20, dan zitten alle kleppers er nog steeds bij.

Echter hebben ze dan een meerderheid waardoor ze om en om kunnen demarreren, het is voor de andere ploegen dan zaak een iemand mee te hebben en dan verliest Saxo waarschijnlijk nog, dus ja..

Ach, wie niet voorop rijd kan niet winnen dus aanvallen, ta da ta da ta da!

Groet

• De Kaasploeg

met andere woorden goozzer, ik durf het wel aan om te beweren dat de sterkste niet per se hoeft te winnen. Natuurlijk zijn er gevallen waarin dit wel gebeurt, maar steeds vaker is tactiek bepalender dan het in koers hebben van op de keper beschouwd de sterkste kopman.

• Lucas

Kaasploeg, ben het met je eens dat de Italianen altijd tactisch sterk rijden op een WK, maar vergeet niet dat het heel makkelijk is om een bepaalde tactiek uit te voeren, als je ook de sterkste renners hebt. De Nederlandse ploeg kan tactisch rijden wat ze willen, maar zullen (de komende jaren) nooit winnen.

• De Kaasploeg

Lucas: mag ik je aan die uitspraak houden als Lars Boom weer eens iedereen te grazen neemt?

• zadelpijn

6 minuut 50 voor kopploeg

• MWF

Lucas , een grote vedette bij Smeets in de voorbeschouwing (en ook de meest overgewaardeerde renner allertijden met de meeste praatjes)

• Lucas

Hij stond al aan MWF.. :-)

Belachelijk, maar altijd als ik hem zie krijg ik bijna tranen in mijn ogen.

• Massimo

MWF kijkt NOS? Dat mag in de krant!

• Lucas

Alleen om dat Johan van de Velde in de studio is (en terecht..!).