Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Schorsing Theo Bos

• aartstyle

Hmm, hier lijkt het er toch echt op dat Bos hem echt vastpakt bij z'n shirt en hem een zwieper geeft. Kan het me eigenlijk niet voorstellen, maar de beelden liegen niet.

• Lucien Buysse

?

• Proost!

Ja. Je kan op grond van die beelden absoluut niet zien wat er precies gebeurt en zeker niet wat voor intentie erachter zit.

• Filip S.

Een aantal vraagtekens blijven:

- De hand van Bos hangt wel erg lang op de schouder van Impey

- Er bleef een gat voor Bos bestaan

- De beelden geven in deze kwaliteit geen 100% duidelijkheid, maar toch meen ik te zien dat op het moment dat de “gooi” van Bos wordt ingezet ook zijn fietsmachine een haperende beweging maakt. Dat zou er in ieder geval op duiden dat hijzelf bleef haken

- welke renners waren er nog meer bij betrokken en wat zeggen zij?

Wel staat voor mij vast;

- Impey gebruikte de hele weg, nog geen 400m (vlak voor de laatste bocht) zat hij compleet rechts van de weg

- Er was een gat voor Bos, remmen zou dus waanzin zijn (wie remt, wint niet)

- Die hekken stonden erg slordig ( en wanneer worden fatsoenlijke dranghekken verplicht gesteld. In de Scheldeprijs ging het ook al mis met de hekken. Die hekken uit de Tour zijn gewoon beter omdat die slechts een naar achteren gerichte voet hebben, ondanks die commerciele rotdingen, pilaartjes ertussen)

• Lucien Buysse

Wat je wel kunt zien is dat Theo ineens klem zit tussen Impey en een naar rechts toe buigend hek. Dus het kan zijn omdat hij ineens geen ruimte meer heeft, Impey vastpakt in een poging een zekere val te vermijden. Je kan dan zien dat hij in een uiterste poging om recht te blijven, aan Impey trekt.

Dus de val is onvermijdelijk. In een laatste poging zich recht te houden grijpt hij Impey vast, en trekt hem mee.

Dus bij nader inzien moet ik bekennen dat er mogelijk geen kwade opzet in het spel is. Dit zou ook een zelfmoordpoging zijn.

• en

Bos duwt Impey van hem af, verliest dan het evenwicht (dat is een aanname uit goede wil) en trekt in een reflex Impey mee. Bos moet zijn handen thuishouden, zo simpel is het.

• Rudy Tek

Dit krijgt een staartje als Impey protest indient. Je kunt er natuurlijk donder op zeggend dat dat gaat gebeuren. Vervolgens moeten enkele mensen op basis van deze beelden een oordeel gaan vellen. Die mensen willen natuurlijk een signaal afgeven. Het lijkt er dus op dat het maar goed is dat Theo Bos zo'n veelzijdige sportman is. Nu Angenet gestopt is kan het marathonschaatsen nog wel een kleurrijk figuur gebruiken.

Overigens geloof ik zijn verhaal wel. Maar als je objecief naar de beelden kijkt heeft hij de schijn wel tegen,

• Goozzer

Precies, en. Ook al is er (in de meest positieve en Bos gunstige aanname) geen sprake van opzet, dan is er nog steeds sprake van een onbesuisde actie. Zoals je op het voetbalveld ook weleens buitengewoon onbesuisde overtredingen ziet, al dan niet opzettelijk of in een vlaag van waanzin.

Dit kan niet geheel onbestraft blijven. Excuses aan Impey zijn sowieso op zijn plaats…

• ice

tja voor mij te zien komt Bos tussen de hekken en Impey in te zitten Bos zou ook vaart kunnen minder(er is geen ruimte) je ziet duidelijk een hand op de schouder en met alle respect die hoort aan je stuur te zitten,Bos zat daar gewoon fout. een excusses is zeker op zn plaats.

duwen of trekken is niet uit de film af te leiden.

• Joske (C)

Op basis van de slowmotion lijkt het er sterk op dat degene achter Impey het ‘catapulteren’ mogelijk veroorzaakt. De zwieper die Impey maakt volgt niet uit een armbeweging van Bos. Deze rijder, die er echt vlak achter zat, klapt er dan ook relatief snel overheen (direct in beeld)